Gå til innhold

AOC-skjerm slås ikke på i to-skjermsoppsett

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg kjører W10 med et GTX760-kort i som er koblet til 2stk 27" skjermer via D-port og HDMI. Skjerm 2 ble koblet til på et senere tidspunkt og er den med HDMI.

Skjerm 1 slås ikke på under oppstart av maskinen. Dersom jeg drar strømkabel ut og inn slår skjermen seg på og begge skjermene fungerer som de skal. Det skjer ingen ting når jeg trykker på på-knappen som lyser "idle"-gult mens skjermen er svart.

Dersom jeg kobler fra HDMI-kabelen på skjerm 2 så starter skjerm 1 opp som den skal så det virker som om den ikke blir vekket av skjermkortet når begge er koblet til og det høres da ut som et softwareproblem, bare at jeg kjører dual boot med Ubuntu og problemet oppstår både i windows og linux så derfor tror jeg det er et HW problem men aner ikke hva som forårsaker dette

Om noen kan hjelpe setter jeg stor pris på det.

Endret av screenmonkey
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel bare hovedskjermen som kan slå seg på under oppstart, ikke begge? Men den andre skal jo komme på etter oppstart. Hvis ikke dette skjer så er det nok HDMI relatert (?). Jeg har selv 3 AOC skjermer koblet til med DP + 1 skjerm til på DVI og 1 TV på HDMI. Vanligvis kjører jeg bare med de 4 monitorene, jeg slår av alle med et lite batch script, men når jeg skal ha de på igjen så er det noen ganger at det blir HDMI kluss slik at TV'en som er koblet på HDMI blir aktivert og en av skjermene blir deaktivert og at skjermrekkefølgen også blir glemt. Noe som kan resultere i at f.eks bare 1 eller 2 skjermer slår seg på. Som oftest hjelper det det da å slå av og på alle skjermene en gang (selv om de er på) så er alt tilbake til normalt. Noen ganger må jeg dog inn i innstillingene og manuelt deaktivere HDMI (TV) og aktivere den ene skjermen igjen.

Det høres dog ut som at hos deg så er det HDMI skjermen som er satt som hovedskjerm, prøv å bytt til den andre som hovedskjerm evt omvendt. Funker ikke det er det nok som hos meg at den ene skjermen er deaktivert og du må kansje inn i innstillingene og aktivere igjen.

Men som sagt under oppstart tror jeg bare en skjerm skal være aktiv, dog er jeg ikke 100% sikker på det da min pc står på 24/7 og det er sjelden jeg må restarte, så kan være jeg husker feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...