oskaremil Skrevet 3. januar 2016 Del Skrevet 3. januar 2016 (endret) Jeg har kjøpt ny bil og lurte på å lakke om takboksen min slik at fargen står i stil. Om jeg gjennomfører det spørs på hvor lang tid jeg regner med å bruke og hva det koster. Boksen er noe ripete så det første som slår meg er at den må sparkles med noe, f. eks glassfiber sparkel og pusses ned. Deretter må den vel grunnes(?), lakkeres og til slutt et lag med klarlakk. Er det noen som har erfaring med gjennomføring av dette ? Det første jeg tenker på er om lakken vil sitte fast eller flakke av veldig fort fra plasten? Det neste er at jeg skal nå ta denne opp og ned fra bilen noen ganger ettersom jeg bare setter den på ved behov. Lakkeringsjobben må derfor være såpass solid at jeg ikke lager en fet stripe første gangen jeg setter den inn i garasjen. Endret 3. januar 2016 av oskaremil Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 3. januar 2016 Del Skrevet 3. januar 2016 Gjør du skikkelig arbeid så kommer ikke det til å flasse. Bruk grunning beregnet på plast så går det fint. Om du setter den fint fra deg så lager du neppe noen striper. Lenke til kommentar
oskaremil Skrevet 8. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2016 Plastgrunning it is. Noen spesiell type sparkel man burde ha brukt? Jeg tenkte glassfiber sparkel siden det er det som ofte brukes med andre, mindre, karosseri skader. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå