Gå til innhold

Nå kan du endelig bestille Oculus Rift-brillene

Anbefalte innlegg

Kostbar hobby dette :) kjøpte nytt skjermkort bare for å kjøre DK1 da den kom og bygde helt ny PC da DK2 kom. Nå trenger jeg bare legge ut en 5-7 tusen på nytt skjermkort i god tid før jeg får CV1Riften på døra, så er alt i boks.. hvis nå bare ikke kona oppdager det :)

Anbefaler at du gjør større oppgraderinger mellom hver gang isteden for minimal oppgradering. da slipper du disse unødvendige kostnadene :p

Har hatt en plan på det helt fra børjan :) Gjorde større oppgradering da DK2 kom slik at jeg senere skulle slippe å oppgradere annet enn skjermkortet, alle delene jeg kjøpte da er bedre enn anbefalte spec nå.. eneste jeg sparte inn på var skjermkortet (gikk for et overklokket AMD Radeon R9 280X som var greit nok til DK2) Allerede dengang planla jeg å kjøpe et mer dugandes kort når CV1 kom på banen. Bare ikke kona leser dette så ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

og der var landene som får lov å bestille Rift'n offentligjort også. skjer fort nå for tiden.

This offer is only available in the following countries where Oculus Rift is shipping: United States, United Kingdom, Australia, Belgium, Canada, Denmark, Finland, France, Germany, Iceland, Ireland, Italy, Japan, Netherlands, New Zealand, Norway, Poland, Spain, Sweden, and Taiwan.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har dei fått orden på sjøsjuka i den endelege versjonen?

Det er blitt langt bedre.

Nå skal det særdeles mye til for å merke det i forhold til tidligere, delvis pga lavere latency men mest pga oppgraderingen til 90hz-paneler.

Det generelle problemet med VR-briller er at forvrengning gjør folk svimmel, skjermfrekvens og latency vil gjøre lite med det. Hvis en VR-brille og tilhørende spill har samme projeksjon som brukeren vil se i den virkelige verden så skulle ikke det lenger være et problem.

Naturligvis vil alltid ekstreme bevegelser være ubehagelig, men det er det også i virkeligheten, så det har fint lite med VR-brillene å gjøre.

Har lest at GTX970 er minstekrav for å kjøre Oculus Rift... Har akkurat kjøpt ny PC med GTX970 4GB, i7 6700 og 12GB RAM, er det noen som har en formening om hvorvidt dette er godt nok for Oculus? Vurderer å bytte den mot en med GTX980 4GB og 16GB RAM dersom det vil utgjøre en stor forskjell.

Hvis du finner ut at GTX 970 er for svakt, så vil ikke 1.800 kr ekstra for GTX 980 med ~12% mer ytelse vere vært det, da må du til med GTX 980 Ti.
Lenke til kommentar

Har dei fått orden på sjøsjuka i den endelege versjonen?

Det er blitt langt bedre.

Nå skal det særdeles mye til for å merke det i forhold til tidligere, delvis pga lavere latency men mest pga oppgraderingen til 90hz-paneler.

Det generelle problemet med VR-briller er at forvrengning gjør folk svimmel, skjermfrekvens og latency vil gjøre lite med det. Hvis en VR-brille og tilhørende spill har samme projeksjon som brukeren vil se i den virkelige verden så skulle ikke det lenger være et problem.

Naturligvis vil alltid ekstreme bevegelser være ubehagelig, men det er det også i virkeligheten, så det har fint lite med VR-brillene å gjøre.

Leste du hele innlegget? Gikk du kanskje glipp av det jeg sa med strobeeffekt og transparent grid? :)

Og økningen til 90hz hjelper faktisk mye, tror du nok burde lese litt mer om dette før du uttaler deg slik.

Lav frekvens og høy latency er ekstremt sjøsykefremkallende. Ekstremt!

Jo smoothere motion, jo mindre sickness. Hvis du har prøvd et Oculus headsett før, så vet du dette allerede.

Hvis et spill har judder eller lav fps blir man mye dårligere enn om det kjører mykt og fint.

Forvrengning har aldri vært et problem. Forvrengning korrigeres for i driverne og alt man får i HMD-en er et rektilineært perspektiv, eller hvertfall tilnærmet rektilineært :)

Lenke til kommentar

Morsomt at siden dems gikk ned akurat da nedtelling var ferdig.

Og hvorfor koster den 599 USD, og 699 EUR? Det blir jo ca 750 USD (150 USD for mye).

753 Euro med frakt. Det er vel dyrt..

Les nøyere, er vist stor prisforskjell mellom USD og EUR av en eller annen grunn.

Endret av Nvidia
Lenke til kommentar

Morsomt at siden dems gikk ned akurat da nedtelling var ferdig.

Og hvorfor koster den 599 USD, og 699 EUR? Det blir jo ca 750 USD (150 USD for mye).

753 Euro med frakt. Det er vel dyrt..

Les nøyere, er vist stor prisforskjell mellom USD og EUR av en eller annen grunn.

Ja, prisforskjellen burde vært andre veien. Får vente å se om de gjør noe.

Lenke til kommentar

Skyndte meg bare igjennom bestillings prosessen, og fikk bestilt en.

La ikke merke til prisforskjellen før etter bestilling.

Ganske frekt av dem at den kommer opp som 599 USD når man legger den i kurven,

og så blir prisen forandret til 699 EUR etter betsilling.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...