Tom&Jerry Skrevet 3. januar 2016 Del Skrevet 3. januar 2016 Som alle vet er kyllingfillet et vanlig innslag for en som ønsker å bygge kropp. Problemet er at kreativiteten min ofte stopper opp med denne råvaren. Stekt kylling og bare det smaker jo ganske så nøytralt, så det hadde vært gøy med noen friske krydderblandinger som anbefales Her er jeg altså ikke ute etter sauser ol. ettersom dette er i treningsdelen av forumet. Stikkordet her er "trening" og "kroppsbygging".Synes denne ser spennende ut. Kanskje sammen med litt hvitløkspulver? Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 4. januar 2016 Del Skrevet 4. januar 2016 det er så mangt! men legger opp noen favoritter du kan blande i poser/små bokser til senere; Creolsk kryddermix2 ts salt2 ts løkpulver2 ts hvitløkspulver2 ts tørket oregano1 ts tørket timian2 ts tørket basilikum1 ts malt svart pepper1 ts malt hvit pepper1 ts cayennepepper1 ts sellerisalt5 ts paprikapulverPasser til hamburgere, fisk, kylling og kjøtt. Den kan også brukes som marinade på kjøtt til grilling, (blandes med olje).----------------------------------------------------------Kylling-krydder1 ts salt1 ts paprikapulver1 ts chilipulver2 krm spisskummin2 krm sennepsfrø(støtes i morter) eller sennepspulver2 krm malt ingefær 3 krm malt pepperBland alt godt, oppbevares i tett glass eller boks.----------------------------------------------------------Indisk tandoori til kylling1/2 ts hvitløkspulver 1 1/2 ts paprikapulver3 krm cayennepepper1 ts malt koriander 1 ts malt spisskummin1 ts malt ingefær1 ts salt1 krm malt kardemomme 1 krm malt kanelBrukes som tørt krydderEller blandes med creme fraiche og brukes som marinade Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 4. januar 2016 Del Skrevet 4. januar 2016 (endret) En ting jeg synes er godt er å bare bruke sitronpepper uten noe annet. Lage saus til så slenger du oppi godt med fløte når kyllingen er klar og litt kyllingfond. Blir veldig godt og er enkelt Ganske sikker på at det er denne jeg har brukt, fåes på Rema 1000 hvis jeg ikke husker feil. Flaska er hvertfall helt lik. Edit; Blir best med tynne fileter, jeg pleier alltid å dele dem i to. Semi frossne fileter rett i panna blir også ganske labert når man kun bruker sitronpepper, trekker seg mye dårligere inn. Det gjelder vel uansett krydder. Endret 4. januar 2016 av Belphegor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå