Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Nextgentel kunde"service" erfaring


Anbefalte innlegg

ADVARSEL! en lang en!

Dette er kopi av en email jeg nettopp sendte til forbrukerombudet.

 

Jeg har hatt en god del problemer med Nextgentel sin service. Det hele begynte når jeg bestilte internett av dem på min kommende adresse. Jeg kontaktet dem i midten av april og de bekreftet at tjenesten mest sannsynlig ville la seg levere i starten av mai. Det viste seg at dette klarte de ikke og ga meg en dato mot slutten av mai. Da slutten av mai kom så tok jeg kontakt og det viste seg at dette var heller ikke mulig. Dette holdt på frem til September og i midten av september fikk jeg internett levert. Igjennom hele denne perioden så var det mange forklaringer på hvorfor jeg ikke kunne få det levert men hver gang jeg snakket litt lengre med dem så mente de at jeg kunne så absolutt få internett levert der og da. Pga av dette gikk jeg glipp av alle sommer tilbud de hadde(blandt annet fri hastighet i 2 måneder som var 3mbit).

Jeg er en semi-proffesjonell online data-spill spiller og har deltatt i en rekke konkurranser, så jeg er avhengig av en skikkelig kvalitet på linja. Dette har jeg fått intrykk av både andre spillere og nextgentel selv om at de er best på. Når jeg fikk adsl levert av dem viste dette seg å være feil.

Kvaliteten jeg snakker om ett begrep som kalles ping. Ping måles i millisekunder og er betegningen på hvor lang tid det tar for en datapakke å bli sendt fra deg til en annen og tilbake. For ett ADSL produkt så er det forventet at pingen skal ligge på 20-30 ms. ISDN ligger på 60-70 ms og modem ligger på 150-300 ms.

Når jeg fikk ADSL levert var pingen på 150-400 ms. Dette var da heldigvis bare midletidig og etter en uke så var pingen på plass til 60-70 ms som alikevel ikke er bra nok. Jeg tok kontakt med nextgentel og de mente at dette var ikke noe annet å forvente. De mente at dette var helt greit, de kunne ikke ta hensyn til ett sånt kvalitets begrep(Selv om de reklamerer for "markedets høyeste hastigheter" og " ikke billigst, bare best" på websidene sine)

Gjennomsnittlig nå så ligger min ping på mellom 40-70 ms som er greit nok, men alikevel ikke i forhold til hva som det forventes av ADSL.

En annen ting som jeg la merke til var at datoen for min betalingsdato(altså den dagen jeg begynte å betale fra) var satt nesten en uke før jeg faktisk fikk internett opp. Jeg tok kontakt med dem og de sa at de skulle trekke dette fra på min neste regning, dette har enda ikke skjedd, nå 2 måneder etter.

 

For 3 uker siden så måtte jeg se meg nødt til å sende de en email via deres kontaktskjema for å be dem om å holde igjen fristen for en betaling av en regning da jeg ikke hadde penger nok på dette tidspunkt. Jeg sendte også en annen email til dem på samme tidspunkt. 1 uke senere får jeg svar på den ene men ikke den andre. En dag senere får jeg redusert hastighet slik som det står i deres avtaler, greit nok. Jeg ringer så faktura avdelingen deres for å høre hvorfor jeg ikke har fått svar og om jeg kunne få vente litt med å betale. Samtalen var slik:

meg:" Hei, jeg har fått redusert hastighet og jeg lurer på hvorfor. Jeg sendte dere jo en email for 1.5 uker siden hvor jeg ba dere om å vente litt."

ngt:" mhm..."

meg:" Jeg har fått svar på den ene jeg sendte til dere, men ikke den som gjelder fakturaen"

ngt:" Vi gir ikke utsettelser på fakturaer..."

meg:" Jammen dere kan da vel gi beskjed om dette slik at jeg evt. kan finne en anne løsning på dette?"

ngt:" Nå vet du det..."

Denne tonen syns jeg var så fientlig at jeg rett og slett la på. Dagen etterpå betaler jeg regningen jeg har fått varsel på og legger på litt ekstra for å være sikker(regningen var på litt over 1200,- og jeg betaler 1300,-). Jeg ringer så til kundesenter en gang til. Jeg velger så å snakke med teknisk hjelp i stedenfor faktura avdelingen. Det viste seg at disse var iallefall høflige. Jeg spurte om det var mulig å åpne internett for å unngå at linja iallefall blir stengt. Dette sier de er umulig og de sier også at de ikke tar imot fax som en bekreftelse på at jeg faktisk har betalt, men at jeg kan ringe dem på tirsdag for å så kunne be dem om å ta bort hastighets reduseringen. Greit nok.

På mandag stenger de linja. Jeg ringer og spør hvorfor ialledager de stenger linja når de på lørdag ba meg om å vente til tirsdag?

Dette er slik det fungerer er, kortfortalt, svaret jeg får.

På tirsdag ringer jeg dem igjen. Jo, beløpet er inne på konto, men det viser seg at det er ett annet beløp som også mangler. Denne har jeg ikke fått noen purring på, men de har da sendt meg en email hvor det står at de mangler ett beløp på ca. 1600,- og ikke ca 1200,- som jeg har betalt. Jeg blir ganske irritert da dette ikke er det jeg fikk beskjed om på lørdag. Damen jeg snakker med sier at hun skal snakke med faktura avd. og sjefen sin. Hun ringer meg tilbake og sier så at jeg ikke får linjen min opp før jeg har betalt det resterende beløpet, hvilket ikke sto på fakturaen som jeg fikk med varsel om stenging og jeg heller ikke har fått noen som helst varsel om manglende betaling på.

På fredagen så fikk jeg endelig betalt det siste beløpet. Ringer dem så i dag for å få ordnet opp og åpnet linja. Jo, pengene er inne og linja blir åpnet. Men nå er det enda ett beløp som har forfalt og som jeg heller ikke har fått noen som helst varsel på. Dette bekrefter også damen i telefonen, de har ikke sendt ut noen varsel. Videre så sier de at hvis ikke denne blir betalt om få dager så vil linja bli stengt igjen og jeg vil da få ett åpningsgebyr. De har ingen mulighet til å vente noen dager og de vil ikke sende ut en purre giro. Dette er ikke mulig for de å gjøre. Når jeg snakker litt mer med dem, så viser det seg også at det de har heller ikke registrert beløpet jeg først betalte på 1300,- men at jeg har betalt det riktige beløpet på litt over 1200,-. Det var bare såvidt jeg fikk overtalt dem til å gi meg faks nummer slik at jeg kan sende bekreftelse fra banken på at jeg har betalt 1300,-.

 

Jeg har aldri i mitt liv erfart dårligere behandling enn dette(trygdekontoret på Gamle Oslo er good guys i forhold til dette) og jeg stiller ett stort spørsmål ved at de kaller seg for kundeservice i det hele tatt. Dette burde ha hett kundetortur. For ikke å snakke om alle pengene som går med på å vente på å komme i kontakt med en kundebehandler(regn med mellom 20 og 45 minutters ventig. Oftere 45 minutter enn 20)

 

Så det var det. Bare for å dele mine erfaringer med dere og nei, jeg jobber ikke for Telenor eller noen annen inet-provider :)

Er det andre enn meg der ute som syns at dette er sletts ikke greit? Greit nok at jeg ikke er mønster kunde som henger etter med betalinger, men det får da være grenser?

Personlig syns jeg at man burde legge litt mer vekt på ping i ytelsetester rundt om hos pressen og online pressen da dette er alfaomega for en stor del av internett brukere.

 

ikon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ikke så mye kommentar til ditt innlegg, men et lite eksempel jeg hadde nå den siste uken.

 

Jeg sendte NGT en mail via deres kundesider på internett forrige onsdag, og svaret kom nå. Er det virkelig bare jeg som syntes at det er helt vannvittig og måtte vente fem dager på svar fra NGT?

 

For ikke å snakke om telefontjenesten deres... Jeg stiller meg helt og holdent bak din påstand om at det er 45 min som er regelen og 20 min er bare hvis du har griseflaks;-)

 

 

mvh

 

henrik

en ikke helt fornøyd kunde

Lenke til kommentar

uansett problemer så støtter jeg ikke deg

 

NGT er den beste ispen der ute

Tror nok at du er uheldig men tviler på at noen andre isper er bedre.

Dette er sikkert en enkelt hendelse som jeg syns du burde være foruten.

 

Synd at NGT hånterte saken slik du sier.

 

NGT er litt treg på kundeservicen men du skal vite at på fakturaspørsmål så er ikke NGT som tar seg av den biten men lindorf eller noe.

 

Håper ting ordner seg

 

ang ping så er det veldig forskjellig hva du får

men å klage over at du ikke får 30 ms eller lavere er vel litt drøyt ettersom det avhenger av linjene til sentralen (avstand kobbertykkelse m.m.)

Lenke til kommentar

Jeg har fått litt forskjellige svar fra Nextgentel når jeg har ringt dem jeg også.

Jeg flyttet 50 meter fra der jeg bodde før, og det tok 3mnd, ikke seks uker før dem fikk flyttet linjen min over her jeg bor nå.

De sa dem ventet på svar fra linjeleverandøren sin hver gang jeg ringte dem.

Det kan jo i og for seg være sant.

Har selv jobbet hos en isp, og vet hvor lang tid ADSL levering kan ta.

Selv om det tar lang tid og få en linje fra Nextgentel,så er det verdt og vente på.

Etter det jeg har erfart,så har ikke Nextgentel noen dårligere kundeservice enn visse andre selskaper.

 

Mvh

 

Fornøyd Nextgentel kunde :)

Lenke til kommentar

Greit nok, NextGenTel har utrolig treig kundeservice - her må skjerpings til! Men så er det da UTEN TVIL at de er den beste ISP'en der ute! Ingen kan overhodet måle seg i kvalitet, muligheter osv.! (Foruten Bredbåndsfabrikken da, men den kan de fleste ikke få...)

 

Mulig NGT tar livet litt med ro hva kundeservice angår når de vet at folk likevel velger dem på grunn av et overlegent produkt. ;)

Lenke til kommentar

NGT er helt topp sålenge du er pinlig nøyaktig med å betale regningene dine og aldri har behov for support.

 

Jeg skrev uheldigvis ett KID-siffer feil på en regning, og dermed var he|vete løs (ikke så ille som i dette tilfellet, men det var ikke langt derifra).

 

Edit: Det var KID#, ja.

Endret av LarsC
Lenke til kommentar

Jeg har faktisk bare positive erfaringer med NGT. Jeg har sendt dem e-post 2 ganger som privatkunde og fått tilbakemelding på telefon dagen etter.

 

Jeg har flere ganger tatt kontakt med i jobb sammenheng, og da har også response vært bra.

Lenke til kommentar

Enig med deg at kundeservicen hørtes forferdelig dårlig ut ja. Men å klage på at du får 60ms i ping istedet for 20-30ms er i grunn fåfengt. Såvidt jeg har sett lover ikke NGT (ingen andre leverandører heller, forsåvidt) lav ping. Når de sier høy hastighet, kan de like gjerne mene stor båndbredde.

Forøvrig er ikke lav ping alfa og omega for en stor del av brukerne. Jeg vil våge å påstå (riktignok uten skikkelig statistikkgrunnlag) at gamers, og da særlig de som faktisk tenker på ping i det hele tatt, er i et seriøst mindretall.

Lenke til kommentar
Enig med deg at kundeservicen hørtes forferdelig dårlig ut ja. Men å klage på at du får 60ms i ping istedet for 20-30ms er i grunn fåfengt. Såvidt jeg har sett lover ikke NGT (ingen andre leverandører heller, forsåvidt) lav ping. Når de sier høy hastighet, kan de like gjerne mene stor båndbredde.

Forøvrig er ikke lav ping alfa og omega for en stor del av brukerne. Jeg vil våge å påstå (riktignok uten skikkelig statistikkgrunnlag) at gamers, og da særlig de som faktisk tenker på ping i det hele tatt, er i et seriøst mindretall.

Forskjellen på 20-30 ms og 60-70 ms er stor når det gjelder online fps spill.

Jeg har spurt en god del gamere rundt omkring i Norge og spurt hva slags ping jeg burde forvente av adsl og de fleste ligger på mellom 20-40 ms. Dette er også folk som sitter med nextgentel. Folk som sitter med telenor adsl sitter ofte med ping ned i 15 ms. Så det å forvente 20-30 ms syns ikke jeg er så galt jeg..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...