Mr_Tiger Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 (endret) Regner med at det er mange dyktige på PC komponenter her, så jeg tenkte at jeg kunne få Litt hjelp til valg av en nuc/ mini PC. Den må være lydsvak. Skal ikke spilles på den. Den skal drive et hjemmestyring program...homeseer 3 Samt til en minecraft server til ungene. Noen andre småprogrammer blir det nok også. Noen som klarer og sette opp et system som kan passe til dette. Budsjett bør ligge under 7500kr Er en stund siden jeg bygde en PC, så jeg er litt usikker på hva som er bra og hva som Passer sammen. Derfor håper jeg dere kan hjelpe meg litt på vei. Endret 6. januar 2016 av Mr_Tiger Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 6. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2016 (endret) Noen som har erfaring med denne. http://www.elkjop.no/product/data/stasjonar-pc/HP300050NO/hp-pavilion-mini-300-050no-stasjonar-pc Prøve og sette sammen en nuc fra komplett også. https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1647112&su=C487F65F-E28A-4A89-A0A5-476567BA1777 Hvordan er denne og passer delene sammen? Endret 6. januar 2016 av Mr_Tiger Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 6. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2016 Noen som har noen formeninger Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 7. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2016 Ligger ann til at jeg kjøper denne https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1647307&su=3F424B2B-AA43-4361-8F97-9B8969907CC9 Hva mener dere? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 (endret) Sistnevnte er god har ligdene selv, angrer litt på jeg ikke gikk en størrelse mindre særlig om du ikke vil ha 2,5" harddisk i den. Men ville gått For intel NUC, hadde ikke satset på verken HP\Acer i det tilfellet de merkene har ofte tedenser å gå for det billigste maskinvare for privatpersoner, skal du vurdere HP sats i Tilsvarende Probook\Elite Desktops markedet blir mere som terminal klient sak i så fall. Kan nok fint koble til usb harddisk hvis du trenger det uansett senere. Intel NUC NUC5I3RYK, Core i3-5010U Core i3-5010U, DDR3L, M.2, mHDMI, WiFi Beste ville vært en slik med DDR4 ram støtte og i5-6300HQ prosessor og usb 3.1. Det hadde vært en ønskedrøm for meg. Samt 10 gigabit ethernet. Endret 7. januar 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
j-- Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 Kan ikke si noe om NUC2, men har bare gode erfaringer med flere NUC1. Veldig stabile maskiner, aldri hatt noen issues. Bare virker. Anbefales varmt, om man ikke spiller Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 7. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2016 Høre bra ut. Noen som kan bekrefte at komponentene passer sammen på den siste listen. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 (endret) Den må være lydsvak Du mener vel stillegående det er intel Nuc. Men det finnes laptoper idle som er stillegående, men støyer mere ved last. Intel Nuc i følge min erfaring støyer litt heletiden men er ikke direkte plagsomt. I følge hardware montor står viften på 3089 RPM tempratur på ca 30 grader. Som stock har ikke sjekket i bios om man kan stille ned viften (PWM fan). Edit: Fant ut det er mulig satt viften en del ned, er nedi 890 eller noe slik RPM og da er den lydløs. Ser at viften slår seg av, da er maskinen helt stillegående. Så litt rart intel ikke har satt opp det automatisk, bare være klar over det du bør sette opp det. Endret 7. januar 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 Jeg har NUC i7. Meget bra maskin, men når vifta kicker i gang hører du det. Byttet derfor til vifteløst kabinett, og er nå helt upåklagelig. Men jeg spiller ikke på den, så akkurat den biten kan jeg ikke uttale meg om. Bør være kraftig nok for de fleste spill på lave/medium settings. Lenke til kommentar
€tt@n Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 Høre bra ut. Noen som kan bekrefte at komponentene passer sammen på den siste listen. Det ser veldig bra ut med tanke på m2 og DDR3L. Har selv den mindre NUC'en med Broadwell i3, 8GB ram og 120 m2 ssd. Det eneste jeg ville sjekket opp litt nærmere rundt er om det er vits i å kjøpe den 2133 ram'en du har valgt ut. Det står på Intel sine sider at NUC'en kun støtter 1333/1600MHz DDR3L minne, så da kan du kanskje spare noen kr på å gå for 1600MHz minne i stedet?! http://www.intel.com/content/www/us/en/nuc/nuc-kit-nuc5i5ryh.html Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 (endret) Jeg har NUC i7. Meget bra maskin, men når vifta kicker i gang hører du det. Byttet derfor til vifteløst kabinett, og er nå helt upåklagelig. Men jeg spiller ikke på den, så akkurat den biten kan jeg ikke uttale meg om. Bør være kraftig nok for de fleste spill på lave/medium settings. Viften er egentlig ganske så stillegående med tanke på 3089 RPM usikker på om det gir ca 10-20 db lyd, på maks kanskje 30-40 db men er litt usikker der da det ikke er lett å måle det kun basert øret, syns generielt Nuc er stillegående sammenlignet mange gaming laptoper, selv ved full belasting i prime 95. Hva slags kabinett har du? Akasa Newton Passive Fanless case for Intel NUC System (AK-ITX07-BK) Kunne vurdert det selv, men er ikke vits i med mindre man skal belaste cpu voldsomt mye, da intel nuc muligens ikke kan overklokkes. Men er kanskje enig intel kunne vurdert større kjøler med mindre RPM. Da hele undersiden kunne ha vært viften, det kunne de fått litt kritikk på. Endret 7. januar 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 NUCen er generelt stille. Men selv i idle (når jeg ikke bruker den) kicket viften inn i tide og utide. Det skjedde også dersom jeg så film (brukes som HTPC), og viftestøyen er merkbar til tross for et noenlunde normalt film-nivå lydmessig. Det er mulig i3/i5 er mer stillegående. i7, som jeg har, hadde jeg ikke vurdert en gang uten vifteløst kabinett. Jeg har Akasa Plato X, ettersom det er den første som støtter NUC i7. Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 7. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2016 Høre bra ut. Noen som kan bekrefte at komponentene passer sammen på den siste listen. Det ser veldig bra ut med tanke på m2 og DDR3L. Har selv den mindre NUC'en med Broadwell i3, 8GB ram og 120 m2 ssd. Det eneste jeg ville sjekket opp litt nærmere rundt er om det er vits i å kjøpe den 2133 ram'en du har valgt ut. Det står på Intel sine sider at NUC'en kun støtter 1333/1600MHz DDR3L minne, så da kan du kanskje spare noen kr på å gå for 1600MHz minne i stedet?! Det har du rett i, velger en annen ram...takk http://www.intel.com/content/www/us/en/nuc/nuc-kit-nuc5i5ryh.html Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 7. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2016 Da blir oppsettet slik https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1647325&su=AF146340-0A86-47BC-AF96-CF45F0B4C678 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå