SpongeFrog Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 (endret) Er det så alvorlig å stresse litt noen ganger? Stresser meg gjennom enkelte dager på jobb. Føler du at du stresser så er det bare å roe ned tankekjøre og puste skikkelig. Endret 9. januar 2016 av SpongeFrog Lenke til kommentar
PosteMonopolet Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Ta ein liten pause ved å gå vekk i frå arbeisdsbordet ditt i nokon minutt, eller ta ein liten tur ute. Du bør vere på ein stad du ikkje forbinder med jobb/stress. Lenke til kommentar
SailorMoon Skrevet 9. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2016 Er det så alvorlig å stresse litt noen ganger? Stresser meg gjennom enkelte dager på jobb. Føler du at du stresser så er det bare å roe ned tankekjøre og puste skikkelig. En dør nok ikke av litt stress men det er jo ikke akkurat sunt Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 9. mars 2016 Del Skrevet 9. mars 2016 Litt stress for å mestre krevende situasjoner (akutt og kortvarig) tåler vi fint, men kronisk stress (langvarig og en viss intensitet) er direkte helsefarlig. Akkurat hvor grensa går er vanskelig å si, men det vil gjerne merkes på psyken og kroppen når det blir for mye. Hvis det blir for mye er det viktig å ha løsningsfokusert mestringsstil: Fjerne/endre det som gjør deg stressa (for eksempel stå opp litt før så du har bedre tid før du må på jobb) eller endre responsen på det som stresser deg (for eksempel akseptere at du kommer forseint, eller å skyndte deg uten å stresse).Jeg prøver å være bevisst på stresset (mindfull) og prøver å ha gode måter på å frigjøre "spenningen". Det er lite som gjør meg så mentalt avslappa som ei god treningsøkt, være i et god sosialt lag eller le av noe morsomt. Nok søvn, hvile og avspenningsteknikker (for eksempel meditasjon og pusting som noen nevnte) er også bra. Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 9. mars 2016 Del Skrevet 9. mars 2016 (endret) Meditasjon, gjøremålslister og tension, stress and trauma releasing exercises (TRE). Endret 9. mars 2016 av logaritmemannen Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 (endret) "Stress is caused by not camping enough" Endret 10. mars 2016 av Zim3000x Lenke til kommentar
SailorMoon Skrevet 13. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2016 "Stress is caused by not camping enough" Haha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå