Brattus Skrevet 5. januar 2016 Del Skrevet 5. januar 2016 Fikk en kontroller til et spill i julegave, men ene knappen på kontrolleren fungerer ikke helt optimalt. Tok så kontakt med selskapet som den ble kjøpt med og gikk følge mail tilbake: "Hei X, Vi beklager at du har mottatt en defekt vare. Hvilket produkt i din ordre gjelder din henvendelse?Vi vil gjerne sende deg et nytt erstatningsprodukt mot at du returner det defekte produktet. For å kunne gjøre dette vil vi med dette be deg om tillatelse til å sende deg erstatningsproduktet med faktura fra Collector som betalingsmetode. Denne fakturaen skal ikke betales, og vil makuleres når vi mottar det defekte produktet i retur.Collectors vilkår kan du lese her: https://www.collector.se/upload/Partners/Agreements/CDON/Credit_terms_All_NO.pdfDu vil få tilsendt mer informasjon om hvordan du returnerer ditt defekte produkt!Vi ser frem imot å høre fra deg igjen! Med vennlig hilsenEdvin" Hvorfor gjør de det på denne måten? Vil ikke dette si at jeg vil bli kredrittvurdert og så kunde hos Collector om jeg går gjennom med dette?Er dette lov? I forbindelse med din kredittsøknad kommer vi til å innhente og lagre opplysninger om deg Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 5. januar 2016 Del Skrevet 5. januar 2016 (endret) Det kan sikkert unngås ved at du sender inn det defekte produktet før de sender deg et nytt produkt. Dette er vel ekstra service de gir deg, og de løser det på denne måten. Fordi om du ikke sender det defekte produktet tilbake vil regningen bestå og innkreves. Så det er vel noe de gjør som sikkerhet i saker hvor de ikke har mottatt det defekte produktet i forkant. Som du ser i mailen ber de deg om tillatelse. Og om du gir den regner jeg med at det er lov. For de har nok ikke lov å hente kredittopplysninger om deg uten ditt samtykke. Men det spør de jo deg om. Du kan jo si nei, noe som vil resultere i lengre ventetid for deg. Endret 5. januar 2016 av Kron Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 Jeg har selv hatt en slik reklamasjonssak hos cdon, og jeg syntes det er god service at de sender en ny erstatningsvare før du har fått sendt inn den defekte. Men TS må selv avgjøre hvor mye det haster med å få ny erstatningskontroll. Lenke til kommentar
Brattus Skrevet 6. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2016 Tror jeg missforsto mailen litt, da jeg ikke helt forsto at får får den tilsendt før man sender inn defekt vare Men da er det en annen sak og det virker faktisk ut som en veldig god løsning Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå