P|zZa Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Har satt opp en ny maskin med P4 2.8 Ghz, ABIT IS7-m og 512 mb ram, Windows XP pro (engelsk) Når jeg avslutter så får jeg opp "at det er nå trygt å slå av windows", jeg vet at dette problemet kommer av at maskinen er satt opp som standard pc og ikke ACPI pc. Men jeg klarer ikke å forandre på dette..er det noen som vet korsen man gjør det. Har prøv det som står på Windows uten hell Og det andre problemet er at når du trykker på Start menyen så kommer den utrolig seint opp, skikkelig lagging på en måte? takker for alle svar... Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Og det andre problemet er at når du trykker på Start menyen så kommer den utrolig seint opp, skikkelig lagging på en måte? takker for alle svar... Start opp Registry editoren: START -->Run og skriv: Regedit Bla deg frem til: HKEY_CURRENT_USER/Control Panel/Desktop Der går du inn på MenuShowDelay og endrer verdien fra 400 til 0. Jeg anbefaler å bruke verdien 0. Verdien angir antall millisekunder som ventes før menyen vises/reagerer. Dersom du fremdeles synes Startmenyen er treg, kan du prøve følgende: Høyreklikk på skrivebordet, velg Properties og deretter Appearance og Advanced. Der fjerner du haken ved Show menu shadow. Disse små tipsene får Startmenyen til å reagere en del kjappere. Tipset er for Windows XP, men fungerer også trolig på Windows 2000 og Windows Server 2003. Er en måte til også, men husker ikke dette i hue. Lenke til kommentar
P|zZa Skrevet 17. november 2003 Forfatter Del Skrevet 17. november 2003 takker for den...det var dinna show shadows under menus som ordna det Ingen som vet hva jeg kan gjøre på første spm? Irriterendes! Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Du må hake av for avanserte strømaltenativer i kontrollpanel et sted. Lenke til kommentar
sofokles Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Har prøv det som står på Windows uten hell Hovedkortet støtter ACPI, BIOS gjør det, og hvis du har fulgt windows instrukser fra a til å så er det vel bare å ta med hovedkortet til leverandøren og be om et nytt for hvis all software er satt riktig så må det jo være hardwarefeil ? Du kan jo prøve å oppdatere BIOS først. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå