Gå til innhold

Mennesker = Global oppvarming?


Anbefalte innlegg

 

 

Jo, det er det, når artikkelen intervjuer en ekspert som poengterer at virkeligheten er helt motsatt av den du maler.

 

Ja, stemmer, jeg glemmer at du som "agnostiker" ikke liker å høre på folk som kan bedre, jeg foreslår du begynner å lese vesentlig mer forskning om du ikke har tenkt å høre på folk som kan sine saker.

 

Klimaforskning.

 

AtW

 

 

Det er ikke vanskelig å gjennomskue at du ikke baserer dine meninger på rasjonelle fakta men på følelser.

 

Når du blir spurt om å vise hvorfor du mener det er mennesker som varmer opp planeten så klarer du aldri å komme med et godt svar. 

"Den og den organisasjonen har sagt det, hvordan våger du å tvile på deres ekspertise?"

 

For 70 år siden var det tabu å tvile på raseforskere. I dag er det tydeligvis tabu å tvile på klima-alarmistene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Jo, det er det, når artikkelen intervjuer en ekspert som poengterer at virkeligheten er helt motsatt av den du maler.

 

Ja, stemmer, jeg glemmer at du som "agnostiker" ikke liker å høre på folk som kan bedre, jeg foreslår du begynner å lese vesentlig mer forskning om du ikke har tenkt å høre på folk som kan sine saker.

 

Klimaforskning.

 

AtW

 

 

Det er ikke vanskelig å gjennomskue at du ikke baserer dine meninger på rasjonelle fakta men på følelser.

 

Når du blir spurt om å vise hvorfor du mener det er mennesker som varmer opp planeten så klarer du aldri å komme med et godt svar. 

"Den og den organisasjonen har sagt det, hvordan våger du å tvile på deres ekspertise?"

 

For 70 år siden var det tabu å tvile på raseforskere. I dag er det tydeligvis tabu å tvile på klima-alarmistene.

 

 

Jeg har postet 100+ lenker til forskningsartikler til deg. At du tar en pause og så kommer tilbake og løgnaktig later som noe annet, gjør ikke at jeg glemmer det.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jo, det er det, når artikkelen intervjuer en ekspert som poengterer at virkeligheten er helt motsatt av den du maler.

 

Ja, stemmer, jeg glemmer at du som "agnostiker" ikke liker å høre på folk som kan bedre, jeg foreslår du begynner å lese vesentlig mer forskning om du ikke har tenkt å høre på folk som kan sine saker.

 

Klimaforskning.

 

AtW

 

Det er ikke vanskelig å gjennomskue at du ikke baserer dine meninger på rasjonelle fakta men på følelser.

 

Når du blir spurt om å vise hvorfor du mener det er mennesker som varmer opp planeten så klarer du aldri å komme med et godt svar.

"Den og den organisasjonen har sagt det, hvordan våger du å tvile på deres ekspertise?"

 

For 70 år siden var det tabu å tvile på raseforskere. I dag er det tydeligvis tabu å tvile på klima-alarmistene.

Det er hykleri å angripe andre og si at deres meninger er basert på følelser når du selv ikke gidder å lese forskningen som eksisterer om saken. Det kaller jeg for ignoranse
Lenke til kommentar

El Nino bidra ja, om jeg ikke husker feil, så forventer vel klimaforskerne at neste år skal bli bittelitt kaldere enn i år siden El Nino skal avta noe, men likevel varmt som i 2015 omtrent - men fortsatt på en stigende trend

Hvem var det som sa at 2016 kommer til å bli det nye året klimanekterne vil cherry-picke ut fra i fremtiden? Forrige var jo 1998. Nå vil de måle årene som kommer mot 2016, og påstå at "oppvarmingstrenden er brutt" fordi ikke alle årene er varmere enn 2016... Sukk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det du burde gjøre er å se på hva forskningen forteller oss, og handle etter det, istedet for å først velge deg et politisk syn, og så late som det er forskningen som er feil når resultatet er ubehagelig for ditt politiske system.

 

AtW

Well, jeg HAR faktisk sett på endel studier (alle dere har linket til) fra dere som fremsetter diverse påstander, og ingen av de jeg har sett hittil holder vann (dvs beviser de fremsatte påstandene).

 

Ellers bare observere at hverken det ene eller det andre vitenskapelig resultat her vil være ubehagelig fra mitt synspunkt.

 

Du har sett på studier, sier du? Har du skjønt hva studiene inneholder da?

 

Det eneste du gjør nå er jo bare å avvise uten argument. Jeg har ingen tro på at du har lest studiene, for jeg nekter å tro at du har kompetanse til å forstå hvordan du skal gjøre det.

 

Men hvis du kan velge ut en av dem og gjøre kort rede for hvorfor du mener den ikke holder vann så kan du jo motbevise dette...

Lenke til kommentar

 

 

Det er ikke vanskelig å gjennomskue at du ikke baserer dine meninger på rasjonelle fakta men på følelser.

 

Når du blir spurt om å vise hvorfor du mener det er mennesker som varmer opp planeten så klarer du aldri å komme med et godt svar.

"Den og den organisasjonen har sagt det, hvordan våger du å tvile på deres ekspertise?"

 

For 70 år siden var det tabu å tvile på raseforskere. I dag er det tydeligvis tabu å tvile på klima-alarmistene.

Det er hykleri å angripe andre og si at deres meninger er basert på følelser når du selv ikke gidder å lese forskningen som eksisterer om saken. Det kaller jeg for ignoranse

 

 

Hvilken forskning da? Det er ingen av dere klima-alarmister som klarer å finne forskningsstudier som viser at det er mennesker som varmer opp planeten og ikke naturlig klima-variasjon. Dere baserer dere på følelser og er blitt livredde for et oppdiktet spøkelse. Verden har aldri vært et bedre sted men dere er vettskremte for at mennesker skal varme planeten opp og føre til katastrofe.

 

Kanskje, kanskje klarer dere å finne enkelte studier som mener mennesker varmer opp planeten. Finansiert av mennesker som får sparken om de påstår noe annet, og under enhver kritikk fra store deler av vitenskapsmiljøet.

 

Det er rart det at flertallet av vanlige mennesker tror mennesker varmer opp planeten mens flertallet av akademikere ikke tror det, kanskje de ikke biter på kvasi-vitenskap like fort som andre?

Lenke til kommentar

 

Skatteflykning,

 

Hvordan har du kommet til konklusjonen, om at studiene rundt menneskeskapte klimaendringer, ikke holder vann? Fortell med dine egne ord, ikke fra en tilfeldig "skepsis-blogg" - hva gjør deg mer rett enn studiene? Har du noen konkret du kan peke på, med bevis som bekrefter påstanden din? 

Jeg har ikke lest alle studiene, så jeg kan ikke påstå der ikke er noen studier som ikke holder vann. Det er helt sikkert endel studier som "holder vann".

 

Jeg referer til de påstander som har blitt fremsatt her og i andre tråder (med kilder til vitenskapelige studier).

 

Det er påstandene som IKKE holder vann, ikke nødvendigvis studiene (selv om det også skjer). Mao påstandene som har blitt fremsatt med kilder til vitenskapelige undersøkelser.

 

Skal vel bemerkes at jeg har nok ikke besvart alle innleggende omkring AGW som har referert til studier, og kan selvsagt ikke si noe om de jeg ikke har lest og besvart.

 

Beklager om dette ikke kom klart frem i innlegget over.

 

Akkurat så i SF-universet så betyr "jeg har sett på studier" egentlig "jeg har ikke sett på studier". I realiteten bare benekter du det folk skriver uten å egentlig sjekke selv om det stemmer.

 

Klimanekteri i et nøtteskall...

 

Hvilke påstander holder ikke vann, forresten? Du er ekstremt vag når du skriver nå. Merkelig at du ikke klarer å argumenter mot påstandene hvis du mener å ha funnet at de ikke stemmer!

Lenke til kommentar

hekomo, Kanskje du kan gå foran med et godt eksempel for de andre klima-alarmistene og linke til en studie som sier at mennesker varmer opp planeten?
I praksis blir det en studie som motbeviser at klimaet har endret seg naturlig og kommer med en alternativ forklaring.

For å hjelpe deg litt på veien, studien skal ha navngitte forfattere og vise hvordan disse har kommet frem til sin konklusjon. Formålet til studien er jo at andre forskere skal kunne gjenta eksperimentet med egen kompetanse og utstyr og se om de får samme resultat :)

Lenke til kommentar

 

 

Det er ikke vanskelig å gjennomskue at du ikke baserer dine meninger på rasjonelle fakta men på følelser.

 

Når du blir spurt om å vise hvorfor du mener det er mennesker som varmer opp planeten så klarer du aldri å komme med et godt svar.

"Den og den organisasjonen har sagt det, hvordan våger du å tvile på deres ekspertise?"

 

For 70 år siden var det tabu å tvile på raseforskere. I dag er det tydeligvis tabu å tvile på klima-alarmistene.

Det er hykleri å angripe andre og si at deres meninger er basert på følelser når du selv ikke gidder å lese forskningen som eksisterer om saken. Det kaller jeg for ignoranse

Hvilken forskning da? Det er ingen av dere klima-alarmister som klarer å finne forskningsstudier som viser at det er mennesker som varmer opp planeten og ikke naturlig klima-variasjon. Dere baserer dere på følelser og er blitt livredde for et oppdiktet spøkelse. Verden har aldri vært et bedre sted men dere er vettskremte for at mennesker skal varme planeten opp og føre til katastrofe.

 

Kanskje, kanskje klarer dere å finne enkelte studier som mener mennesker varmer opp planeten. Finansiert av mennesker som får sparken om de påstår noe annet, og under enhver kritikk fra store deler av vitenskapsmiljøet.

 

Det er rart det at flertallet av vanlige mennesker tror mennesker varmer opp planeten mens flertallet av akademikere ikke tror det, kanskje de ikke biter på kvasi-vitenskap like fort som andre?

Når du ikke leser forskningen så kan du ikke kommentere. Jeg og andre har presentert forskning og du har aldri kommet med saklig kommentar til å vise at du har lest og forstår saken eller at du kan vise hvorfor forskningen mangler

 

Det gjør dine meninger om forskningen ignorante

 

Jeg gidder ikke å vise deg igjen. Etter forskningen jeg har lest er det ingen "bevis" for AGW, men det er flere rapporter som gjør hypotesen ganske sannsynlig. Min forskning ekspertise ligger ikke i klimaforskning så det er helt mulig jeg tar feil

 

IPCC betaler ingen forskere forresten

Lenke til kommentar

AGW er ikke klimaforandring, slik mange virker å tro.

AGW er menneskeskapt klimaforandring, lykke til med å sannsynliggjøre at mennesker siden 1800-tallet har varmet opp planeten :)

Eh... ja, AGW (Anthropogenic Global Warming) er menneskeskapt global oppvarming. Fant du ikke ut det før nå?

 

Kjære vene. Det er som en evig parodi.

 

På NASA sine nettsteder under "evidence" så refereres det til to forskere fra 1800-tallet som bevis på at mennesker varmer opp planeten. På omtrent denne tiden kunne du kjøpe radioaktive superpiller som kurerte alt. Er det ikke rart om det var det beste NASA kunne finne?

Men hvorfor refereres det til disse to forskerne? Jo, det er en kilde på at man alt på 1800-tallet klarte å vise at CO2 fanger varme. Det er altså ikke en kilde for dagens kunnskap, men om hva man visste allerede da.

 

Du lyver faen meg så du tror det selv.

 

Hvilken forskning da? Det er ingen av dere klima-alarmister som klarer å finne forskningsstudier som viser at det er mennesker som varmer opp planeten og ikke naturlig klima-variasjon.

Hvordan vet du det? Du har jo ikke engang lest forskningsartiklene du fikk linker til. Du lovet dyrt og hellig at du skulle lese dem, men det har du ikke gjort.

 

Så til tross for at du ikke har lest dem og dermed ikke vet innholdet, så slår du uten videre fast at ingen av dem viser at mennesker varmer opp planeten?

 

Hvordan i helvete kan du konkludere slik uten å faktisk ha lest rapportene?

 

hekomo, Kanskje du kan gå foran med et godt eksempel for de andre klima-alarmistene og linke til en studie som sier at mennesker varmer opp planeten?

I praksis blir det en studie som motbeviser at klimaet har endret seg naturlig og kommer med en alternativ forklaring.

Klapp igjen. Du har lovet å lese forskningsartiklene du har fått fra før.

 

Dessuten har du fått vite mange ganger at det ikke er snakk om en enkelt magisk studie som beviser alt sammen.

 

Hvorfor i helvete gjør du ikke som du lovet? Du har utsatt det i flere uker eller måneder nå!

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

 

Noe du ikke gjør selv?

Jeg gjør sikkert masse feil selv, og er takknemling når noen tar seg tiden til å påpeke mine feil.

 

Hva var feil i rapporten jeg linket til f.eks?

Jeg vet ikke om der var noen feil der, men den manglet fullstendig bevis på sine påstander.

 

Fy faen.

 

Dette går faen ikke an.

 

Her kommer SF og bare benekter og benekter uten engang å ha lest. Uten engang å kunne peke på en eneste feil.

 

Det er faen meg ikke mulig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når det er uvanlig varmt er det menneskeskapt oppvarming.

Når det er uvanlig kaldt er det en "bieffekt" av menneskeskapt oppvarming.

 

Tenk at folk faller for dette.

Nei, folk faller ikke for vrangforestillingene dine. Kanskje du burde sette deg litt inn i saken før du gjør det til latter for hele forumet?

Lenke til kommentar

Tre innlegg fra tre klima-alarmister:

 

0 forskningsstudier på at det er mennesker som varmer opp planeten.

 

Og dere syntes det er rart folk er skeptisk?

 

Greit, det får bli slutten på mine svar til deg i denne tråden tror jeg, så gjennomført uærlig argumentasjon kommer det ikke noe ut av, jeg har postet tonnevis av studier til deg. Som du selvsagt ikke har lest, så klager du over at det ikke er postet studier i de siste tre postene? En ting er å være uenig, en ting er å være kunnskapsløs om temaet, men du har åpenbart ingen interesse av fakta eller en ærlig måte å diskutere på, så da er det ikke noe større poeng. Lykke til videre.

 

AtW

Lenke til kommentar

Dere blander global oppvarming med menneskeskapt global oppvarming.

 

Husk at dere påstår ikke at planeten blir varmere (det er det jeg som gjør), dere påstår at mennesker gjør planeten varmere :)

Nei, det er bare du som er forvirret. Leste du forskningrapportene ville det blir bedre informert og ha mer saklig kommentar og en saklig debatt

 

Jeg anbefale du leser hva Skatteflykning skriver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...