Gå til innhold

Massive seksuelle overgrep på nyttårsaften i Tyskland

Anbefalte innlegg

Spørsmålet er når dette skal gå opp for oss... Vi som har arvet ytringsfrihet og aldri har måttet kjempe for våre meninger... Koster liksom ikke noe for oss å gi den fra oss litt etter litt, gjør det vel? Men har noen tenkt på hva det vil koste å ta den friheten tilbake igjen?

Gud vil veilede deg som han har veiledet andre til den riktige styresett og underkastelse. 

Fred være med min bror. Håper du blir med på flyktningsdugnaden 2016. Dette blir et spennende år.

Gud er frihet. Gud er visdom. Gud er kunnskap. Gud er din far og skaper.

Endret av Finland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Les innlegget hans engang til og se på alt det andre han skriver også, mye sant der. Du er kanskje muslim selv :)

Så du støtter hans gale tolkning om at Islam ikke har bidratt til noe i denne verden? Vet du hvor feil det er? Det beviser jo mitt poeng om at dere begge har en del hull i kunnskapene om Islamsk historie. Se linken ovenfor.

Og la meg forså logikken din: Å vise støtte til Islam, gjør deg muslim, men å kritisere Islam, gjør deg da ikke islamofob, gjør det? Jeg går sjelden til personangrep mot personer over internett, men du virket så arrogant etter din første post at jeg helt ærlig ikke kan la vær. Skal du være saklig så er første skritt å skrive med aktelse. La meg gå på stigen, og klarte ned til ditt nivå: Enten er noe galt med den intellektuelle delen av hjernen din, eller så har fornuften mitt nådd et nivå du ikke kan svømme til. Kanskje begge deler.

Endret av LiamH
Sitat-pyramide
  • Liker 1
Lenke til kommentar

jeg ser frem til den dagen islamistene forbyr og utsletter kristendommen, dere ber jo om det selv.

Det er en umulighet i et demokrati, fordi der kjempes det med det kraftigste våpen som finnes: Friheten. Der det er frihet, er det umulig at friheten ikke går fra seier til seier. Det kan ta tid, og det kan bli tilbakeslag, men over tid vinner friheten stadig større terreng. Det er derfor innvandrerne kommer til vestlige land. De kan mislike mangt og mye, men de vil ubønnhørlig bli oppslukt av den friheten vi har. Enten de selv, eller deres etterkommere.

Om du mener dette er naivt, så mener du også at demokrati og frihet er naivt. I så fall, hva er det du forsvarer, det kan ikke være vestlige verdier.

Det er åpenbart ekstremt naivt, og beviselig feil, at frihet automatisk vil vinne og umulig kan tape. Det er ikke så mange tiårene siden "ufrihet" ble heiet frem i nettopp det landet de nevnte overgrepene fant sted. Lignende tendenser ser man i store deler av den muslimske verden, og etter den arabiske våren. I mange land er det tvert imot de som er imot frihet som er på fremmarsj. 

Å tro at alle innvandrere kommer til vestlige land for å få "frihet" er tilsvarende naiv. I mange tilfeller er det like sannsynlig at de kommer til vestlige land fordi vi rett og slett er mer velstående. 

• Liker 4
Lenke til kommentar

Dere må virkelig ha det godt i livet når innvandring er det som plager dere mest.

Ja uff tenk å måtte forholde seg til virkeligheten, stakkars folk.

Virkeligheten er at alle innvandrere ikke er kriminelle eller fremtidige terrorister. Slutt å syt og vær glad du er født i et land som metter alle behovene dine i pyramiden.

Og jeg vil beholde det landet.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Dere må virkelig ha det godt i livet når innvandring er det som plager dere mest.

Ja uff tenk å måtte forholde seg til virkeligheten, stakkars folk.

Virkeligheten er at alle innvandrere ikke er kriminelle eller fremtidige terrorister. Slutt å syt og vær glad du er født i et land som metter alle behovene dine i pyramiden.

Og jeg vil beholde det landet.

Det vil vel innvandrere også, Er ikke det derfor de kommer hit?

Lenke til kommentar

Det er derfor integrering er et stort nok problem til å være diskusjonstema?

Bare bagatell. Problemet er medieskapt. De fleste innvandrere tar utdannelse, kommer seg i jobb, lærer norsk og deltar på ulike arenaer i norsk samfunnsliv. Jeg kjenner mange av av de selv og kan bekrefte det.

La oss si at vi levde i en fantasi verden der integrering faktisk var et problem, hva foreslår du løsningen burde så være?  Assimilere innvandrere slik vi gjorde med samene?

Lenke til kommentar

Cologne Assaults: Police Report Outlines 'Chaotic and Shameful' New Year's Eve

The report lists several examples of police officers' experiences:

- Officers were hindered from pushing their way through to people calling for help by tight clusters of men.

- A man is quoted as saying: "I'm a Syrian! You have to treat me kindly! Mrs. Merkel invited me."
- Witnesses were threatened when they provided the names of perpetrators.
- People reportedly demonstratively tore up residence permits in front of the police, grinned and said: "You can't touch me. I'll just go back tomorrow and get a new one." The report did not, however, confirm the authenticity of the documents.
- Orders for people to leave the premises were ignored; taking repeat offenders into custody was not possible due to lack of resources.

The author of the report draws a grim conclusion: The actions of the police officers was met with a level of disrespect "like I have never experienced in my 29 years of public service." Because too few officers were on the scene, the ones that were present "reached the limits of their abilities pretty quickly" -- their deployment lasted from 9:45 p.m. until 7:30 a.m. As central problems facing law enforcement, the report cites overwhelmed police officers, insufficient personnel and weaknesses in equipment, which were "not to be expected." The author describes the entire situation on New Years' Eve as "chaotic and shameful."
Lenke til kommentar

Hvor mange er "de fleste"? Hva mener du med medieskapt?

80 %, resten jobber med det.

80% av invandrere jobber eller tar utanning og resten jobber med det. Det vil si 100% av invandrerene. Ok, og du snakker om å være sakelig og at RWS mangler kunskap. Har du mer kunskap du kan dele med oss. Der dummet du deg godt ut. Alle vet at dette du sier bare er ren løgn.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er derfor integrering er et stort nok problem til å være diskusjonstema?

Bare bagatell. Problemet er medieskapt. De fleste innvandrere tar utdannelse, kommer seg i jobb, lærer norsk og deltar på ulike arenaer i norsk samfunnsliv. Jeg kjenner mange av av de selv og kan bekrefte det.

Det er det åpenbart ikke. Vi har store problemer med kriminalitet, ekstremisme og store utgifter forbundet med enkelte grupper. At dette får, og vil få, store følger for Norge som land, og innbyggerne kan det ikke være særlig mye tvil om. At de fleste er fine folk er en mager trøst når alt for mange ikke er det. 

La oss si at vi levde i en fantasi verden der integrering faktisk var et problem, hva foreslår du løsningen burde så være?  Assimilere innvandrere slik vi gjorde med samene?

Eller den virkelige verden som omtrent alle andre kaller det. En del av løsningen vil være å kraftig begrense hvor mange som får komme hit fra enkelte land. Det er åpenbart vanskeligere å integrere folk om systemet er overbelastet, og de som kommer havner i områder der de er blant "sine egne". 

• Liker 5
Lenke til kommentar

Det er åpenbart ekstremt naivt, og beviselig feil, at frihet automatisk vil vinne og umulig kan tape. Det er ikke så mange tiårene siden "ufrihet" ble heiet frem i nettopp det landet de nevnte overgrepene fant sted. Lignende tendenser ser man i store deler av den muslimske verden, og etter den arabiske våren. I mange land er det tvert imot de som er imot frihet som er på fremmarsj.

Men i dag nyter tyskerne større frihet enn noengang i historien. Det går den veien, ser du, selv om det kommer tilbakeslag, som jeg skrev (du overså kanskje det). Og tilbakeslag kommer når vi aksepterer begrensninger i friheten vi har.

I mange andre deler av verden har ikke folkets frihet hatt overtaket. Slike samfunn vil derfor ikke bevege seg mot mer frihet som nødvendighet. Først når friheten får overtaket, da starter en ball å rulle som ikke kan stoppes. Hvis ikke folket oppgir sin frihet.

Å tro at alle innvandrere kommer til vestlige land for å få "frihet" er tilsvarende naiv. I mange tilfeller er det like sannsynlig at de kommer til vestlige land fordi vi rett og slett er mer velstående.

Når bomber regner og du frykter for ditt eget og dine barns liv, da er det ikke økonomi som er fremst i tankene, det skal jeg love deg. Hvis du ikke skjønner det, så tilskriver jeg det et velferdsfenomen. Det er vanskelig å forestille seg en situasjon som er så fjernt fra sitt eget liv.

Flyktninger fra krigsområder søker først og fremst trygghet. Så muligheten til å skape en fremtid for seg selv og sine barn. Fremtiden vil de helst skape selv, akkurat som du også vil. Det er mot menneskets natur å leve på almisser. Du vil vel også helst klare deg selv? Hva hadde skjedd med selvbildet ditt om du ble avhengig av andre? Tror du at andre mennesker er så annerledes?

Virkelige flyktningene slår seg ned i det landet der de kan få opphold. At Norge er et rikt land, er en bonus. Så er det sikkert også en del velferdssøkere blant innvandrerne. Men den største andelen av disse finner du hos arbeidsinnvandrere fra Europa, som vi har invitert. De har fysisk trygghet i hjemlandet, men dårlig økonomi.

Flyktninger som ikke slår seg ned i det første trygge landet de får opphold i, men brøyter seg vei videre til Skandinavia på grunn av velferdssystemet, er også velferdssøkere. Men ingen av oss kan slå kategorisk fast at det gjelder mange av dem. Så vidt jeg har fått med meg, er en betydelig andel analfabeter som ikke har den fjerneste idé om det landet de har kommet til. Å hevde at flyktningestrømmen til Europa generelt består av velferddsøkere, er kunnskapsløst, ureflektert og burde være under din verdighet.

Norge kan med noen pennestrøk fjerne all støtte og alle velferdsytelser til alle typer innvandrere. Vi kan kreve at statsborgerskap og deltakelse i velferdssystemet forutsetter at man er født og oppvokst i landet. Det strider sikkert med folkeretten, men la oss tenke oss en slik situasjon for poengets skyld. La oss gå enda lenger: Hele velferdsstaten legges ned. Også norske borgere må klare seg på egen hånd. Da har ikke innvandrerne noen utsikter til gratis penger hverken for seg selv eller sine etterkommere. Hva tror du skjer med flykningestrømmen da? Stopper den helt opp?

Den gjør ikke det, fordi hva vi gjør i vårt samfunn endrer ikke på krigssituasjonen i deres hjemland. De må flykte uansett. Er ikke det rart, synes du? Det stemmer jo ikke helt med teorien din.

Flyktningene kommer til Europa og Skandinavia først og fremst på grunn av stabile politiske institusjoner og samfunnsstruktur, der de har mulighet til selv å skape seg en fremtid.

Lenke til kommentar

En del av løsningen vil være å kraftig begrense hvor mange som får komme hit fra enkelte land. Det er åpenbart vanskeligere å integrere folk om systemet er overbelastet, og de som kommer havner i områder der de er blant "sine egne".

Spør du innvandringsmotstanderne, så har systemet alltid vært overbelastet. Det er bare et vikarierende argument. De har helt andre motiver for motstanden mot innvandring, men ingen har ryggrad til å si det høyt.

Lenke til kommentar

Når bomber regner og du frykter for ditt eget og dine barns liv, da er det ikke økonomi som er fremst i tankene, det skal jeg love deg. Hvis du ikke skjønner det, så tilskriver jeg det et velferdsfenomen. Det er vanskelig å forestille seg en situasjon som er så fjernt fra sitt eget liv.

Problemet med teorien din er at en veldig klar majoritet kommer ikke fra krigsområder, 70% kommer ikke en gang fra Syria, og selv de som kommer fra Syria så er det mange som kommer fra Tyrkia og fra trygge områder i Syria.

Så når ikke bombene regner, men du bestemmer deg for å dra til Europa allikevel, hva er da motivasjonen?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Alt foregår etter guds vilje. Demokrati og sekularisme er synd, grådighet og egoisme.

Hvordan er det mulig å synde dersom Gud bestemmer alt?

Fordi dere ikke adlyder gud. Gud bestemmer alt, men djevelen forfører mennesket til seg. Når dere har blitt forført av djevelen så har dere syndet. Demokrati, menneskerettigheter, ytringsfrihet og sekularismen har Lucifer skapt. Dere lager menneskelige lover i et demokratisk samfunn. Europa har blitt forført av Satan og gud skal nå straffe Europa med hans lover. Guds lover er Bibelen, Judaismen og Islam. Europa har syndet. Europa har forlatt bibelens lover for å følge Satans demokrati. Gud skal nå straffe Europa med hans lover.

Det hele startet med satans ideologiske kamp om liberalisme og sosialisme. Satan skapte blå og rød ideologi for å lure mennesket til seg. Slik at mennesket skulle benekte gud. Lucifer er ond og dere må ikke følge djevelens ideologi.

Du er hjernevasket for å si det veldig forsiktig. For vanlige oppegående mennesker høres dette helt kokelimonke ut.

Jeg vil egentlig ikke veie inn, om hvem som er hjernevasket her, jeg vil bare si at det ikke er en høflig og normalt måte å diskutere på.

:green:

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Så du mener at politiet skal jage etter folk som ikke er misstenkte? Eller sitter du på informasjon som politiet i Köln ikke har?

Politiet har informasjon om at de i Köln var organiserte og at de ikke var hvite, faktisk at de var nord Afrikanere og arabere. Det vet også at vi har unormal og ukontrollert innvandring, og at løsningen er å anholde ikke Europeiske borgere og sende dem hjem til sine egne land.

Lenke til kommentar

Jeg vil egentlig ikke veie inn, om hvem som er hjernevasket her, jeg vil bare si at det ikke er en høflig og normalt måte å diskutere på.

:green:

Selv om det ikke var uhøflig så gjør det ingenting. Gud vil tilgi ham når tiden er kommet.

Lenke til kommentar

Problemet med teorien din er at en veldig klar majoritet kommer ikke fra krigsområder, 70% kommer ikke en gang fra Syria, og selv de som kommer fra Syria så er det mange som kommer fra Tyrkia og fra trygge områder i Syria.

Så når ikke bombene regner, men du bestemmer deg for å dra til Europa allikevel, hva er da motivasjonen?

Hvorfor spør du dem ikke? Derfor reiser syriske flyktninger videre fra Tyrkia.

Hvorfor sender vi ikke tilbake de som kommer fra trygge områder?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...