Camlon Skrevet 5. januar 2016 Del Skrevet 5. januar 2016 (endret) La oss gå igjennom studiene du har samlet på. 1. Dette er ikke en gang en ordentlig studie, dette minner meg om en debattartikkel. Har den gode argumenter så kan du skrive dem her. 2. Innvandring til USA er en helt annen type, spesielt i perioden 1980-2000. Det skiller heller ikke mellom flere grupper, og den ser ikke på politikken. Ikke har jeg tilgang tll den, så jeg kan ikke se nærmere på den. 3. Her fant jeg faktisk bevis for det motsatte, som vi kan se i grafene under. Han fikk sitt resultat ved å se på hele perioden, men det blir meningsløst, fordi asylsøkere kan ikke påvirke lønninger før ca 3 år etter at de har kommet. Det er fordi deres opplæring inkluderer ventetid på ca 4 år. Ergo, de som kom 1996 påvirker ikke før 1999, og det var da lønningene begynte å falle. Nå må du huske på at han har laget grafen på en spesielt dum måte, han laget den som prosent av tidligere befolkning, noe som betyr at økningen for Afghanistan er ingen stor innvandring. Men det vi kan se var at innvandringen forsettet etter 96, og lønningene forsettet å falle for lavkvalifiserte ansatte. 4. Denne har jeg ikke tilgang til, og sier ingenting i deres abstrakt, ergo ikke mulig å analysere. 5. Nei, den handler ikke om lønninger i det hele tatt. Jeg fant ikke en eneste data relatert til lønninger utenom denne https://lh3.googleusercontent.com/-SFC6GDKlo3k/VouT6yVz-II/AAAAAAAAAOw/WNKGdsMiNZg/s1024-Ic42/study2.png Og den viser det motsatte. Han har sikkert noen argumenter i teksten, men da blir det en debattartikkel, og du kan skrive deres argument her. Så nei, du kan samle opp en masse studier, men de viser ikke hva du ønsker fordi virkeligheten er ikke slik. Kommer det masse innvandre som bare kan gjøre lavtlønnede jobber, så påvirker det selvfølgelig lønnsnivået for de gruppene, eller det fører til arbeidsledighet. Det trenger ikke å være innvandring heller, hadde vi tvunget alle NAV-klienter til å jobbe, så ville det også ha påvirket lønningene. Dette er ren tilbud og etterspørsel, er det overflod av en type arbeidssøkere så må de enten bli arbeidsledige eller akseptere lave lønninger. Endret 5. januar 2016 av Camlon Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 5. januar 2016 Del Skrevet 5. januar 2016 Hva har innvendring med pressefrihet i Polen å gjøre? Lenke til kommentar
Quote Skrevet 5. januar 2016 Del Skrevet 5. januar 2016 (endret) Moderatormelding Tilbake til topic. Det finnes nok av tråder hvor innvandring spesifikt kan diskuteres. Videre avsporing vil bli fjernet, og advarsler kan bli delt ut.Kommentering av moderering tas på PM, eller i kategorien for tilbakemeldinger. Endret 5. januar 2016 av Quote Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå