Feexy Skrevet 4. januar 2016 Del Skrevet 4. januar 2016 Lurte på om jeg vil merke noen stor forskjell om jeg går fra de originale 15'' felgene på en golf 4 til 18'' med 225/40R18 dekk? Har hørt at man merker mer sporing i veien og at styringen blir tyngre. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. januar 2016 Del Skrevet 4. januar 2016 Regn også med mere støy og mindre komfort. Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 5. januar 2016 Del Skrevet 5. januar 2016 Den ligger bedre i svingene pgs mindre flex i gummien. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 5. januar 2016 Del Skrevet 5. januar 2016 Styreresponsen vil nok oppleves betydelig piggere. Grepet blir bedre, spesielt om du kjøper skikkelige dekk, ikke noe ding-dong kina-crap. Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 5. januar 2016 Del Skrevet 5. januar 2016 + mer forbruk av bensin/diesel Bilen kommer også til å føles treigere ved akselerasjon. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 5. januar 2016 Del Skrevet 5. januar 2016 Bilen kommer også til å føles treigere ved akselerasjon. Hvorfor det? Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 5. januar 2016 Del Skrevet 5. januar 2016 Bilen kommer også til å føles treigere ved akselerasjon. Hvorfor det? Skulle jeg også gjerne visst. Nå er ikke original dekkdim oppgitt, bare felgdiameter (og nei, jeg gidder ikke lete det fram), så jeg vet ikke hvor stor/liten forskjell i omkrets, og dermed utveksling det blir. Man kan imidlertid tenke seg at det blir litt større roterende vekt/masse, om 18" felger er tyngre enn 15". Neppe så mye at det blir særlig merkbart... Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 28. januar 2016 Del Skrevet 28. januar 2016 Standard-dim er vel 195/65-15, så det blir jo større både høyde og bredde, (mer friksjon) og ikke minst tyngre for en mindre motor å dra rundt.. Prøv å gå ned til f.eks 195/45-15 å se forskjellen den veien Men ja, det er fordeler og bakdeler med større hjul, men hovedpunktene er allerede nevnt her så jeg.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå