Troy Henrik Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 (endret) Har du ventet lenge på NGT? Endelig har de fått nye nettverksportaler *grin* NGT var helt fult og kunne ikke dele ut flere internett linjer, men nå har dem fått inn flere nettverksportaler og servere så nå er vente tiden snart over *grin* Fikk vite nylig at de vil bruke opptil 2uker på å få fixa serverne, så vi må nok vente litt til :grine: Endret 17. november 2003 av Troy Henrik Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 (endret) Det er en stund siden jeg fikk det. Men da jeg bestillte i mars (tror jeg) gikk det litt over 10 uker, og mange telefoner før jeg fikk ADSL De hadde visst gjordt en feil, så etter 5 uker måtte de gjøre alt om igjen... Masse tull før du får NGT, men har ikke opplevd noen problemer etter jeg først fikk det i hus *grin* Endret 18. november 2003 av ComputerBoy Lenke til kommentar
DavidS Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Noen venner av meg som bor på hybel i Kongsberg bestilte Nextgentel ADSL. Etter 11 lange uker med venting ringte Nextgentel og sa at ADSL ikke var tigjengelig der de bodde. Det er for drøyt ass. Så dem ringte Bluecom og fikk det etter 2 uker. Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 WEEEEE! Mistet forbindelsen for litt over en time siden. Etter 54 minutter med venting, og 13 minutter support. Altså 1 time og 7 minutter i telefon, er alt opp å går igjen. Er dritt lei NGT support Lenke til kommentar
Troy Henrik Skrevet 18. november 2003 Forfatter Del Skrevet 18. november 2003 fint å vite at det ikke er bare jeg som har trøbbel med NGT Lenke til kommentar
Duckman Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 NGT suger noe aldeles vanvittig på enkelte punkter. De som gidder kan lese min artikkel her: http://www.dwpg.com/content.php?contid=24&artid=225 Garantert andre som har opplevd noe av det samme som jeg har... Lenke til kommentar
arciryon Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 (endret) Kan nevne at jeg fikk NGT-linje på tre uker. Har, de to gangene jeg har ringt, fått kjapp respons og god kundeservice. Linja er rask billig, og stabil, og uten begrensning. Man behøver heller ikke ha fasttelefon. Hadde Telenor før, noe som forsåvidt funka greit, men bytta da de startet med nedlastingsgrense. Supporten hadde lengre responstid hos Telenor også forresten. I tillegg fikk man ikke med brannvegg eller router. Kun modem. Får mange spørsmål av kjente og kolleger om bl.a. ADSL - min erfaring er at ingen av disse to alternativene har flere fornøyde brukere enn det andre. Edit: slurv Endret 19. november 2003 av arciryon Lenke til kommentar
Troy Henrik Skrevet 21. november 2003 Forfatter Del Skrevet 21. november 2003 Ja nå har jeg fått linja mi (charlie 1350) men nå har jeg fått et strålende problem med på kjøpet DSL sync lampa lyser ikke og jeg får derfor ikke kontakt med nettet.. Da løp jeg til TLF'n for å ringe NGT kundeservic som er no DRITT! velkommen til NGT kundeservic her har du 2 valg. Nå har du 5 valg. nå har du 2 valg. jeg venter forhåpningsfult.. Du blir nå satt over til første ledige NGT konsulen (sier stemmen i TLF'n) ja da kommer det vidunderlig gammel rock så jeg lar den bare spille i vei, etter 20min gidder jeg ikke mer å legger på. Dette er vel NGT på sitt beste? Lenke til kommentar
Modig Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Jeg venta i 3 måneder før jeg ENDELIG fikk NGT, da var den stabil i ca ett år, før modemet uten forvarsel sa takk for seg. Det å komme igjennom på supporten gikk ganske greit, pga jeg ringte tidlig på dagen (rundt 8 -9 tiden). Men de hadde INGEN modem inne, så det tok minst 2 uker før nytt modem kom. Å da begynte virkelig problemene. Gikk greit å gå det igang, men etter ett par måneder ble det meget ustabilt. satte en maskin til å telle antall ganger nettet falt, og kom til at det enkelte dager falt over 80 ganger, noe som er irriterende for en som elsker å sitte på IRC. Ringte til NGT, de oppgraderte modemet, og det sa takk for seg. Feil programvare(!) Fikk enda ett nytt modem, fortsatt like ustabilt, falt ut like ofte, og på dette tidspunktet kunne jeg navna på omtrent alle på supportavdelinga : Siste gangen jeg ringte, truet de mer eller mindre med å kutte internetten hvis det ble mer mas, fin support.... Men fikk nytt modem, av den gamle typen. Det er veldig stabilt, men hvis jeg prøver å starte MSN messenger, da kobler det ut tvært. Så alt i alt, så er jeg halveis fornøyd med NGT, men supporten trekker ned, spesielt når de truer med å terminere abonnemanget pga jeg varsler om ustabilt nett. Lenke til kommentar
the_pilot Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Klager du over lang leveringstid på xDSL fra NGT? Problemet ligger hos Leveranser på Telenor... Det er her alle bestillingene hoper seg opp. Selvsagt er det NGT man må klage til når leveringen er "forsinket", da det er disse man som kunde må forholde seg til, men problemet ligger faktisk hos Telenor, og ikke NGT. Responstiden på tlf og mail er jo det så som så med. Men det er ikke uten grunn at NGT er den billigste leverandøren. Et sted hentes disse pengene fra, altså fra support. Skulle supporten forbedres måtte man nødvendigvis skru opp abbonementsavgiften. Ganske logisk. Lenke til kommentar
AL3X Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 (endret) Responstiden på tlf og mail er jo det så som så med. Men det er ikke uten grunn at NGT er den billigste leverandøren. Et sted hentes disse pengene fra, altså fra support. Skulle supporten forbedres måtte man nødvendigvis skru opp abbonementsavgiften. Ganske logisk. Tviler på at et såpass stort selskap som det NGT nå har blitt, kutter budsjettet for supporten for å senke prisene på abonnementene. Og spesielt ikke nå når de snart skal børsnoteres, leste et sted at de får inn 150 millioner kroner om ikke lenge heller. Så penger virker det som om NGT har nok av Edit: En annen ting NGT burde få ordnet er dekningen! Jeg bor snaue 3 KM fra nærmeste person med NGT men kan jeg få xDSL fra dem? Neida, det er helt umulig. Endret 23. november 2003 av AL3X Lenke til kommentar
the_pilot Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Responstiden på tlf og mail er jo det så som så med. Men det er ikke uten grunn at NGT er den billigste leverandøren. Et sted hentes disse pengene fra, altså fra support. Skulle supporten forbedres måtte man nødvendigvis skru opp abbonementsavgiften. Ganske logisk. Tviler på at et såpass stort selskap som det NGT nå har blitt, kutter budsjettet for supporten for å senke prisene på abonnementene. Og spesielt ikke nå når de snart skal børsnoteres, leste et sted at de får inn 150 millioner kroner om ikke lenge heller. Så penger virker det som om NGT har nok av Edit: En annen ting NGT burde få ordnet er dekningen! Jeg bor snaue 3 KM fra nærmeste person med NGT men kan jeg få xDSL fra dem? Neida, det er helt umulig. At du bor nærmt en som har NGT er jo helt irrelevant for om DU kan få det. For første periode siden NGT startet går de i overskudd. I fjor hadde selskapet et tap på 67 mill. At det nå børsnoteres og vil få inn en frisk kapital får vi jo da bare håpe kommer supporten til gode. Men som du forhåpentligvis skjønner så må penger prioriteres. Lenke til kommentar
AL3X Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 (endret) At du bor nærmt en som har NGT er jo helt irrelevant for om DU kan få det. Hvordan kan det være helt irrelevant? Bruker jo samme sentral jo, hvor vanskelig skal det da kunne bli... Hørt om fler med samme problemet jeg, så det er ikke noe engangs tilfelle. Det du sa om at penger må prioriteres, det finnes andre steder de kan få inn penger, trenger ikke gå utover supporten. Som seg hør og bør være temmelig effektiv. Hvis NGT virkelig trenger penger så kunne de evt. ha økt prisene litt for de forskjellige linjene. Endret 23. november 2003 av AL3X Lenke til kommentar
the_pilot Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 At du bor nærmt en som har NGT er jo helt irrelevant for om DU kan få det. Hvordan kan det være helt irrelevant? Bruker jo samme sentral jo, hvor vanskelig skal det da kunne bli... Hørt om fler med samme problemet jeg, så det er ikke noe engangs tilfelle. Det du sa om at penger må prioriteres, det finnes andre steder de kan få inn penger, trenger ikke gå utover supporten. Som seg hør og bør være temmelig effektiv. Hvis NGT virkelig trenger penger så kunne de evt. ha økt prisene litt for de forskjellige linjene. Bare tror du at du bruker samme sentral, eller har du faktisk undersøkt det hos NGT? Det kan uansett være fullt i linjekortene i sentralen, og du kan dermed ikke få. Selvsagt er det andre steder enn supporten det kan gå utover, men da ville vi vel klaget over det igjen. Som jeg har skrevet flere ganger nå; det handler om prioriteringer. LES hva jeg skrev lengre opp på siden: "Skulle supporten forbedres måtte man nødvendigvis skru opp abbonementsavgiften. Ganske logisk." Lenke til kommentar
