hans.andreas Skrevet 4. januar 2016 Del Skrevet 4. januar 2016 Hei! Holder på å ordne en outlook-mail på nytt etter å ha formatert PCen. Før formateringen tok jeg vare på pst-filen som i teorien skal ta vare på alt av tidligere mailer, kontakter osv. Dette er en telenor-mail, altså online.no Jeg har koblet opp på nytt vha. "Online e-post oppsett" for Telenor ved IMAP(inngående) og SMTP(utgående). Dette har fungert fint, og jeg har fått kontakt med serverne. Likevel har jeg problem når jeg legger inn pst-filen på nytt. Alt er med, unntatt den gamle innboks-mappen som inneholder alle tidligere tilsendte eposter. Jeg har prøvd å reparere pst-filen med å bruke det innebygde verktøyet i outlook for å reparere denne filen. Etter uttallige forsøk og maaange timer, har jeg ikke lyktes med å finne en løsning på dette. Er innboks-mappen blitt forsvunnet og umulig å få tilbake? Slik ser menyen ut: Er det dessuten mulig å koble mappen til den mer oversiktelige outlook-menyen? Jeg prøvde å overføre mailene (sendte elementer, og slettede) fra "Outlook" datafilen til selve mailen som er koblet opp til serveren. Da fikk jeg beskjed om at det som ble overført var for stor datamengde. Krysser fingrene for hjelp! Takk på forhånd! Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 4. januar 2016 Del Skrevet 4. januar 2016 (endret) Outlook har nok vært satt opp til å automatisk arkivere gamle epostelementer. Dette betyr at de lagres i en egen database - plasseringa velger du selv under egenskaper i Outlook (altså i en annen fil, ikke den pst fila som du omtaler her). Det betyr at om ikke disse også er tatt vare på, så er nok de gamle arkiverte mailene dine borte for godt. Du tok vel backup av systemdisk før formattering? Endret 4. januar 2016 av geir__hk Lenke til kommentar
hans.andreas Skrevet 5. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2016 Outlook har nok vært satt opp til å automatisk arkivere gamle epostelementer. Dette betyr at de lagres i en egen database - plasseringa velger du selv under egenskaper i Outlook (altså i en annen fil, ikke den pst fila som du omtaler her). Det betyr at om ikke disse også er tatt vare på, så er nok de gamle arkiverte mailene dine borte for godt. Du tok vel backup av systemdisk før formattering? Nei, det gjorde jeg dessverre ikke.... Tenkte ikke at det var nødvendig. Jeg brukte den innebygde opprydningen i Windows 10. Slik jeg husker stod det at det var muligheter for å gjenopprette (delvis?) fra harddisk. Søren, hjelper faren til kjæresten min med PC'en. Er litt krise at jeg har fucka opp her ettersom han bruker mailen til mye jobbkommunikasjon. Men når jeg laster inn pst-filen, kommer tilsynelatende ALT med, unntatt den forbanna innboksen. Til og med sendte elementer fra 2008 kommer med.. Er den virkelig helt forsvunnet? Er det en mulighet å kontakte Telenor for eksempel? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 5. januar 2016 Del Skrevet 5. januar 2016 Har ikke brukt Telenor til epost, men det kan jo ikke skade å prøve. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 Hvis du har flaks kan det hende at filen ikke er overskrevet helt og at du i alle fall kanskje kan redde deler av den. Prøv f.eks. en runde med Recuva. https://www.piriform.com/recuva/download Lenke til kommentar
hans.andreas Skrevet 8. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2016 Hvis du har flaks kan det hende at filen ikke er overskrevet helt og at du i alle fall kanskje kan redde deler av den. Prøv f.eks. en runde med Recuva. https://www.piriform.com/recuva/download Takk for tips! Skal prøve ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå