Gå til innhold

ALDRI kjøp printere med separate patroner

Anbefalte innlegg

Etter å ha brukt min canon bjc 6100 i tre år nå så har jeg ikke vært veldig fornøyd. Min største bekymring har vært blekkostnadene, jeg satte inn en fargepatron og en måned senere var den borte selv om driverne var satt til sort hvitt på alle utskrifter.

Det er nå i senere tid jeg har funnet feilen, jeg fikk et grønt og 6 gule (husker ikke helt antall gule blink), etter intens søking fant jeg ut at dette betyr at wasteinktanken er full. Jaha tenkte jeg, som på den tiden ikke hadde peiling på hva det var. I dag skrudde jeg opp printeren etter å ha hatt den feilmeldingen i et halvt år (har klart å tyne ut noen utskrifter selv om den dukker opp etter hvert).

I bunnen av printeren ligger wasteinktanken, den gjør at printeren er som en destruktiv bombe, produsentene setter inn timeren på 100 bytt av blekkpatroner så er det gjort og feilmeldingen kommer og man må løpe til service senteret for å få dem til å fikse det (1200...)

Jaja, tilbake til historien, nedi der lå den en stor og jævlig blekklyse, ikke rart at patronene gikk med en gang, jeg kan banne på at det lå nok blekk der til å fylle noen patroner ja. Blekket bare fløt i bunnen... Vi får se om den overlever etter rensing, oppdatering kommer.

PS

Wasteinktanken er der fordi printerhodene skal vare hele printerens levetid derfor renser printeren dem ved oppsart og blekket som ble brukt til å rense dysene med havner i tanken.

Håper på noen meninger på dette temaet for dette kaller jeg lureri, det blir jo ikke billigere med single tanker

Endret av Admin'c
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ALDRI kjøp printere med separate tonere??

Toner brukes da ikke i Blekkskrivere men i Laser skrivere,

Toner er betegnelsen på fargepulveret i en Laser skriver,

mens blekk skrivere bruker blekk.

Det er som regel lurest å kjøpe blekkskrivere med skrivehode

innebygd i blekkpatron, med mindre man kjøper dyr skriver(les 2000+)

slik som jeg har, da mange av disse ikke bruker wastetank, men har

andre finurlige og mer blekkvenlige former å rense skrivehodet på.

Til alle dere som skriver ut mye tekst og klager på dyrt blekk!

KJØP LASERSKRIVER!

Lenke til kommentar

Venter spent på oppdatering. Hver eneste blekkskriver vi har hatt i dette hus har gått tom nesten uten å ha blitt brukt engang. Tror dog det skyldes at blekket tørker (temmelig håpløst. Kan velge mellom å bruke printeren overdrevent mye, og dermed kaste bort blekket, eller bruke printeren normalt og la blekket tørke). Eneste som fortsatt funker her er en flere år gammel OKIPage 4w Plus laserskriver.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...