Gå til innhold

Mennesker = Global oppvarming?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Klimaprestene gjorde et skikkelig krumspring da de hoppet over fra påstanden om "hull i ozonlaget" til utslipp av CO2. Men det finnes ingenting som tyder på at 0,04% CO2 i atmosfæren er for mye. Det finnes heller ingen som kan si med sikkerhet at klimaendringene vil bli noe hovedsaklig negativt for verdens befolkning. Man kan like gjerne tro at det vil bli noe positivt. Men det vil naturligvis ikke klimaprestene høre noe om. Folk skal tro på dommedag, må skynde. "Når pengene i kassa klinger, straks sjelen fra skjærsilden springer". Verden vil bedras, sier nå jeg.

Det er ingenting uvanlig ved at temperaturen har gått opp 1 grad de siste 150 årene. Det er helt innenfor normalen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Klimaprestene gjorde et skikkelig krumspring da de hoppet over fra påstanden om "hull i ozonlaget" til utslipp av CO2. Men det finnes ingenting som tyder på at 0,04% CO2 i atmosfæren er for mye. Det finnes heller ingen som kan si med sikkerhet at klimaendringene vil bli noe hovedsaklig negativt for verdens befolkning. Man kan like gjerne tro at det vil bli noe positivt. Men det vil naturligvis ikke klimaprestene høre noe om. Folk skal tro på dommedag, må skynde. "Når pengene i kassa klinger, straks sjelen fra skjærsilden springer". Verden vil bedras, sier nå jeg.

Det er ingenting uvanlig ved at temperaturen har gått opp 1 grad de siste 150 årene. Det er helt innenfor normalen.

 

Dette med ozonlaget er godt dokumentert, både hvorfor det ble større og hvorfor det går tilbake. Alle dine påstander, er uten dokumentasjon, som vanlig fra klimafornekterne. Har du i det hele tatt realfagspoeng? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Klimaprestene gjorde et skikkelig krumspring da de hoppet over fra påstanden om "hull i ozonlaget" til utslipp av CO2. Men det finnes ingenting som tyder på at 0,04% CO2 i atmosfæren er for mye. Det finnes heller ingen som kan si med sikkerhet at klimaendringene vil bli noe hovedsaklig negativt for verdens befolkning. Man kan like gjerne tro at det vil bli noe positivt. Men det vil naturligvis ikke klimaprestene høre noe om. Folk skal tro på dommedag, må skynde. "Når pengene i kassa klinger, straks sjelen fra skjærsilden springer". Verden vil bedras, sier nå jeg.

Det er ingenting uvanlig ved at temperaturen har gått opp 1 grad de siste 150 årene. Det er helt innenfor normalen.

 

Her må du nesten bestemme deg. Kommer CO2-utslippene fra oss, eller er det tull? For det kan virke som du nå innrømmer at vi tilfører mer CO2 enn jorda greier å absorbere men at "det er ikke noe farlig". Du pleide også å si at "temperaturen ikke har steget de siste 20årene", men du nektet jo plent å dokumentere denne påstanden med noen form for kilde

 

Bestem deg

Lenke til kommentar

 

Her må du nesten bestemme deg. Kommer CO2-utslippene fra oss, eller er det tull? For det kan virke som du nå innrømmer at vi tilfører mer CO2 enn jorda greier å absorbere men at "det er ikke noe farlig". Du pleide også å si at "temperaturen ikke har steget de siste 20årene", men du nektet jo plent å dokumentere denne påstanden med noen form for kilde

 

Bestem deg

Temperaturen har knapr rørt seg de siste hundre år

 

Screen_Shot_2018-04-14_at_13.30.40.png

 

Vi bør subsidiere fossilt brennstoff for å øke tilførselen av CO2 i håp om å få temperaturen opp på ideelt nivå, samt for å gjøre planeten grønnere.

 

co2.jpg

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Her må du nesten bestemme deg. Kommer CO2-utslippene fra oss, eller er det tull? For det kan virke som du nå innrømmer at vi tilfører mer CO2 enn jorda greier å absorbere men at "det er ikke noe farlig". Du pleide også å si at "temperaturen ikke har steget de siste 20årene", men du nektet jo plent å dokumentere denne påstanden med noen form for kilde

 

Bestem deg

Temperaturen har knapr rørt seg de siste hundre år

 

Screen_Shot_2018-04-14_at_13.30.40.png

 

Vi bør subsidiere fossilt brennstoff for å øke tilførselen av CO2 i håp om å få temperaturen opp på ideelt nivå, samt for å gjøre planeten grønnere.

 

co2.jpg

Du glemmer konsekvensene av disse endringer. Endringene er ganske uintersannte.
Lenke til kommentar

 

En grønnere planet gjør ikke det bedre for mennesker

Ikke? Jeg trodde det var hele poenget til miljøaktivistene.

 

Ellers så spiser vi jo det grønne, eller vi spiser dyr som spiser det grønne. ;)

 

Uansett så blir det bedre at det blir litt varmere, spesielt for de som bor nordpå.

Jada, morsomt når Oslo ligger under havet, ikke sannt!
Lenke til kommentar

 

Du glemmer konsekvensene av disse endringer. Endringene er ganske uintersannte.

Konsekvensene er at det blir bedre for mennesker, samt at man får en grønnere planet.

 

Jeg regner med du troller når du poster bildet som viser temperaturøkning vs. linjen for "optimal temperatur for mennesker". Selvfølgelig er det ingen grunn til å anta at "perfekt" innetemperatur, 21 grader C, er perfekt gjennomsnittstemperatur på Jorden, helt uavhengig av hvor fort eller sakte temperaturendringen har vært de siste 200 årene.
Lenke til kommentar

 

Jeg regner med du troller når du poster bildet som viser temperaturøkning vs. linjen for "optimal temperatur for mennesker". Selvfølgelig er det ingen grunn til å anta at "perfekt" innetemperatur, 21 grader C, er perfekt gjennomsnittstemperatur på Jorden, helt uavhengig av hvor fort eller sakte temperaturendringen har vært de siste 200 årene.

Er den ideelle temperaturen for mennesker avhengig av hvordan temperaturen har endret seg de siste tiårene?

Lenke til kommentar

 

Jeg regner med du troller når du poster bildet som viser temperaturøkning vs. linjen for "optimal temperatur for mennesker". Selvfølgelig er det ingen grunn til å anta at "perfekt" innetemperatur, 21 grader C, er perfekt gjennomsnittstemperatur på Jorden, helt uavhengig av hvor fort eller sakte temperaturendringen har vært de siste 200 årene.

Er den ideelle temperaturen for mennesker avhengig av hvordan temperaturen har endret seg de siste tiårene?

 

Hva er poenget ditt? Mitt poeng er at det er helt poengløst å legge ved "Ideal temperature for human habitation". Hva mener de som har laget grafen med det egentlig?
Lenke til kommentar

 

 

En grønnere planet gjør ikke det bedre for mennesker

Ikke? Jeg trodde det var hele poenget til miljøaktivistene.

 

Ellers så spiser vi jo det grønne, eller vi spiser dyr som spiser det grønne. ;)

 

Uansett så blir det bedre at det blir litt varmere, spesielt for de som bor nordpå.

Jada, morsomt når Oslo ligger under havet, ikke sannt!

 

 

 

Du kan ikke justere havnivået med å regulere CO2-utslipp :)

Endret av IntelAmdAti
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

En grønnere planet gjør ikke det bedre for mennesker

Ikke? Jeg trodde det var hele poenget til miljøaktivistene.

 

Ellers så spiser vi jo det grønne, eller vi spiser dyr som spiser det grønne. ;)

 

Uansett så blir det bedre at det blir litt varmere, spesielt for de som bor nordpå.

Jada, morsomt når Oslo ligger under havet, ikke sannt!

 

Du kan ikke justere havnivået med å regulere CO2-utslipp :)

Du kan justere havnivået med å regulere CO2 utslipp

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er poenget ditt? Mitt poeng er at det er helt poengløst å legge ved "Ideal temperature for human habitation". Hva mener de som har laget grafen med det egentlig?

Man bør subsidiere kullkraftverk og bensinbiler, samt beskatte vindmøller, Teslaer og kollektivtransport hardt (og forby sykler) om man ønsker en grønnere jordklode og ett bedre klima for oss mennesker. ;)

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så du troller.

Nei, jeg setter det litt på spissen når jeg tar i bruk de samme midlene som miljøaktivistene (dvs vold og voldstrusler) for å oppnå de samme målene som de selv hevder å stå for basert på de samme data, om enn dog en annen tolkning av disse data.

 

Jeg syns selvsagt IKKE at man har rett til å bruke vold(strusler) mot andre for å få det som man selv vil, det er den store forskjellen mellom meg og miljøaktivistene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, grafen din er verdiløs uansett. Hvis poenget er å være ærlig og redelig, Vil det være bedre å enten sette 0 Kelvin som bunnen på skalaen. 0 grader Celcius er relativt tilfeldig uansett, eller velge et spekter som for eksempel dekker hele temperaturvariasjonene Jorden har hatt de siste millioner av år. Ja, da vil utslagene på grafen være større, men så lenge grafen er tydelig merket med enheter, og du har et gyldig grunnlag for å gjøre det, og opplyser om det, er det ikke løgn eller uærlighet på noen som helst måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...