AnonymDiskusjon Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 Tenker da dette som står på denne siden: http://gratisrettshjelp.no/blog/3-1-oppsigelse-av-en-tidsbestemt-avtale/ "Utleier må likevel skriftlig ha opplyst om at leieavtalen ikke kan sies opp i den avtalte leietid. Dette er nytt fra og med 1. september 2009. Dette kan avtales i leiekontrakten. Dersom utleier forsømmer denne opplysningsplikten, eller dersom partene avtaler oppsigelsesadgang, kan en tidsbestemt kontrakt sies opp etter oppsigelsesreglene i husleieloven §§ 9-4 til 9-8." Det står jo ingen steder at kontrakten ikke kan sies opp. Eller ? Anonymous poster hash: c34f7...aa9 Anonymous poster hash: c34f7...aa9 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 Er det ikke krysset av for noe er lovens hovedregel at avtalen kan sies opp. 3 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 6. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2016 Er det ikke krysset av for noe er lovens hovedregel at avtalen kan sies opp. Takk for svar! Var det jeg regnet med, men huseier nekter for dette og vil gå juridisk hvis jeg sier opp og flytter ut. Det skal også sies at jeg ikke fikk noen signert versjon av huseier tilbake, så alt jeg sitter på er kun en kontrakt signert av meg... Kan dette ha noe å si? Jeg signerte jo trossalt på det som står i kontrakten. TS Anonymous poster hash: c34f7...aa9 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 Det kan få praktisk betydning hvis du sitter på en utgave som ikke huseier har signert, og han sitter på en dere begge har signert. Om han begår dokumentforfalskning og haker av på riktig sted kan det bli et problem. Det forutsetter riktignok at han er villig til å gjøre seg til kjeltring for dette. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 6. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2016 Takk for svar, folkens! Det du sier her med forfalskning kan jo oppstå hvis huseier er sleip nok. Nå har jeg hverfall all epost med samtaler og overspending av kontrakter, så da vil det komme frem at jeg aldri fikk en signert versjon. Dessuten har huseier et rykte og opprettholde mtp. at han er stor i utleiermarkedet, så noe forfalskning tror jeg ikke (håper hverfall) at han prøver seg på. Igjen, takk for svar. Ts Anonymous poster hash: c34f7...aa9 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 Har han saklig grunn til å tegne en tidsbestemt ettårig leiekontrakt da? Hvis ikke er jo dette også en feil, og en ulovlig inngått tidsbestemt avtale vil vel normalt sett tolkes som en tidsubestemt avtale? 2 Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 Takk for svar, folkens! Det du sier her med forfalskning kan jo oppstå hvis huseier er sleip nok. Nå har jeg hverfall all epost med samtaler og overspending av kontrakter, så da vil det komme frem at jeg aldri fikk en signert versjon. Dessuten har huseier et rykte og opprettholde mtp. at han er stor i utleiermarkedet, så noe forfalskning tror jeg ikke (håper hverfall) at han prøver seg på. Igjen, takk for svar. Ts Anonymous poster hash: c34f7...aa9 om du fikk en signert versjon eller ikke spiller ingen rolle. Det at huseier kan etter signering, hake av for "avtalen kan ikke sies opp", så har du trøbbel. Har du diskutert skriftlig med huseier at boksen "avtalen kan ikke sies opp" ikke er haket av i den signerte kontraken? hvis ja har du bedre sjanser. Er du student? da har du gratis jusshjelp! bruk dem. Dem sender brev til utleieren din for deg og informerer om det juridiske. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 De studentdrevne rettshjelpstiltakene bistår mange flere enn studenter, henrik. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 De studentdrevne rettshjelpstiltakene bistår mange flere enn studenter, henrik. har jeg påstått noe annet? brun Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 Du skriver "er du student? Da har du gratis jusshjelp", noe som gir inntrykk av at det er en kobling mellom det å være student og det å ha gratis jusshjelp. Det er det ikke. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 7. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2016 Ja. Da jeg sendte oppsigelse på e-post fikk jeg svar at jeg ikke kunne si opp. Spurte da hvorfor ikke, siden boksen ikke var krysset av. Fikk ikke svar fra han.. Har sendt alt av dokumentasjon til jus-hjelpa, så venter spent på svar! TS Anonymous poster hash: c34f7...aa9 Lenke til kommentar
coffeee Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 Hvis det viser seg at utleier har krysset av i ettertid så er det fint mulig å datere relativt nøyaktig hvor lenge siden blekk ble påført et papirstykke. Det kan hende et halvt år er i lengste laget, men om han for eksempel krysser av nå som han ser mailen din, så er det enkelt å få i stand et bevis på dokumentfalsk. Lenke til kommentar
Zash Skrevet 8. januar 2016 Del Skrevet 8. januar 2016 Hvis det viser seg at utleier har krysset av i ettertid så er det fint mulig å datere relativt nøyaktig hvor lenge siden blekk ble påført et papirstykke. Det kan hende et halvt år er i lengste laget, men om han for eksempel krysser av nå som han ser mailen din, så er det enkelt å få i stand et bevis på dokumentfalsk. Og siden krysset i bilde som TS har lastet opp tydelig er påført elektronisk, så vil det jo være veldig tvilsomt hvis det andre krysset er påført med penn. Uansett så har vell TS lært at han bør få signert sin versjon av kontrakter i fremtiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå