Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vondt på fremsiden av hoftene

Ehm97

Anbefalte innlegg

Hei.

Er 18, og har begynt å trene til førstegangstjenesten. Når jeg løper i 30min +, får jeg litt vondt på fremsiden av venstre hofte (kun når jeg løfter benet). I går etter en løpeøkt gjorde der litt vondt, men håpet det skulle være bedre i dag. Da jeg våkner opp i dag var det veldig vondt i begge hoftene (tror ikke det er i selve hofteleddet, men rett under). Er dette noe å bekymre seg for, og kan det gjøre meg ikke tjenestedyktig? Har ikke nedsatt bevegelse. Det gjør kun vondt.

Setter pris på svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan fort bli betennelse i hoftestrekkeren hvis du øker belastningen for fort. Det er en lei tilstand som kan ta lang tid å hele. Derfor er det viktig å ikke bli utålmodig, men legge en langsiktig plan med gradvis progresjon.

Når du nå først har fått slike symptomer, er det lurt å legge inn alternativ trening. Prøv kondisjonsøvelser der hoftestrekkeren ikke brukes, for eksempel sykling.

Legen vil kanskje gi deg betennelsesdempende gel som skal smøres på området flere ganger daglig en ukes tid.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...