pekster Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 har NGT selv jeg, prøvde meg på en bestilling i fjor sommer, men det gikk greit i dass, gadd ikke vente mer etter 10 uker med ISDN. Men, nå i høst, som jeg flyttet for meg selv, så sendte jeg inn en bestilling. og vips, halvannen uke etter, så hadde jeg Charlie i min nye leilighet. Var mildt sagt sjokkert. Siden, så har det funka greit, mista nett 2 eller 3 ganger på 3 måneder. Og det er jo levbart. MEN, et aber er det. Her forrige dagen,så syns jeg plutslig nedlastinger gikk tregere enn normalt, og når jeg sjekka modemet, så sto det at jeg var koblet opp med 1056/384!? Sendte en mail til NGT og hørte hva dette var for noe, men har ikke fått noe svar enda.... Lurer på hva det er? Lenke til kommentar
the_pilot Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 har NGT selv jeg, prøvde meg på en bestilling i fjor sommer, men det gikk greit i dass, gadd ikke vente mer etter 10 uker med ISDN. Men, nå i høst, som jeg flyttet for meg selv, så sendte jeg inn en bestilling. og vips, halvannen uke etter, så hadde jeg Charlie i min nye leilighet. Var mildt sagt sjokkert. Siden, så har det funka greit, mista nett 2 eller 3 ganger på 3 måneder. Og det er jo levbart. MEN, et aber er det. Her forrige dagen,så syns jeg plutslig nedlastinger gikk tregere enn normalt, og når jeg sjekka modemet, så sto det at jeg var koblet opp med 1056/384!? Sendte en mail til NGT og hørte hva dette var for noe, men har ikke fått noe svar enda.... Lurer på hva det er? Da ligger nok du inne med en gammel profil. Ring supporten så er det fikset på 1-2-3 Lenke til kommentar
cyberho Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 De fleste har hatt problemer med NGT Jeg bestille før sommmerferien og da virket det som det ikke var noen problemer etter 1-2 måneder får jeg vite at de ikke kunne levere.. jaja greit nok det , så skulle min far ha møte med en av sjefene der hmm mystisk nok kunne vi ha det allikevel :!: jaja ble glad igjen da de sa de skulle sette opp farten da:) Lenke til kommentar
JenkaRiPS Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Klager du over lang leveringstid på xDSL fra NGT?Problemet ligger hos Leveranser på Telenor... Det er her alle bestillingene hoper seg opp. Selvsagt er det NGT man må klage til når leveringen er "forsinket", da det er disse man som kunde må forholde seg til, men problemet ligger faktisk hos Telenor, og ikke NGT. Responstiden på tlf og mail er jo det så som så med. Men det er ikke uten grunn at NGT er den billigste leverandøren. Et sted hentes disse pengene fra, altså fra support. Skulle supporten forbedres måtte man nødvendigvis skru opp abbonementsavgiften. Ganske logisk. At det er Telenor som drøyer er bare bull. Var montør hos meg for over en uke siden, men jeg har fortsatt ikke sett noe til routeren. Akkurat det samme opplevde jeg første gang jeg tegnet abbonnement hos dem (har nå flyttet). Da klarte de å sende routeren feil, slik at ventetiden ble på ca. 3mnd. Lukter det samme her nå. De garanterte at alt skulle være på plass SENEST 24. november, men som vanlig klarer ikke NGT og overholde fristene sine Lenke til kommentar
arciryon Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 At det er Telenor som drøyer er bare bull. Var montør hos meg for over en uke siden, men jeg har fortsatt ikke sett noe til routeren. Hva slags påstand er dette? Virker som om du baserer det på den ene erfaringen du har hatt. Litt irriterende at folk ikke klarer å være saklige. Ser ut som om det er mye gjetting ute og går i denne tråden. Jeg har samme erfaring som the_pilot. Har flere ganger hørt fra NGT at de får forsinkelser pga. Telenor. Men det er heller ikke nok til å konkludere med at det alltid er Telenor sin feil, på samme måte som at motsatt erfaring ikke gir grunn til å konkludere med det motsatte. Hvordan kan det være helt irrelevant? Bruker jo samme sentral jo, hvor vanskelig skal det da kunne bli...Hørt om fler med samme problemet jeg, så det er ikke noe engangs tilfelle. Samme sentral er ikke den eneste faktoren, du må faktisk også bo nærme nok sentralen for å få så god kvalitet på signalet at det kommer innenfor feilmarginen til NGT. De kan ikke levere et produkt til deg dersom det er overveiende sannsynlig at du får dårlig kvalitet på linja, derfor hender det at de rett og slett sier nei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå