sanel-vucko Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Har 2 wi3k maskiner ... saken er følgende. Hvis jeg skal komme inn på maskiner så er tilgang til de tillat kun via IP, mens jeg ikke får komme in hvis jeg skriver hostname. Hva kan være årsaken til det ? Lenke til kommentar
Newbeee Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Har du noen DNS server oppe i nettet ditt da? Lenke til kommentar
sanel-vucko Skrevet 17. november 2003 Forfatter Del Skrevet 17. november 2003 JO, JEG HAR DNS INSTALLERT PÅ MASKINEN OG ACTIVE DIRECTORY. Lenke til kommentar
sanel-vucko Skrevet 18. november 2003 Forfatter Del Skrevet 18. november 2003 ingen som har peiling på det ? Lenke til kommentar
Newbeee Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Det er helt sikkert en DNS feil, DNS serveren er sikkert satt opp til kun secure updates. Da kan man få slike problemer. Gå inn å skru av secure updates. Tror du må sette allow all eller noe sånt, husker ikke helt. Du finner det et eller annet sted på properties på DNS konsollen. Start->programs->administrative tools->DNS Lykke til. Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Dette er heltklart en DNS feil. Virker som den ikke oppdaterer seg.. har du satt opp forward og reverse ? Har du laget et alias for serveren ? Vis ikke gjør det. DNS serveren trenger litt tid på seg til å begynne å resolve ipadresser . Lenke til kommentar
Newbeee Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Skal ikke være nødvendig å konfigurere alias for serveren. Det legger seg automatisk inn ved innstallasjon. Alias brukes hvis en server/host skal kunne nås med flere navn. Trekker heller mot at feilen ligger i at allow only secure updates står på i dette tilfellet. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 (endret) bruker du fullt dns navn når du skriver inn hostnavnet? Ligge oppføringene registrert i DNS? Har maskinene riktig 'primary DNS sufflix'? mulighetene er mange... Windows Server 2003: mess more, with less Secure updates skal ikke vere noe problem hvis begge manskinen er meldt inn i samme domene. Endret 18. november 2003 av Civilix Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Skal ikke være nødvendig å konfigurere alias for serveren. Det legger seg automatisk inn ved innstallasjon. Alias brukes hvis en server/host skal kunne nås med flere navn. Trekker heller mot at feilen ligger i at allow only secure updates står på i dette tilfellet. Vet det, men vis han legger det opp mot servernavn så er han iallefall sikker. Windows sin DNS er noe forbanna dritt. Lenke til kommentar
Newbeee Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Civilix: Secure updates skal ikke vere noe problem hvis begge manskinen er meldt inn i samme domene. Skal ikke være noe problem, er enig med deg der, men har satt opp massevis av domener og nesten hver gang må jeg skru av secure updates for å få DNS opp å gå. Når DNS er oppdatert er det ikke noe problem å skru på secure updates igjen. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Skal ikke være noe problem, er enig med deg der, men har satt opp massevis av domener og nesten hver gang må jeg skru av secure updates for å få DNS opp å gå. Når DNS er oppdatert er det ikke noe problem å skru på secure updates igjen. Kan ikke si at jeg har fått dette problemet noen gang med nyinstallasjon, ved oppgradering har jeg opplevd mye rart men stort sett har nyinstallasjoner av 2003 fungert smertefritt. Men siden dette er tydligvis noe som flere har hatt problemer med legger jeg meg flat for at det kan vere visse framgangsmåter som skaper problemer med secure updates. Lenke til kommentar
oksa Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Jeg har samme problem med WinXP. Ikke noe domene eller noe sånt. Bare et vanlig Windows nettverk. \\<IP> går greit. \\<Maskin-navn> går ikke... Noen som noen tips på det? Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Jeg har samme problem med WinXP. Ikke noe domene eller noe sånt. Bare et vanlig Windows nettverk. \\<IP> går greit. \\<Maskin-navn> går ikke... Noen som noen tips på det? Vis du ikke har domene og setter maskinene i samme workgroup så funker DNS. Har du aktivert WINS ? Lenke til kommentar
oksa Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Jeg har samme problem med WinXP. Ikke noe domene eller noe sånt. Bare et vanlig Windows nettverk. \\<IP> går greit. \\<Maskin-navn> går ikke... Noen som noen tips på det? Vis du ikke har domene og setter maskinene i samme workgroup så funker DNS. Har du aktivert WINS ? Har ikke gjort noen ting. Er WINS aktivert default? Lenke til kommentar
oksa Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Hvis det skulle fortsatt gjelde for noen; her er løsningen. Problemet mitt lå ihvertfall i node-type - skulle være hybrid istedenfor peer-to-peer. Prøv en ipconfig /all eller noe Sjekk ut http://www.h2co3.com/blog/archives/000011.html for hvordan du skal endre det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå