Gå til innhold

Mennesker = Global oppvarming?


Anbefalte innlegg

Det som også er utrolig, er at FNs klimapanel har skrevet i en rapport fra 2014 at den globale temperaturen ikke har økt siden 1998

Den det har du snakket om i annenhver post siden du registrerte deg her inne, og hver eneste gang blir du bedt om å dokumentere denne påstanden. Hittil har vi ikke fått noe som helst, *null*. På tide du stepper opp og gir oss bevis på at temperaturen globalt ikke har steget siden 1998

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At du kaller konsekvente vær-rekorder for "fin sommer" viser din ignoranse. Hva tror du rekorder indikerer? Flaks eller trend?

 

Du må også lære deg forskjellen på vær og klima.

 

 

Klimaet blir alltid varmere eller kaldere, det eneste alternativet er at trenden var lavere temperaturer for deretter å snu til økning.

Rekorder blir det uansett, tidspunktet du starter målingene avgjør om du får kulderekordene eller varmerekordene først.

 

Dette har IPCC fått med seg og de faser inn begrepet global klimakrise slik at de kan lure folk igjen  :)

Endret av IntelAmdAti
Lenke til kommentar

Klimaet blir alltid varmere eller kaldere, det eneste alternativet er at trenden var lavere temperaturer for deretter å snu til økning.

Rekorder blir det uansett, tidspunktet du starter målingene avgjør om du får kulderekordene eller varmerekordene først.

 

Dette har IPCC fått med seg og de faser inn begrepet global klimakrise slik at de kan lure folk igjen  :)

 

Klimaet blir varmere og kaldere. Det er bra at vi begge er enige i at klimaet er i endring. Hvorfor det er i endring kan vi også diskutere.

Lenke til kommentar

Klimaet blir varmere og kaldere. Det er bra at vi begge er enige i at klimaet er i endring. Hvorfor det er i endring kan vi også diskutere.

 

Jeg tenker vi kan se på historien og se at det er ingenting med klimaet i dag som er uvanlig, jeg kjøper ikke påstanden om at klimaet dyttes utfor en klippe av CO2.

Jeg tror det som kommer til å skje er det som alltid har skjedd - vi får noen varme århundrer etterfulgt av noen kjøligere århundrer. Når dette skjer reduseres matproduksjon og dermed også befolkningen forøvrig.

 

Kanskje blir denne varmeperioden like varm som varmeperioden i middelalderen, det er lov å håpe :)

Lenke til kommentar

Og derfor bør man verne om ytringsfrihet, tillate forskning som på ulike felt går mot strømmen.

Det gjør man alt. Men du vet tydeligvis veldig lite om hva slags forskning som foregår, og hva forskningen viser.

 

Det morsomste er jo når dere klimanektere i det ene øyeblikket påstår at forskningen er rigget og at "skeptiske" forskere ikke får publisere forskning, for i neste øyeblikk å hype en eller annen forskningsrapport som dere tror motbeviser AGW.

 

Selvmotsigelser er deres varmerke. Dere sier hva som helst for å beholde religionen deres.

 

Jeg tenker vi kan se på historien og se at det er ingenting med klimaet i dag som er uvanlig, jeg kjøper ikke påstanden om at klimaet dyttes utfor en klippe av CO2.

Endringene i klimaet som vi ser i dag er uvanlig. At du ikke engang har nok kunnskap til å kjenne til noe så grunnleggende er ditt eget problem.

 

Når skal du forresten kommentere forskningsrapportene du lovet dyrt og hellig at du skulle lese og så svare på i forumet?

Endret av hekomo
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg tenker vi kan se på historien og se at det er ingenting med klimaet i dag som er uvanlig, jeg kjøper ikke påstanden om at klimaet dyttes utfor en klippe av CO2.

Jeg tror det som kommer til å skje er det som alltid har skjedd - vi får noen varme århundrer etterfulgt av noen kjøligere århundrer. Når dette skjer reduseres matproduksjon og dermed også befolkningen forøvrig.

 

Kanskje blir denne varmeperioden like varm som varmeperioden i middelalderen, det er lov å håpe :)

 

Denne teorien om at dette bare er en naturlig varmeperiode er motbevist, da vi allerede er langt over den projiserte oppvarmingen fra naturlige sykluser. Klimaforskere er klar over at det finnes naturlige faktorer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ingen tro på at det er motbevist, de vet ikke om de neste 20 årene vil bli kjøligere eller varmere en gang, alt er gjetninger og nå holder de døren åpen for at global nedkjøling kommer fortere enn de håpte.

 

Projeksjonene er ville gjetninger hvor kun fantasien setter grensen, jeg ser ingen grunner til å legge noen som helst vekt på de. De har ingen troverdighet eller seriøsitet :)

Lenke til kommentar

Et varmere klima bør være en fordel for den nordlige halvkule. Hvis det er en ting jeg ønsker meg for Norge, så er det varmere vær. Prognosene tilsier visstnok villere og våtere vær for fremtiden, men her finnes det et misforhold: Når det er tørt og fint vær om sommeren, sier likevel klimaprestene at dette skyldes menneskeskapte klimaendringer. Ingen tvil om at klimaprestene og deres følgere desperat leter etter noe som kan vise til klimaendringer. Det er det samme med storm og uvær, det mener de og skyldes menneskelig aktivitet. Barn og ungdom kan lures til å tro på hva som helst, så om ikke lenge får vi -takket være våre venstrevridde, sosialdemokratiske institusjoner- en hel generasjon som tror på dette tullballet. De kan komme til å fatte noen svært dårlige beslutninger, som f. eks. å fase ut oljeproduksjonen.

Lenke til kommentar

Et varmere klima bør være en fordel for den nordlige halvkule. Hvis det er en ting jeg ønsker meg for Norge, så er det varmere vær. Prognosene tilsier visstnok villere og våtere vær for fremtiden, men her finnes det et misforhold: Når det er tørt og fint vær om sommeren, sier likevel klimaprestene at dette skyldes menneskeskapte klimaendringer. Ingen tvil om at klimaprestene og deres følgere desperat leter etter noe som kan vise til klimaendringer. Det er det samme med storm og uvær, det mener de og skyldes menneskelig aktivitet. Barn og ungdom kan lures til å tro på hva som helst, så om ikke lenge får vi -takket være våre venstrevridde, sosialdemokratiske institusjoner- en hel generasjon som tror på dette tullballet. De kan komme til å fatte noen svært dårlige beslutninger, som f. eks. å fase ut oljeproduksjonen.

Tomme ord uten bevis at klimaforskere sier at dagens uvær skyldes menneskeskapt CO2 og ikke at det bare bidrar en det er mulig at det bidrar en del til dagens uvær.

 

Jeg aldri lest at f eks. Orkanene idag skyldes menneskeskapt CO2, men flere hevder at orkanene blir en del sterkere.

Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar

hekomo, Hvilke endringer ser vi i klimaet, og på hvilken måte er de uvanlig?

 

Hva er normalt eller vanlig klima?

 

Et annet spørsmål er hva som er det optimale klimaet for mennesker?

Når du har så store kunnskapsmangler, burde ikke du begynne med å sette deg litt inn i saken før du deltar i diskusjoner rundt det?

 

Når det gjelder det optimale klimaet for mennesker så glemmer du visst at det ikke bare er mennesker på jorden, og at vi er avhengig av alt annet liv som er her sammen med oss. Alt henger sammen, da naturen er et kretsløp. Men du er vel liberalist, og da tror du at alle lever helt separat fra alt annet, i et vakuum, og at ting ikke påvirker hverandre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Et varmere klima bør være en fordel for den nordlige halvkule. Hvis det er en ting jeg ønsker meg for Norge, så er det varmere vær. Prognosene tilsier visstnok villere og våtere vær for fremtiden, men her finnes det et misforhold: Når det er tørt og fint vær om sommeren, sier likevel klimaprestene at dette skyldes menneskeskapte klimaendringer. Ingen tvil om at klimaprestene og deres følgere desperat leter etter noe som kan vise til klimaendringer. Det er det samme med storm og uvær, det mener de og skyldes menneskelig aktivitet. Barn og ungdom kan lures til å tro på hva som helst, så om ikke lenge får vi -takket være våre venstrevridde, sosialdemokratiske institusjoner- en hel generasjon som tror på dette tullballet. De kan komme til å fatte noen svært dårlige beslutninger, som f. eks. å fase ut oljeproduksjonen.

 

Jeg føler jeg repeterer meg selv, men både våtere, tørrere, varmere og kaldere vær er resultater av klimaendringer. Årlige værrekorder er klinkeklare signaler på at klimaet er i endring, og benekterne svarer enten med total misforståelse av korrelasjonen mellom vær og klima, backpedaling med at "varme er bra", eller at de erkjenner at vi har klimaendringer, men at de er "naturlige".

 

Å begynne å polarisere problemet som partisansk politikk er bare tåpelig og grunnløst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg føler jeg repeterer meg selv, men både våtere, tørrere, varmere og kaldere vær er resultater av klimaendringer. Årlige værrekorder er klinkeklare signaler på at klimaet er i endring, og benekterne svarer enten med total misforståelse av korrelasjonen mellom vær og klima, backpedaling med at "varme er bra", eller at de erkjenner at vi har klimaendringer, men at de er "naturlige".

 

Å begynne å polarisere problemet som partisansk politikk er bare tåpelig og grunnløst.

Så alt vær (mot normalt) er resultatet av klimaendringene, men det er benekterne som kommer med total misforståelse av korrelasjonen mellom vær og klima?
Lenke til kommentar

Så alt vær (mot normalt) er resultatet av klimaendringene, men det er benekterne som kommer med total misforståelse av korrelasjonen mellom vær og klima?

Du kan tenke på været som et resultat av en sannsynlighetsfordeling som er definert av klimaet. Det er ikke mulig å konkludere fra en enkelt værhendelse (f.eks. tørken i Sør-Norge denne sommeren) at klimaet har endret seg. Det beste man kan si er gitt en viss hypotese for hvordan klimaet er har værhendelsen en viss sannsynlighet. Hvis det gjentatte ganger oppstår værhendelser som er svært lite sannsynlig med klimaet som ble observert over f.eks. siste 30 år, men som er langt mindre usannsynlig med et endret klima støtter det hypotesen om endret klima.

 

Selv om man aksepterer at klimaet har endret seg må nok årets sommer anses som en ekstrem-hendelse, bare mindre ekstrem enn den skulle tolkes ut fra et klima som ikke har endret seg i nyere tid.

Lenke til kommentar

  Så alt vær (mot normalt) er resultatet av klimaendringene, men det er benekterne som kommer med total misforståelse av korrelasjonen mellom vær og klima?

 

Hæ? Jeg sier at en trend med unormalt vær er indikasjoner på klimaendringer.

 

Smak litt på ordet klimaendringer. Det er klimaet som endrer seg mot nye normaler. Hver vær-rekord er en drift mot nye normaler.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...