Gå til innhold

Hjelp til valg av ny pc

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er enig i det, nvidia GTX 1080 er muligens bedre for 4k spilling og klarer muligens 8k filmer på youtube mere smertefritt.

Så skal du gå for det beste bør du vente litt, og heller kjøpte brukt skjermkort frem til da, GTX 960 eller 970 er bedre i mellomtiden.

Lenke til kommentar

Det er en fin build, men med tanke på at det kommer nye skjermkort til sommeren og du sitter på en 1920x1080 skjerm så ville jeg nok heller byttet ut skjermkortet i et GTX 970.

Det blir ikke aktuelt å bytte skjermkort før på 2-3 år pågrunn av forskjellige grunner og ny pc skal jeg ha nå.

Lenke til kommentar

For ett enkelt 980 ti vil i5 holde, men mulig du mister noen mer fps i prosessortunge spill som GTA V, Arma 3 osv.

Så vil du ha fult utbytte av 980 ti ville jeg valgt i7 om lommeboka tilsier det. I tillegg verdt å nevne at i5 vil være dårligere for SLI, dersom du velger å kjøpe ett til 980 ti som en fremtidig oppgradering.

Så har man pengene til det så vil i7 være et klart. Bedre å kjøpe dyrt 1 gang enn å måtte oppgradere senere. Men for ett enkelt 980 ti vill i5 funke om du ikke er ute etter max fps ;)

Endret av 93MiChr
Lenke til kommentar

Husk også med DX 12 i fremtiden i løp av 2016 vil gjøre det mere effektivt å dra nytte av 8-16 kjerner cpu, det er få spill som støtter det i dag, Så tenk litt på det før du vurder GTX 980 TI\SLI. Skal du har 3 ways SLI bør du uansett ha sokkel 2011-3.

Lenke til kommentar

Husk også med DX 12 i fremtiden i løp av 2016 vil gjøre det mere effektivt å dra nytte av 8-16 kjerner cpu, det er få spill som støtter det i dag, Så tenk litt på det før du vurder GTX 980 TI\SLI. Skal du har 3 ways SLI bør du uansett ha sokkel 2011-3.

Kunne du redigert litt på den lista som jeg sendte tidligere? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...