donmorten Skrevet 5. januar 2016 Del Skrevet 5. januar 2016 Hei. Jeg er midt i planleggingen av et utdrikningslag for min bestekamerat og trenger sårt råd fra noen med teknisk innsikt på lyd. Vi har planlagt det meste, men det viktigste gjenstår; selve startskuddet. Etter mye frem og tilbake har jeg kommet på en meget morsom måte som jeg håper på hjelp herfra til å gjennomføre. Vi bor begge i Oslo, og kollektivtrafikken er vår måte å komme oss rundt på. Vi er totalt 10 mann som skal på en helgetur og vi har ordnet oss en minibuss som tar oss til fjells. Måten jeg tenkte å starte det hele på er at jeg "glemmer igjen" en ryggsekk hjemme hos han dagen i forvegen som jeg ber han ta med til meg etter jobb dagen etter. For å komme til meg må han som skal drikkes ut ta buss eller trikk. Tanken er at det inne i denne ryggsekken skal være en høyttaler som man enten kan fjernstyre til å spille av en forhåndsprogrammert "sang", eller det aller beste at man kan sitte med mikrofon i følgebil bak bussen og synge til han live. Er det noen som har noen tips til hvordan man kan få til dette? Dersom man går for mikrofon-alternativet tenker jeg at det beste må være om signalene går via 4g-nettet, men dette blir kanskje ikke så lett.. Noen synspunkter? Jeg setter pris på alle tilbakemeldinger. På forhånd takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Scientia3 Skrevet 8. januar 2016 Del Skrevet 8. januar 2016 Kanskje det er en mulighet å ha en mobiltelefon som dere ringer til, mobiltelefonen må ha slått på 1sek auto svar under innstillinger.. I sekken har du og en handsfree sett som da kan være en BT høytaler. Nå vet ikke jeg om BT høytaler gi fra seg så høy lyd dere kanskje vil overaske han med.. men dog.. Har ikke selv prøvd det ut, Prøv det ut og gi en tilbakemelding. Lenke til kommentar
dopus Skrevet 24. februar 2016 Del Skrevet 24. februar 2016 Da må du i hvertfall ha en bluetooth høytaler som kan stå på en hel dag uten å gå tom for strømm. Lenke til kommentar
Anech! Skrevet 24. februar 2016 Del Skrevet 24. februar 2016 (endret) UE Boom burde holde en dag med tanke på strøm, samt levere godt med guff (med mindre sekken stenger for mye). Tror dog den (og de fleste andre bt høytalere) skrur seg av om de ikke er i bruk på x min. Et annet (mer risky?) alternativ er jo om dere har en venn vedkommende ikke kjenner, som ser seg villig til å "plante" en høytaler på/ved ham (og evt gå av buss/trikk etter et stopp). Lykke til Edit: Huff, tråden hadde sneket seg frem når dopus svarte, men OP sin post er jo halvannen måned gammal. My bad. Endret 24. februar 2016 av Anech! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå