Gå til innhold

[Løst] Klarer denne å drive et GTX 750 Ti


Anbefalte innlegg

 

Hadde det vært opptil meg hadde jeg tatt rådet om å oppgradere PSU'n, men det var så vidt jeg klarte å overtale han å fra no GT 730 greier til en GTX 750/950 Så tviler jeg får han til å kjøpe en PSU til 1000 lappen.

 

Men da sier jeg til han at det går med GTX 750 Ti, men anbefaler å gå for 950'n. Så får han vurdere selv om det verdt å sjanse på det for 500kr forskjell.

GTX 950 vil jeg fraråde uten å skifte PSU.

 

 

Fraråde?

 

Jeg har selv GTX 750ti, og det bruker kun strøm fra pci-e porten. Altså max 75w. Det har ikkje 6 eller 8oin pci-e strømkontakt. Finnes noen 750ti som har det, men det trengs ikkje.

 

950ti bruker ikkje mye mere strøm enn 750ti ville jeg tro. Man skal ha jævlig dårlig psu for at ikkje 750ti/950ti skal fungere ;)

 

Jeg har Asus strix 750ti , og det overklokker lett til 1400mhz! Heftig ytelse for så lite strømbruk! Kan spille Battlefield 4 på medium/low 1440p med ca 60fps  :wee:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Hadde det vært opptil meg hadde jeg tatt rådet om å oppgradere PSU'n, men det var så vidt jeg klarte å overtale han å fra no GT 730 greier til en GTX 750/950 Så tviler jeg får han til å kjøpe en PSU til 1000 lappen.

 

Men da sier jeg til han at det går med GTX 750 Ti, men anbefaler å gå for 950'n. Så får han vurdere selv om det verdt å sjanse på det for 500kr forskjell.

GTX 950 vil jeg fraråde uten å skifte PSU.

 

 

Fraråde?

 

Jeg har selv GTX 750ti, og det bruker kun strøm fra pci-e porten. Altså max 75w. Det har ikkje 6 eller 8oin pci-e strømkontakt. Finnes noen 750ti som har det, men det trengs ikkje.

 

950ti bruker ikkje mye mere strøm enn 750ti ville jeg tro. Man skal ha jævlig dårlig psu for at ikkje 750ti/950ti skal fungere ;)

 

Jeg har Asus strix 750ti , og det overklokker lett til 1400mhz! Heftig ytelse for så lite strømbruk! Kan spille Battlefield 4 på medium/low 1440p med ca 60fps  :wee:

 

Jeg fraråder GTX 950 nettopp fordi det krever ekstra strøm fra 6-pins, noe denne maskinen sannsynligvis ikke har. Det vil sannsynligvis gå bra med Molex til 6-pins, men da skal man vite konsekvensene hvis det går galt. Jeg prøver å anbefale det jeg mener er "safe", og ikke mer. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...