simenvag Skrevet 4. januar 2016 Del Skrevet 4. januar 2016 Hei. Jeg har en platespiller liggendes som jeg tenkte å få liv i igjen. Det er en type Philips 70FP 150/00R, 220v-50hz 5W. Først og fremst, er dette en bra platespiller eller burde jeg invistere i noe nyere her? Hva annet må jeg kjøpe? RIAA forsterker osv. Takker for all hjelp Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 4. januar 2016 Del Skrevet 4. januar 2016 (endret) Aner lite om platespilleren kvalitetsmessig. Tipper det er en billig "middels" spiller, ut fra Philips sitt modellsystem (FP serie, dyrere Philipsspillere hadde ofte en bokstav og fire siffer i modellnavnet) Ikke forvent stor hifi opplevelse. Nåla bør være helt i orden. Er det ikke phono inngang på forsterkeren, så må du ha en riaa forsterker i mellom. Koster kr 300-400. Nye platespillere kan oftest koblet rett i hvilken som helst inngang på en forsterker (da riaa trinn er innebygd). Endret 4. januar 2016 av plankeby Lenke til kommentar
Pop Skrevet 5. januar 2016 Del Skrevet 5. januar 2016 Det er stor sjanse for at du hadde fått en bedre opplevelse med en ny spiller, fra f.eks. Rega eller ProJect. Men jeg ville sannsynligvis testet hvordan det blir med den gamle først. Det kommer jo også an på hva du har i resten av kjeden. Du får gjerne lånt med deg et RIAA-trinn hjem for å teste. Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 5. januar 2016 Del Skrevet 5. januar 2016 (endret) Det er stor sjanse for at du hadde fått en bedre opplevelse med en ny spiller, fra f.eks. Rega eller ProJect. Men jeg ville sannsynligvis testet hvordan det blir med den gamle først. Det kommer jo også an på hva du har i resten av kjeden. Du får gjerne lånt med deg et RIAA-trinn hjem for å teste.Støttes 100%. Trådstarter kan jo si noe om ønsker sitt. Er det bare for å spille av plater på et veldig enkelt anlegg?Trådstarter ønsker kanskje kun å spille av noen få plater uten utlegg på en platespiller? Denne tilsvarer kvaliteten på den du har... http://m.clasohlson.com/no/Sony-PS-LX300USB,-platespiller-med-USB-utgang/38-5347 Endret 5. januar 2016 av plankeby Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå