Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Får sånn Dsjsjdsjd lyd i øret når det er dårlig lydkvalitet eller den er for skarp

Anbefalte innlegg

Hei,

19år gammel gutt. Jeg har allerede veldig svak tinnitus, altså merkbar sus i det ene øret når det er helt stille, og noen ganger i det andre. Det jeg ikke forstår er dette fenomenet. Når jeg kommer over en video med veldig dårlig lydkvalitet, kan jeg få sånn dsjddsjdsjd(merk; dyp, mørk d lyd) lyd i øret, lyden gjør "vondt". Samme oppstår noen ganger når jeg også er utsatt for veldig skarp lyd fra omgivelsene, for eksempel hvis noen skrikr sterkt inn i øret. Ikke ofte jeg opplever dette da, men kan oppleve dette nå og da. Har hatt tinnitus i 7 måneder.

Anonymous poster hash: 0116f...4df
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

19år gammel gutt. Jeg har allerede veldig svak tinnitus, altså merkbar sus i det ene øret når det er helt stille, og noen ganger i det andre. Det jeg ikke forstår er dette fenomenet. Når jeg kommer over en video med veldig dårlig lydkvalitet, kan jeg få sånn dsjddsjdsjd(merk; dyp, mørk d lyd) lyd i øret, lyden gjør "vondt". Samme oppstår noen ganger når jeg også er utsatt for veldig skarp lyd fra omgivelsene, for eksempel hvis noen skrikr sterkt inn i øret. Ikke ofte jeg opplever dette da, men kan oppleve dette nå og da. Har hatt tinnitus i 7 måneder.

Aldri vært hos legen, så vet ingenting om diagnose

Lenke til kommentar

Jeg vet egentlig ikke.

Har hørt mye musikk til og fra skolen/bussen 30/min vei. Aldri noe hardcore hjemme.

Mye stress vgs?

Det var bare sånn at en dag skulle jeg legge meg, plutselig hørte jeg det så lignet muskelspasmer i det ene øret. Jeg tenkte det skulle gå over neste dag, men skjedde aldri, og slik har det blitt senere. Har vært vibrasjoner og, i høyre øret, men har ingen anelse hva det er. Helsesystemet driter jeg sterkt oppi her til lands. Tinnitus er noe legene er sykt slappe med. Jeg var der en dag, og da fikk jeg vite at det helt sikkert ville gå over, så jeg dro aldri tilbake. Kan høre det når det er stille rundt meg, lyden. Jeg tror jeg også har noe hørseltap, noen ganger forstår jeg ikke hva folk sier, om det er dialekten, eller om de snakker for lavt, vet jeg ikke. For eksempel idag, da eg var på butikken, snakket dama bergensk, og hun sa gratulerer med dagen, og jeg måtte be henne gjenta, føltes ut som om hun momlet. I andre øyeblikk spurte hun meg hvilken smak det skulle være på kjeksen, og det hørte jeg så vidt, måtte be henne jenta. Vet ikke om det er meg eller at folk bare snakker laaaavt til tider. Ughhh.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

går denne lyden i takt med pulsen din?

jeg kan noen ganger ha denne lyden du nevner i øret, men det er en blodåre jeg hører.

Lenke til kommentar

Jeg har etter noen år med skyting og tre uhell (definerer hørselvern av som uhell) fått noenlunde samme symptomer.

Når jeg fikser håret kan det av og til høres ut som om det er sterk vind rundt ørene mine og jeg får trykk i hodet.

Det hjelper å skylle ørene når det begynner å bli så ubehagelig at man blir aggresiv av det.
Utover det erfarer jeg det samme av legeverket, fra ekstremt lite til ingen kompetanse enda det er et så utbredt problem.
Skulle tro at en nasjon tuftet på industri hadde erfaring med hørselskader....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...