Gå til innhold

Mennesker = Global oppvarming?


Anbefalte innlegg

Spørsmålet er om mer CO2 fører til varmere eller kjøligere klima. Det kan være klimaet ville vært enda varmere om menneskene slapp ut mindre CO2.

 

IPCC gjetter at CO2 fører til økt skydannelse av høythengende skyer som virker oppvarmende.

Men fasiten kan like gjerne være at mer CO2 fører til flere lavthengende skyer og dermed virker nedkjølende.

 

 

 

Det dere som er enig med IPCC egentlig sier er at dere er sikre på at CO2 fører til økning av høythengende skyer og dermed indirekte varmer opp planeten. Hårete påstand vil jeg si, jeg er ikke overbevist.

Endret av IntelAmdAti
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet med din link er nettopp at den IKKE overhode underbygger påstanden som vi skulle diskutere.

 

Din link har kun informasjon om utslipp fra 1970, og kan dermed umulig brukes til noe som helst bevis for påstanden over som sier noe om hva som har skjedd etter 1760.

http://www.miljostatus.no/tema/klima/globale-utslipp-klimagasser/

 

Så kaller du meg ett troll?

Problemet er at du bare svarer med en tullete wikipedia artikkel. Hvorfor skal jeg gidde å diskutere med deg da?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Spørsmålet er om mer CO2 fører til varmere eller kjøligere klima. Det kan være klimaet ville vært enda varmere om menneskene slapp ut mindre CO2.

 

 

IPCC gjetter at CO2 fører til økt skydannelse av høythengende skyer som virker oppvarmende.

 

Men fasiten kan like gjerne være at mer CO2 fører til flere lavthengende skyer og dermed virker nedkjølende.

 

 

 

Det dere som er enig med IPCC egentlig sier er at dere er sikre på at CO2 fører til økning av høythengende skyer og dermed indirekte varmer opp planeten. Hårete påstand vil jeg si, jeg er ikke overbevist.

Hva er galt med undersøkelsene du har lest som indikerer at det blir mer høythengende skyer?
Lenke til kommentar

Det er kun en påstand, men det har du visst innsett ettersom du har fjernet den i innlegg 2143 over.

 

Da er det kanskje like greit å bli snurt og skylde på motpart når du ikke finner bevis på påstandene du skulle bevise.

Måtte bare finne en kilde.

 

Fornøyd nå? :)

 

post-123826-0-70721200-1534445917_thumb.png

Lenke til kommentar

  Nei, jeg minner deg på hva du skulle bevise:

 

 

Det du legger frem sier noe om CO2 men det er uklart akkurat hva eller hvordan dette har kommet frem.

Hvis noe så basic som dette er uklart ville jeg brukt litt tid og lest meg opp på temaet på klimaendringer.  Det blir altfor tidkrevende og slitsomt hvis du kun skal stille meg masse spørsmål for å prøve å forstå temaet. Det nytter ikke å diskutere hvis du ikke har løftet en finger på å sette deg inn i temaet. Så lykke til med det, kanskje du endrer dine meninger ;)

Endret av PgUp
Lenke til kommentar

Hvis noe så basic som dette er uklart ville jeg brukt litt tid og lest meg opp på temaet på klimaendringer.

Det syns jeg du burde gjøre, slik kan du kanskje legge frem klare bevis.

 

Det blir altfor tidkrevende og slitsomt hvis du kun skal stille meg masse spørsmål for å prøve å forstå temaet.

Det er ikke for å forstå tema at spørsmålene stilles, men for å bekrefte om du har noe gyldig grunnlag for dine påstander.

 

 

OM du hadde gyldig grunnlag ville det IKKE ta tid, dog selvsagt om du må google etter grunnlaget etter du fremsetter påstander kan det fort bli vanskelig og tidskrevende ... spesielt når du ikke finner noe godt grunnlag.

 

 

 

Det nytter ikke å diskutere hvis du ikke har løftet en finger på å sette deg inn i temaet. Så lykke til med det, kanskje du endrer dine meninger ;)

Det ser ut som jeg har satt meg bedre inn i temaet enn deg, ettersom jeg ikke tror på påstander uten å ha grunnlag for det.
Lenke til kommentar

Det syns jeg du burde gjøre, slik kan du kanskje legge frem klare bevis.

 

Det er ikke for å forstå tema at spørsmålene stilles, men for å bekrefte om du har noe gyldig grunnlag for dine påstander.

 

 

OM du hadde gyldig grunnlag ville det IKKE ta tid, dog selvsagt om du må google etter grunnlaget etter du fremsetter påstander kan det fort bli vanskelig og tidskrevende ... spesielt når du ikke finner noe godt grunnlag.

 

 

 

Det ser ut som jeg har satt meg bedre inn i temaet enn deg, ettersom jeg ikke tror på påstander uten å ha grunnlag for det.

Nok en gang virker som om du tror at jeg kan bevise klimaendringer for deg ved å fremlegge påstander som du kan avkrefte. Istedenfor å undersøke selv ved å gå rett til ekspertene. 

Lenke til kommentar

Nok en gang virker som om du tror at jeg kan bevise klimaendringer for deg ved å fremlegge påstander som du kan avkrefte. Istedenfor å undersøke selv ved å gå rett til ekspertene. 

Kjære vene, det var da en relativt enkel påstand du skulle bevise ... at du ikke finner bevis for påstanden burde vel heller gjøre at du blir litt ussikker på om den påstanden er riktig?

 

Kanskje du også burde bli skeptiker og innrømme at "Jeg vet ikke", i det minste når det gjelder denne konkrete påstanden fra NASA.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Kjære vene, det var da en relativt enkel påstand du skulle bevise ... at du ikke finner bevis for påstanden burde vel heller gjøre at du blir litt ussikker på om den påstanden er riktig?

 

Kanskje du også burde bli skeptiker og innrømme at "Jeg vet ikke", i det minste når det gjelder denne konkrete påstanden fra NASA.

Du mener virkelig ikke at jeg bedre kan bevise denne påstanden om klimaendringer enn NASA? :p Du må nesten bruke google litt selv. Jeg har gitt deg beviser allerede, men det er jo helt åpenbart at du ikke vil høre på det. Og uansett hvor mye beviser jeg sender så tror jeg nok ikke du endrer mening. Hva tror du?

 

Du kommer vel til å si at du mangler bevis, men du har jo ikke satt deg inn i bevisene. Og når jeg viser deg bevis svarer du med at det ikke er bra nok og ikke beviser noenting, og at det kommer fra forskere med tvilsomme hensikter. Tar jeg feil?

Endret av PgUp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...