AnonymDiskusjon Skrevet 4. januar 2016 Del Skrevet 4. januar 2016 Heisann! Trenger sårt hjelp her. Har hatt problemer meg magen i 10 måneder nå, har vært hos lege flere ganger, tatt utallige blodprøver, avføringsprøver, men prøvene viser ingen tegn til abnormaliterer, eneste er en litt høy crp på 40. Begynte som sagt for 10 måneder siden, da jeg på vei til jobb plutselig følte episoder med voldsomme luftsmerter. Etter 10 minutt, måtte jeg stoppe bilen da jeg fikk en voldsomm trang til å gå på do.... diare... . Regnet med deg var en form for magevirus så tenkte ikke noe mer på dette før 1 måned etter da jeg igjen fikk problemer på morgenen, denne gangen var det ikke diare men oppkast....Begynte nå å blitt litt bekymret så bestilte en time hos legen. Tok som sagt ovenfor noen blodprøver for å teste for cøllaki,melkeallergi. pluss avføringsprøver. Prøvene kom tilbake helt normale. Skulle så gå to måneder før jeg fikk problemer igjen. Fikk voldsomme luftsmerter igjen, lå på gulvet i fosterstilling å trodde jeg skulle dø, etter 20 minutt med intense smerter løsnet det, og jeg fikk kraftig diare. Tiden etter dette har vært et rent helvete, føler trang til å gå på do veldig ofte. Løs avføring med slim og av og til litt blod, går rundt med hodepine og føler meg ekstrem slapp(ikke trøtt men tung i kroppen,tungpustet, orker ingen ting). Har time på sykehuset om et par måneder der jeg skal få en såkalt kolonoskopi, men er så dårlig at jeg vurdererer å legge meg inn før det. Har også funnet en klump i området rundt blindtarmen, og føler til tider at det er noe som presser ut mot magen der. Legen mente dette sikkert bare var en cyst? wtf Anonymous poster hash: 98e90...b4e Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 5. januar 2016 Del Skrevet 5. januar 2016 Aner ikke...kun en lege vil vite dette. Vi kan spekulerer i månedsvis uten at det hjelper...ta kontakt med lege. Lenke til kommentar
Golf'ern Skrevet 5. januar 2016 Del Skrevet 5. januar 2016 Aner ikke...kun en lege vil vite dette. Vi kan spekulerer i månedsvis uten at det hjelper...ta kontakt med lege. han har jo vært hos legen flere ganger. Lenke til kommentar
Lixxon Skrevet 5. januar 2016 Del Skrevet 5. januar 2016 Heisann! Trenger sårt hjelp her. Har hatt problemer meg magen i 10 måneder nå, har vært hos lege flere ganger, tatt utallige blodprøver, avføringsprøver, men prøvene viser ingen tegn til abnormaliterer, eneste er en litt høy crp på 40. Begynte som sagt for 10 måneder siden, da jeg på vei til jobb plutselig følte episoder med voldsomme luftsmerter. Etter 10 minutt, måtte jeg stoppe bilen da jeg fikk en voldsomm trang til å gå på do.... diare... . Regnet med deg var en form for magevirus så tenkte ikke noe mer på dette før 1 måned etter da jeg igjen fikk problemer på morgenen, denne gangen var det ikke diare men oppkast....Begynte nå å blitt litt bekymret så bestilte en time hos legen. Tok som sagt ovenfor noen blodprøver for å teste for cøllaki,melkeallergi. pluss avføringsprøver. Prøvene kom tilbake helt normale. Skulle så gå to måneder før jeg fikk problemer igjen. Fikk voldsomme luftsmerter igjen, lå på gulvet i fosterstilling å trodde jeg skulle dø, etter 20 minutt med intense smerter løsnet det, og jeg fikk kraftig diare. Tiden etter dette har vært et rent helvete, føler trang til å gå på do veldig ofte. Løs avføring med slim og av og til litt blod, går rundt med hodepine og føler meg ekstrem slapp(ikke trøtt men tung i kroppen,tungpustet, orker ingen ting). Har time på sykehuset om et par måneder der jeg skal få en såkalt kolonoskopi, men er så dårlig at jeg vurdererer å legge meg inn før det. Har også funnet en klump i området rundt blindtarmen, og føler til tider at det er noe som presser ut mot magen der. Legen mente dette sikkert bare var en cyst? wtf Anonymous poster hash: 98e90...b4e Du bør kanskje besøke en ernæringsfysiolog, ta en matintoleranssetest? Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 5. januar 2016 Del Skrevet 5. januar 2016 Hvis TS har blitt mer plaget bør fastlegen kontaktes og purre på sykehusundersøkelsen. Ved sammensatte og uklare helseutfordringer bør en ikke styre på for mye på egenhånd. Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 5. januar 2016 Del Skrevet 5. januar 2016 Om ikke legen din vil legge deg inn, så ta turen til legevakten og forsøk der. Gjerne når det er virkelig ille, for sparingen i helsevesenet har gjort at man helst bør være to nummer unna penalet for å være sikker på å bli tatt på alvor. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 5. januar 2016 Del Skrevet 5. januar 2016 (endret) Synes jeg har hørt folk med Crohns og andre tarmsykdommer fortelle litt av det samme - smerter, diare, blod og slim. Måling av nivå på kalkprotein i avføring - er en sjekk som bør tas. Dette kan fastlegen ordne raskt på en lab. http://tidsskriftet.no/article/1822801/ Tror det er viktig å ta slike prøver når man er på det verste. I tillegg kan ts purre på kolonskopien - ring til sykehuset og fortell hvordan det står til - ofte kan ventetiden forkortes. Endret 5. januar 2016 av Mr_Spock Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 5. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2016 Takk så mye for alle svar, har fått legetime igjen. Mulig det er chrons, håper de finner ut av noe snart og ikke bare forslår irritabel tarm. Anonymous poster hash: 98e90...b4e Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 Du har gjort alt det riktige du kan gjøre. Får håpe at sykehusundersøkelsen vil gi deg svar på plagene dine. Skjønner godt frustrasjonen din, det er ikke ålreit i det hele tatt å gå med dette lenge, men det krever nok en grundig undersøkelse for å finne ut hva dette er. Håper dere finner ut av det! Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2016 Fant flere hovne lymfeknuter i skrittet håper ikke dette er kreft med spredning. Fikk ultralyd undersøkelse om 2 uker Anonymous poster hash: 98e90...b4e Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå