Gå til innhold

Må man ha Linksys AC1750Pro for best trådløs

LMH1

Anbefalte innlegg

Hei stemmer det man må opp til Linksys AC1750Pro for å få det man er lovet med tanke på AC1750 standarden?

http://www.smallnetbuilder.com/tools/charts/wireless/bar/116-5-ghz-updn-c

Ser på den at den er testet for å gi 504 mbit\s over trådløs på 5 ghz.

Mens Asus AC 88U klarer vel ca halvparten.

Kan det ha noe å gjøre med MIMO (Wi-Fi med Spatial Streams).

• 1 SS, 80 MHz, 433 Mbps (802.11ac)
  • 2 SS, 80 MHz, 867 Mbps (802.11ac)
  • 3 SS, 80 MHz, 1.3 Gbps (802.11ac)
  • 4 SS, 80 MHz, 1.69 Gbps (802.11ac)
  • 1 SS, 160 MHz, 867 Mbps (802.11ac)
  • 4 SS, 160 MHz, 3.39 Gbps (802.11ac)
  • 8 SS, 160 MHz, 6.77 Gbps (802.11ac)

http://www.unwiredinsight.com/2013/lte-mimo

Så dagens router funger kun med 1-2 signal om gangen men slike bedrift routere klarer 4?

Derfor er det mulig å få 500 mbit trådløs gjennom 5.0 ghz mens asus routere klarer kun halvparten?

Skal man ha 1 gigabit\s trådløs må man ha 8 kanaler (Wireless AC) eller gå over til Wireless AD?

Carrier Aggregation er det samme som kalles når man bruker flere Access point med load balance for raskere hastigheter? F.eks bruke flere kanaler samtidig for å få raskere hastighet? Har slike acesspoint bedre rekkevide på 2.4 ghz (opp mot 50-100 meter) og 5. ghz opp mot 10-20 meter?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor får du det fra at Asus U88 bare klarer halvparten av 504mbit/s? Samme side som du linket til har testet nevnte ruter der de målte 522 Mbit/s ned og 489 Mbit/s opp på 5ghz båndet.

http://www.smallnetbuilder.com/wireless/wireless-reviews/32910-asus-rt-ac88u-dual-band-wireless-ac3100-gigabit-router-reviewed?showall=&start=3

Finnes flere routere på privatmarkedet som støtter 4trådsforbindelser på 5ghz, men du trenger klienter som også støtter 4trådsforbindelser for å få utnyttet hastigheten. I realiteten er største fordel med flertrådsforbindelser at du kan ha flere klienter koblet til trådløst uten at det påvirker hastigheten til hver enkelt klient. 

Lenke til kommentar

Kanskje jeg tok feil der, men eter hva jeg kunne finne virket det slik ut, merkelignok kom TP-LINK bedre ut vet du hvorfor det?

Hva trenger man av trådløs kort? Intel Wireless AC 7265 eller

Killer™ Wireless-AC 1525?

Hvertfall vet jeg 2 gigabit\s ved bruk av link agregation er tull men vet ikke om det er bare firmware som ikke er på plass ennå?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Prisen er ikke det som er problemet, hadde den Støttet Link Agregation slik den lovet, skulle jeg gjerne kjøpt den, men fått endelig svar fra både Asus og Merlin build det er maks mulighet for 1 Gigabit\s på Grunn 1 WAN utgang.

Asus Støtter Dual wan (Bruk en annen port) men virker ikke ut som det er mulig å få bedre hastighet.

De fleste Asus routerne med NAT vil ikke passere 800-900 Mbit på kabel. Det er litt dumt hvis 1 gigabit hastighet blir tilgjengelig.

Hvor god er ubiquiti ac ap pro? Klarer den opp mot 1 Gigabit\s trådløs på 5 ghz 1-4 meter unna? Så det er laptopen\nettbrettet som blir flaskehalsen i så fall?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Prisen er ikke det som er problemet, hadde den Støttet Link Agregation slik den lovet, skulle jeg gjerne kjøpt den, men fått endelig svar fra både Asus og Merlin build det er maks mulighet for 1 Gigabit\s på Grunn 1 WAN utgang.

Asus Støtter Dual wan (Bruk en annen port) men virker ikke ut som det er mulig å få bedre hastighet.

De fleste Asus routerne med NAT vil ikke passere 800-900 Mbit på kabel. Det er litt dumt hvis 1 gigabit hastighet blir tilgjengelig.

Hvor god er ubiquiti ac ap pro? Klarer den opp mot 1 Gigabit\s trådløs på 5 ghz 1-4 meter unna? Så det er laptopen\nettbrettet som blir flaskehalsen i så fall?

Hvor god ap ac pro er vet ingen..

De lanseres i slutten av januar...

Men hva trenger du link aggregation til da?

De støtter opp til 1300 mbit men jeg tviler på at du klarer det i realiteten..

Jeg lever med 3-400 trådløst på gigabiten min jeg... :)

Resten får man ta kablet

Lenke til kommentar

Men hva trenger du link aggregation til da?

Det er fordi jeg gjerne skulle hatt 10 gigabit men det er litt for dyrt.

Trenger det hvis jeg skal gå for 1 gigabit hastighet for ikke være låst opp mot 800-940 mbit maks hastighet.

jeg har aktivert Linksys og deaktivert de andre nettverkskortene, nå skjer det stadig at jeg mister signalene, da deaktiverer og aktiverer Linksys så er alt i orden, må jeg ta de gamle nettverkskortene ut av maskinen ?

Driverproblemer, forstyrrelse på trådløse? F.eks naboen bruker samme kanal som deg, hender også for meg trådløse er ustabilt i windows 10 i perioder, må deaktivere nettverkkortet for å løse problemet.

Generielt har noen erfaringer med 2 Wireless AC kort i en laptop ved bruk av Channel bonding?

F.eks som en slags load balancer som gjør det mulig å overføre opp mot 2 gigabit\s over trådløs?

Er litt usikker på trådløs med slike hastighet bruker mere strøm en kabel.

Det er ventet på Wireless ad og Wi-Fi HaLow kanskje om noen få år.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hvor får du det fra at Asus U88 bare klarer halvparten av 504mbit/s? Samme side som du linket til har testet nevnte ruter der de målte 522 Mbit/s ned og 489 Mbit/s opp på 5ghz båndet.

Prøver å sjekke Asus AC 87U:

The 5 GHz downlink profile shows the 87U starting out with the highest throughput—509 Mbps—at 0 dB attenuation. But after that, its line ducks under the others with a sharper slope that causes it to disconnect for the 42 and 45 dB tests. Note the other ASUS disconnecting earliest, at 39 dB

For 5 GHz uplink, this time the AC87 turns in the lowest throughput at 0 dB (390 Mbps). It then tracks tightly with the RT-AC68U for the rest of the plot, with both staying under the R8000. Disconnect for the AC87 is again at 42 dB.

Om de hastigheten er å forvente under 1 meter unna frister det mere å gå for Asus 87U i dag, og heller bytte når jeg trenger mere.

Men da blir det heller for å forbedre trådløse signalene og få usb 3.0 for nedlasting.

Men det er ikke så mye å skryte over:

Look, I found filecopy performance using the USB 3.0 port was much improved with 50 MB/s writes and almost 70 MB/s reads.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Desverre mindre svar en hva jeg hadde håpet på,

Nå kan jeg bekrefte jeg har fått til 360 mbit trådløs på Intel NUC i3 5010U. Med Asus AC66U.

Man kan i beste fall klare peak 400 mbit så vidt, men dog ikke stabilt.

Da har jeg kun målt med speedtest.net ikke nedlasting konkret det er veldig kort avstand.

Så er dette det beste man får med AC66U eller er det mulig å få ennå mere?

Har ennå ikke bestemt meg om jeg skal kjøpe accesspoint eller ikke da 360 mbit ikke er så dårlig.

Eller må jeg ha Wireless-AC 17265 hvis jeg skal klare 500 mbit trådløs?

890intel_17.PNG

Så jeg ikke kjøper nytt accesspoint og det viser seg å være kortet (Intel AC 7260\5).

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Det er ikke noe problem da det er soverom jeg skal ha ny router på, prisen ser ikke så ille ut, antas $250 som blir rundt 2500 kr kanskje med moms. Problemet er vel heller om det er særlig bra?

Påstår den skal klare 4600Mbps så hvis 4 gigabit\s er mulig i praksis på 60 ghz.

The Talon is capable of up to 800Mbps on 2.4GHz, 1733Mbps on 5GHz

Så er dette veldig bra, men ville vært bedre med acesspoint da denne muligens ikke klare så rask hvis det kun er 1 gigabit\s inn i routern?

For tviler på slike kommer med 10 gigabit\s switch eller SFP+.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...