Gå til innhold

Final Fantasy IX kommer til PC, iOS og Android

Anbefalte innlegg

Forstår ikke hvorfor dere som har lyst å prøve disse spillene ikke har brukt en emulator som ePSXe for lenge siden?

De spiller alle PS1/PS2 spill og kontroller er bare å hooke opp med USB-kabel så virker den perfekt på PC.

HDMI-kabel til TV'n så kan du sitte i sofaen og game PS1/2 spill uten konsollen.

Ja særlig, tror neppe karakterene ser så detaljert ut i emulatoren.

Visst du ser nøye etter så har de gjort om karakterene for Steam, kommer fra Nr 1 FF 9 fan.

Kjøper heller dette og viser støtte for det beste FF spillet i stedet for og laste ned noe crappy Emulator spill som sikker kjører for fort eller for tregt.

De har tydeligvis lært fra forrige Re-realese og endelig laget noe bra.

Tilogmed teksten er laget om.

Har du prøvd emulatorer?

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utfra de bildene jeg har sett av remaken er det akkurat samme bildekvalitet som om man emulerer med ePSXe. Noe annet ville også vært rart siden oppskalering funker på samme måten enten det er S-E eller utviklerne av ePSXe som gjør den. Det emulatorer først og fremst lærer deg er hvor utrolig lite arbeid som trengs for å lage en HD-remake.

Hvor godt spillene kjører i emulatoren kommer an på maskinkraften din. I tillegg har man langt større muligheter til å justere ytelsen i en emulator.

Forstår ikke hvorfor dere som har lyst å prøve disse spillene ikke har brukt en emulator som ePSXe for lenge siden?

De spiller alle PS1/PS2 spill og kontroller er bare å hooke opp med USB-kabel så virker den perfekt på PC.

HDMI-kabel til TV'n så kan du sitte i sofaen og game PS1/2 spill uten konsollen.

Jeg har lurt på dette selv. Jeg har bare konkludert med at de fleste ikke gidder å investere den halvtimen det tar å laste ned epSXe og konfigurere den. Var akkurat samme typen innlegg å lese rundt da FFX-remaster kom og alle var så glade for at de "endelig" kunne spille FFX på moderne skjermer.

Lenke til kommentar

Jeg har lurt på dette selv. Jeg har bare konkludert med at de fleste ikke gidder å investere den halvtimen det tar å laste ned epSXe og konfigurere den. Var akkurat samme typen innlegg å lese rundt da FFX-remaster kom og alle var så glade for at de "endelig" kunne spille FFX på moderne skjermer.

Ja, har tenkt litt det samme, jeg skjønner godt at ikke alle gidder, jeg skjønner dog ikke helt at de som er så ekstremt glad for å endelig kunne spille det igjen ikke gidder.

AtW

Lenke til kommentar

Utfra de bildene jeg har sett av remaken er det akkurat samme bildekvalitet som om man emulerer med ePSXe. Noe annet ville også vært rart siden oppskalering funker på samme måten enten det er S-E eller utviklerne av ePSXe som gjør den. Det emulatorer først og fremst lærer deg er hvor utrolig lite arbeid som trengs for å lage en HD-remake.

Det er nok en del arbeid med det å kode en god emulator som skal testes på ulike maskinvarekonfigurasjoner og justeres for å tilpasse spillet.

Nå er det noen år siden jeg prøvde ePSXe, men FMV fra særlig Final Fantasy IX var noe emulatoren ikke taklet så godt den gang, for eksempel, og selv om det sikkert er fikset nå tok det flere år før det var på plass.

Lenke til kommentar

Ja særlig, tror neppe karakterene ser så detaljert ut i emulatoren.

Visst du ser nøye etter så har de gjort om karakterene for Steam, kommer fra Nr 1 FF 9 fan.

Kjøper heller dette og viser støtte for det beste FF spillet i stedet for og laste ned noe crappy Emulator spill som sikker kjører for fort eller for tregt.

De har tydeligvis lært fra forrige Re-realese og endelig laget noe bra.

Tilogmed teksten er laget om.

Har du prøvd emulatorer?

AtW

Har prøvd dem alle, og FF 9 kommer desidert til og se bedre ut en Emulator versjonene da de det virker som bakgrunnen ser bedre ut og  karakterene og UI er fikset på..

Og ALDRI spill Jrpg spill fra ps1 på emulatorer, musikken blir alltid fucked up når man slåss, skipper en beat konstant, og det ødelegger hele opplevelsen , så ja crappy emulator spill.

Visst man vil had bra emulator så bruk heller for Nintendo spill fra Gameboy til Wii

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Realzi, da har du ikke konfigurert godt nok. Når jeg starter opp et nytt spill i ePSXe bruker jeg alltid litt tid å å få alt så perfekt som mulig, og jeg har fått veldig gode resultater på Final Fantasy 7, 9, Suikoden, Suikoden 2, Grandia, Xenogears, Vagrant Story og Legend of Dragoon.

Noe man (såvidt jeg vet) ikke kan fikse med emulatorer er FMV-seksvensene. De blir forferdelig kornete uansett hvordan man vrir og vender på det. En annen svakhet med emulatorer er at den samme oppskaleringen og smoothing-effektene brukes over hele bildet, selv om polygoner og bakgrunner som er pre-rendered egentlig trenger forskjellig behandling for å se best mulig ut. Regner med at S-E fikser dette i remasteren.

Det er nok en del arbeid med det å kode en god emulator som skal testes på ulike maskinvarekonfigurasjoner og justeres for å tilpasse spillet.

Nå er det noen år siden jeg prøvde ePSXe, men FMV fra særlig Final Fantasy IX var noe emulatoren ikke taklet så godt den gang, for eksempel, og selv om det sikkert er fikset nå tok det flere år før det var på plass.

Det er ikke alle versjoner av ePSXe som takler FF9 like godt. Dette er (mer eller mindre) unikt for FF9, og såvidt jeg husker måtte jeg bruke en spesifikk versjon for å få det til å kjøre riktig.

Lenke til kommentar

Realzi, da har du ikke konfigurert godt nok. Når jeg starter opp et nytt spill i ePSXe bruker jeg alltid litt tid å å få alt så perfekt som mulig, og jeg har fått veldig gode resultater på Final Fantasy 7, 9, Suikoden, Suikoden 2, Grandia, Xenogears, Vagrant Story og Legend of Dragoon.

Å joda jeg er da ganske sikker på at du ikke kan fjerne dette, mere du some ikke klarer og høre når lyden skipper.

Verste spillet er Chrono Cross, samme problemet.

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Å joda jeg er da ganske sikker på at du ikke kan fjerne dette, mere du some ikke klarer og høre når lyden skipper.

Jeg slet en stud med å få lyden til på final fantasy ix, men det måtte bare et plug-in bytte til, så var lyden helt korrekt uten noen form for frafall, stutter, eller toner som 'sitter fast'. Oppskaleringen av både FMV og selve spillet virker knirkefritt, og har låst frameraten til 60. Forøvrig ser spillet helt likt ut som skjermbildet fra steam. Og for puristene (eller fen svake laptopen min) går det ann å spille med smørjegrafikk akkurat slik det var for vel 15 år siden.

Lenke til kommentar

Jeg slet en stud med å få lyden til på final fantasy ix, men det måtte bare et plug-in bytte til, så var lyden helt korrekt uten noen form for frafall, stutter, eller toner som 'sitter fast'. Oppskaleringen av både FMV og selve spillet virker knirkefritt, og har låst frameraten til 60. Forøvrig ser spillet helt likt ut som skjermbildet fra steam. Og for puristene (eller fen svake laptopen min) går det ann å spille med smørjegrafikk akkurat slik det var for vel 15 år siden.

Sorry mac men du kan ikke fjerne den lyden, og karakterene er annerledens, bakgrunnen er det og, og du har mange andre tillegs ting i spillet som og skippe alle random enconters, som gjør spillet mye bedre for noen.

FF 9 på steam frister bare mye mer nå som det er fakta at det ser bedre ut, og er bedre en og stjele spillet på en side som gir meg virus.

Lenke til kommentar

Jeg har spilt FF7 på ipad ganske mye i jula, "no encounters" knappen ble flittigere brukt enn jeg trodde. Når man bare vil springe fra A til B er det faktisk utrolig plagsomt å bli overfalt av monstre man dreper på ett slag hver 2. sekund. Eller når man plages med å finne de nøyaktige pixlene man skal gå på for å komme gjennom et område og konstant blir plaget av random encounters med lvl 1 monstre...takk og pris for den knappen da.

Som trainyard mellom zone 6 og 7 i starten. Eller klatre sekvensen opp til shinra hq.

Andre RPG-spill gir deg potions eller andre consumables for å slippe random encounters en viss tid. Ser ikke problemet med dette.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe imot random encounters, men det finnes situasjoner der jeg helst skulle slått dem av, som når jeg går gjennom et område jeg er fullstendig overlevlet for. At det går an å slå av random encounters i denne versjonen kan være et argument for at jeg kjører gjennom spillet på nytt, selv om jeg allerede har en påbegynt replay på ePSXe (som verken har problemer med grafikk eller lyd må jeg legge til).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...