krikkert Skrevet 27. juli 2017 Del Skrevet 27. juli 2017 Det tas hensyn til hvem som er den svake part. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 29. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2017 Takk for utrolig god hjelp så langt krikkert! Nå gjentar jeg meg selv, men: Hvor kan jeg eventuelt få tak i mer detaljer om mobbesaker som har blitt ført for retten? Jeg ønsker å vite litt mer enn det man finner i en typisk avisartikkel. (Er jo blitt noen av de... uten at de inneholder all verden til detaljer.) Har lest dommen ifra mobbesaken i Malvik, siden den ble lagt ut på bloggen hennes.( http://lillestoremeg.no/2015/12/27/den-knusende-mobbedommen/ ) Spesielt er jeg ute etter disse: Hvor kan jeg eventuelt få tak i mer detaljer om mobbesaker som har blitt ført for retten? Jeg ønsker å vite litt mer enn det man finner i en typisk avisartikkel. (Er jo blitt noen av de... uten at de inneholder all verden til detaljer.) Har lest dommen ifra mobbesaken i Malvik, siden den ble lagt ut på bloggen hennes. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 29. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2017 (Forumet rotet til innlegget mitt) Jeg er ute etter disse: "– Høgsterettsdom frå Kristiansand, Rt. 2012, s. 146. – Tingrettsdom Kristiansand, 2012-152831 – Dom frå Follo tingrett, 13-029831 – Forelegg til Høyanger kommune, mai 2014" Hvordan kan jeg få tak i de? Anonymous poster hash: faa64...688 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 29. juli 2017 Del Skrevet 29. juli 2017 Du kan henvende deg til domstolene. Forelegget vil ikke gi deg informasjon av noen mengde, men rett adressat for å få innsyn er påtalemyndigheten. Den enkleste måten å få slike dommer på er å betale Lovdata for et rettskildesøk. https://lovdata.no/info/sokeoppdrag Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 29. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2017 Har visst biblotektilgang til Lovdata Pro - og klarte å finne fram til de dommene jeg nevnte. Burde vel ha kommet på det før - men allikevel, jeg fant fram. Spesielt Tingrettsdom Kristiansand, 2012-152831 var interessant og relevant for meg. De er inne på mye som jeg ikke har sett nevnt tidligere. Blant annet en del om skjæringspunktet for foreldelse, og om hvor mye man kan "prøve seg" uten å fungere før man innser at det er snakk om psykiske plager utenom "normalt"/så ille at det er aktuelt å bli ufør. Det som nevnes av funnene ifra den rettsoppnevnte sakkyndige er også interessante og relevante for mye av det jeg "lurer på". Alt i alt så har jeg landet på at jeg "må" ta dette videre, og i hvertfall få en vurdering. Utover at jeg må finne en advokat som er spesialist på personskadefeltet, er det noe annet jeg bør tenke over når jeg velger advokat? Som nevnt er de nærmeste alternativene (søkt opp med Advokatenhjelperdeg) ganske langt unna. Er dette et såpass spesialisert felt at jeg også bør se på alternativer lenger unna (Oslo) ? Anonymous poster hash: faa64...688 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå