hundreåringen Skrevet 4. januar 2016 Del Skrevet 4. januar 2016 Nå er tiden inne for neste pulje til Førstegangstjeneste. Jeg regner med at det er mange i likhet med meg som er litt usikker på hvor de ønsker å tilbringe sin førstegangstjeneste.Har lett mye rundt på nettet- men finner ingen skriv om førstegangstjeneste som maskinist i sjøforsvaret. Kanskje denne tråden kan hjelpe fremtidige førstegangstjeneste personell til å velge sin gren. Jeg håper derfor det er noen her inne som har gjort dette:https://forsvaret.no/karriere/forste...i-sjoforsvaretOg som kan svare på noen generelle spørsmål:1) Lærer man noe under tjenesten? Eller er det kun vasking og maling det går ut på.2) Er det noe slags turnus for de som jobber i maskin?3) Er det å anbefale som et bra sted å tjenestegjøre under førstegangstjenesten?4) Noe annet som er bra/dårlig med denne førstegangstjenesten?Takker for alle svar, håper vi kan få innputt fra noen som har førstehånds informasjon om dette. Slik at alle som vurderer en slik førstegangstjeneste kan høre litt om hvordan det faktisk er. Ha en flott dag Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 4. januar 2016 Del Skrevet 4. januar 2016 Jeg har nettopp dimmet i sjøforsvaret, jeg var ikke maskinist, men skal prøve å svare likevel. 1. På rekrutten er det mye vask og mye møk arbeid, men er sånn det er. 2. En venn av meg var maskinist på Fregatten Roald Amundsen, tror han hadde 2 uker på og 2 uker av. 3. Jeg var på Haakonsvern i Bergen, trivdes veldig godt. Men om du kommer på båt så er du mye ute å reiser, spesielt kystvakt, de har turnusen 6 uker på sjøen og perm i 3 uker. 4. Vet ikke så altfor mye, men kompisen min trivdes veldig godt som maskinist. Lenke til kommentar
hundreåringen Skrevet 4. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2016 Jeg har nettopp dimmet i sjøforsvaret, jeg var ikke maskinist, men skal prøve å svare likevel. 1. På rekrutten er det mye vask og mye møk arbeid, men er sånn det er. 2. En venn av meg var maskinist på Fregatten Roald Amundsen, tror han hadde 2 uker på og 2 uker av. 3. Jeg var på Haakonsvern i Bergen, trivdes veldig godt. Men om du kommer på båt så er du mye ute å reiser, spesielt kystvakt, de har turnusen 6 uker på sjøen og perm i 3 uker. 4. Vet ikke så altfor mye, men kompisen min trivdes veldig godt som maskinist. Takk for svar ! Vet du om din venn fikk gjøre fysisk arbeid ? Og fikk lære om maskiner? Eller var han kun rævadilter og ble kun brukt til vedlikehold som maling vasking etc.. Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 5. januar 2016 Del Skrevet 5. januar 2016 Jeg har nettopp dimmet i sjøforsvaret, jeg var ikke maskinist, men skal prøve å svare likevel. 1. På rekrutten er det mye vask og mye møk arbeid, men er sånn det er. 2. En venn av meg var maskinist på Fregatten Roald Amundsen, tror han hadde 2 uker på og 2 uker av. 3. Jeg var på Haakonsvern i Bergen, trivdes veldig godt. Men om du kommer på båt så er du mye ute å reiser, spesielt kystvakt, de har turnusen 6 uker på sjøen og perm i 3 uker. 4. Vet ikke så altfor mye, men kompisen min trivdes veldig godt som maskinist. Takk for svar ! Vet du om din venn fikk gjøre fysisk arbeid ? Og fikk lære om maskiner? Eller var han kun rævadilter og ble kun brukt til vedlikehold som maling vasking etc.. Er ikke 100% sikker, men er nok litt av hvert,men menige blir brukt til mye drittarbeid uansett hvor en er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå