Snuddus Skrevet 5. januar 2016 Del Skrevet 5. januar 2016 Jeg trenger virkelig hjelp, fikk nylig melding om at arbeidsgiver trenger nytt skattekort fra meg, jeg er nå på siste halvåret som lærling, altså 80% (Er lærling som barne og ungdomsarbeider). Hva i huleste skal jeg skrive på forventet inntekt i 2016? Er i tillegg ferdig som lærling i 2016, noen som eventulet er lærling her som vet hva jeg burde gjøre? Nå tjener jeg 13.000 før skatt, men går jo opp i lønn enten denne måneden eller neste...Hjelp? Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 5. januar 2016 Del Skrevet 5. januar 2016 (endret) Ellers så er det jo bare å sette selve beløpet så høy man bare vil, alltids kjekt å få pengene tilbake ved neste skatteoppgjør.. De aller fleste vil sette beløpet noe høyere en man forventer å tjene, så man vil kunne få en liten ekstra oppspart bonus å bruke i fellesferien fremfor en baksmell.. I utgangspunktet er det bare å sette ett beløp, skatteetatens nettsider gir deg muligheter å endre skattetrekket ditt gjennom hele året.. Og det er langt bedre å sette ett for høyt beløp en for lavt beløp frem til du har regnet litt på det, med tanke på neste år... Endret 5. januar 2016 av Krozmar Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 5. januar 2016 Del Skrevet 5. januar 2016 Finn ut hvor mye du går opp i lønn, og legg sammen? Går du under en tariffavtale finner du den ved å søke på google.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå