deep750 Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Hei! Lurer på å bygge meg et nytt kabinett i aluminium. Vill kalle dette et Kembotower. Dettte kabinettet vil ha plass til 4 hovedkort og 4 cpuer. Det må da være bedre med flere hovedkort på en gang eller hva? Vil seriekoble disse. Med dette oppsettet får jeg plass til totalt 16GB med ram.... Blir dette bra eller? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 seriekoble? aldri hørt om det før... men du kan jo kjøpe 4way server HK da? Lenke til kommentar
MR_T Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 (endret) Ikke ta meg feil. Men du spør nok feil plass . Trur ikke så mange her har erfaring med den type serie koblinger. i Norge så er det 3 stk firma'r som har serie koblet pc'r, Muligheten for at noen kan noe om denne type oppsett her er liten. Søk på amerikanske sider, proffe it sider. Muligheten er større for at noen der kan svare deg (uten å flippe en mynt å gjette) Alt jeg kan er en meget grov teori som sikkert er utdatert. Ikke noe praksis. men en ting er sikkert. Det er fåtall med programer som støtter dette. med mindre du har tenkt å legge inn noen 10 000 tusen i programvare så er ikke dette matnyttig tankegang. Sjønt overse mesteparten av jeg sa. Jeg vet jo tross alt ikke hva du skal bruke systemet til. MR_T Endret 17. november 2003 av MR_T Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Deep, tror du heller vil legge pengene dine i ett litt mer nyttig sted. Kjøp deg ett dual opeteron system, har mine tvil om at du trenger noe mer kraftig. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 billig blir det ikke, og siden det blir dyrt kjøper man gjerne et egnet kabinett. Som nevnt, det er bare tull om du ikke skal kjøre ekstreme oppgaver, bedre å lære seg å programere programmer alla SETI og d2ol og så få en haug tullinger til å gjøre jobben over nettet. Du slipper da unna med en spillmaskin som vil koste 10000-15000, og som klarer doom3 etc Lenke til kommentar
jevel Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Snakker du om clustering her eller? Dette kan du jo fint gjøre både i Win32 servere og Linux, så noe kjempeutlegg i programvare får du vel neppe. Når det gjelder matnytte av det, så stiller jeg meg litt uforstående til det. Å ha clustering er jo på en måte en sikkerhet ved evt. systemsvikt i tillegg til at du fordeler loaden. Hvis du monterer alle fire systemen i samme boksen vil jo sjansen for at alle fire går ned samtidig være til stede. Dermed mister du på en måte noe av vitsen med det liksom. Skal jeg anbefale et oppsett som gjør det du beskriver over, så må det være rack med 1u servere f.eks. Tar lite plass, men er helt separate servere. Du får kjøpt 1u kabinett så du kan bygge selv. -KJ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå