Gå til innhold

Aune X1, noen som har kjennskap til den?


Anbefalte innlegg

  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Mala hadde både X1, X2 og T1 (som jeg har).

 

Er dessverre ganske ny i gamet, men synes T1 er varmere i lyden enn X1. Så for hodetelefoner foretrekker jeg å bruke T1. Jeg jobber i lag med en som er ganske seriøs på musikk, og han syntes at for "lytteglede" (Om man kan kalle det det), var T1 mye bedre enn X1. Derimot var han usikker på om han ville hatt noen av delene til musikkproduksjon. Men for å høre på musikk var han utrolig imponert, han har nok flere DAC'er å sammenligne med. 

Lenke til kommentar

Overrasker meg ikke at T1 har varmere lyd, med dette røret som da står på DAC-delen (ikke ampen som en del forventer).

Husker for øvrig en liten review på head-fi på T1, som sa dette var seriøst med lydlykke for svært lite penger.... http://www.head-fi.org/t/633006/aune-t1-usb-tube-dac-ss-amp-discussion-thread-see-first-post-for-faq-updated-on-02-14-15

Når det er sagt, så synes jeg ikke X1 er dårlig, det er bare at jeg foretrekker "varmen" man får fra T1. 

 

Også kan man ikke legge skjul på at det er litt stilig med rør og lys ;)

Lenke til kommentar

Rør i forforsterkerdelen (som f.eks. T1) påvirker lyden i svært liten grad. Kan like gjerne kjøpe en SS-amp og en gammel glødetråd lyspære for å få den riktige stemningen :)

 

Forøvrig gir Aune produkter god lyd i forhold til pris.

Objektive måleresultater viser at T1 og X1(S) er bra i sin prisklasse.

Men Aune X1S blir lett overgått av f.eks. en Schiit stack med Modi2/Magni2 eller O2/ODAC på både pris og lydkvalitet (og ikke minst måleresultater).

Endret av bar1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...