Gå til innhold

PSU-viftestyring i Aopen HQ08

Anbefalte innlegg

Jeg har et Aopen HQ08. Power-supplyet i som var med den kassa bråker noe utrolig. Inne i power-supplyet er det et lite kretskort, som det står noisekiller e.l på. Den har en temp-sensor, og er festa ved siden av kjøleribbene inni der. Men da er spørsmålet: Denne virker jo aldri? Jeg har til gode å høre at vifta endrer hastighet. Har noen andre erfaringer med dette? Kjøpte kassa i fjor hos komplett.

Vifta irriterte meg så mye at jeg skifta den, men jeg skulle gjerne fått viftestyringa til å virke også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har samme erfaring med noisekiller greiene. Er jo bare tull. Sikkert dårlig temp sensor, eller at den krever ekstremt lav temp for å skru ned viftehastigheten.

Du kan jo bruke en zalman regulator e.l. for å skru ned hastigheten på vifta for godt. Dette vil bare føre til litt høyere kabinetttemp, men du vil få ro i sjelen, et godt liv, søvn om natta osv :smile:

JEG mener ikke kabinetttemp'en din er høy eller i nærheten av høy, andre vannkjølingsfreaks vil nok ikke være enige med meg. Men uten diskusjon ville det jo ikke vært noe forum (nesten).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...