Larsen89 Skrevet 5. januar 2016 Del Skrevet 5. januar 2016 (endret) Hei! Har i dag en data som vist på bilde med en ssd hardisk på 128 gb og en ekstra. Dataen har sluttet å virke å prøvd nye ram og psu, uten hell. Har derfor fått beskjed om at det et hovedkortet mest sannsynlig som er dødt! Jeg lurer på om noen kan hjelpe å komme med oppgraderingspakke eller deler som er greie å kjøpe. Har i dag socket 1155 hvis jeg skal kunne bruke alle delene jeg har, men vil vurdere å oppgradere den istedenfor helst rundt 3000 kroner og maks 4000 kroner, men da bør det være meget stor forskjell fra de 3000 Håper noen kan hjelpe, da jeg er avhengig av dataen og ønsker å få det fikset så fort som mulig! Endret 5. januar 2016 av Larsen89 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 Kjøp brukt hovedkort om kun det er problemet. Asus P8P67 Deluxe LGA 1155 Intel P67 SATA USB 3.0 ATX Motherboard Moms er lite problem sammenlignet det vil koste deg å kjøpe helt ny maskin, om du ikke for solgt det gamle. Kjøpe nyere vil koste mere da bør du gå for Z97 hovedkort og i5 4690k og beholde ram. Lenke til kommentar
Larsen89 Skrevet 6. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2016 Takk for svar! Gikk for nytt hovedkort og prossesor som du sa Får håpe det fikser problemene Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 (endret) Tviler sterkt på det er noe galt med CPU'n din iallfall. Du burde fått testa dette ut, en i5 3570 er verd noen hundrelapper iallfall. Tipper det er HK som er feil hos deg, det er som regel alltid HK eller PSU (og PSU har du jo testet). Jeg har også byttet fryktelig mange Gigabyte HK. De er så søppel imo. Endret 6. januar 2016 av Kyrre S. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 (endret) Nå jeg jeg ikke enig at Gigabyte er søppel, men man bør muligens styre unna de billigste modellene. Har selv ennå Gigabit GA-P67A-UD3 det funger ennå. Men betalte muligens dobbelt så mye for det som trådstarter gjorde. Kunne vært fint å vite hva problemet er, går ikke viftene rundt? Eller gjør det det kun 1-2 sekunder før maskinen restarter seg? Uten å si det 100% sikkert, kan det være verdt å forsøke å resette bios. Sjekke om noen skruer kortsluttet hovedkortet, samt også om det er nok Cpu pasta? Er litt synd å kaste hovedkort som funger. Da hvis du har hørt det fra en butikk kan det være de er litt raske å konkludere hovedkortet er defekt. Endret 6. januar 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
Larsen89 Skrevet 6. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2016 Har hatt 2 stk datakyndige borte hos meg som har testet litt forskjellig. Har klart 2 ganger på 1000 forsøk å få viftene på dataen i gang før det kortslutter og ingenting virker. Alt er demontert og montert på nytt. Cpu er kjølig, startet med at dataen gikk av 1 gang hvert 5 min før den etter 15 min ble helt død. Dataen gir ingen respons lenger. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 Nei det skjønner jeg, og siden du allerede har kjøpt nytt HK og CPU så vil du nok få liv i den nå, men hvis din gamle CPU fungerer fint kan du jo selge den Det var derfor jeg tenkte det kan være lurt å få den testet. Kjenner du ingen med en socket 1155 plattform? Ellers sender du den bare til meg Jeg har alt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå