Purreløken Skrevet 3. januar 2016 Del Skrevet 3. januar 2016 Heisann! Jeg er litt nysgjerrig på gaming laptopene fra Multicom, og lurer derfor på om noen her har erfaringer med de (?) Skulle gjerne visst mer om ting som service, byggekvalitet på maskinene og ikke minst hvor godt de presterer på litt tyngre spill som Star Wars: Battlefront og Dragon Age Inquisition.Den maskinen jeg lurer mest på er denne:http://www.multicom.no/multicom-kunshan-p651r-killer-156/cat-p/c1000042/p10631879 Mvh Purreløken Lenke til kommentar
thomit Skrevet 3. januar 2016 Del Skrevet 3. januar 2016 (endret) Schenker XMG P506 (Clevo P651RE) test hos Notebookcheck.net. Samme maskin som Multicom sin, bortsett fra at det sitter en annen skjerm i denne Schenker maskinen. For å finne ut hvor bra GTX 970M drar forskjellige spill, går du hit. Men kort fortalt har kortet svært få vanskeligheter overhodet, så lenge du holder deg til å spille i 1920x1080. Jeg har en sånn maskin, og jeg har ingenting å utsette på byggekvalitet. Alt er tight og fint, ingen knirking eller ulyder, gir et solid inntrykk. Min erfaring med Multicom som butikk er at de ikke skiller seg nevneverdig ut fra andre nettbutikker hverken positivt eller negativt. Jeg har handlet hos mange forskjellige nettbutikker (data) i over 20 år. De gjør alle sine feil, eller slurv, og de kan alle overraske med særdeles god service en gang i blant. Du finner ingen "banditter" blant kjente norske nettsider som har holdt på en stund, og Multicom hører til i den gruppen. På det jevne ligger de fleste på det jevne. Endret 3. januar 2016 av thomit 1 Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 3. januar 2016 Del Skrevet 3. januar 2016 Maskiner og ytelse: Meget gode, men en del av modellene støyer mye. (P651 er dog blant de som støyer minst fra clevo). Service: En del dårligere enn de beste i bransjen (f.eks komplett.no - som jeg har svært gode erfaringer med). Ellers, les tester hos f.eks notebookcheck.net som thomit linker til. notebookreview forumet har også mye nyttig diskusjon og info: http://forum.notebookreview.com/forums/sager-clevo-reviews-owners-lounges.1069/ Dette er tråden for P65x skylake modellene til clevo: http://forum.notebookreview.com/threads/official-clevo-p650rg-p650re3-p650re6-owners-lounge-welcome-to-the-robins-nest-p.782595/ 1 Lenke til kommentar
Purreløken Skrevet 4. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2016 Schenker XMG P506 (Clevo P651RE) test hos Notebookcheck.net. Samme maskin som Multicom sin, bortsett fra at det sitter en annen skjerm i denne Schenker maskinen. For å finne ut hvor bra GTX 970M drar forskjellige spill, går du hit. Men kort fortalt har kortet svært få vanskeligheter overhodet, så lenge du holder deg til å spille i 1920x1080. Jeg har en sånn maskin, og jeg har ingenting å utsette på byggekvalitet. Alt er tight og fint, ingen knirking eller ulyder, gir et solid inntrykk. Min erfaring med Multicom som butikk er at de ikke skiller seg nevneverdig ut fra andre nettbutikker hverken positivt eller negativt. Jeg har handlet hos mange forskjellige nettbutikker (data) i over 20 år. De gjør alle sine feil, eller slurv, og de kan alle overraske med særdeles god service en gang i blant. Du finner ingen "banditter" blant kjente norske nettsider som har holdt på en stund, og Multicom hører til i den gruppen. På det jevne ligger de fleste på det jevne. Maskiner og ytelse: Meget gode, men en del av modellene støyer mye. (P651 er dog blant de som støyer minst fra clevo). Service: En del dårligere enn de beste i bransjen (f.eks komplett.no - som jeg har svært gode erfaringer med). Ellers, les tester hos f.eks notebookcheck.net som thomit linker til. notebookreview forumet har også mye nyttig diskusjon og info: http://forum.notebookreview.com/forums/sager-clevo-reviews-owners-lounges.1069/ Dette er tråden for P65x skylake modellene til clevo: http://forum.notebookreview.com/threads/official-clevo-p650rg-p650re3-p650re6-owners-lounge-welcome-to-the-robins-nest-p.782595/ Tusen takk for to gode svar! Føler meg tryggere på både butikk og maskin nå, så kommer nok til å bestille når de har fått den på lager igjen! Litt glad for svarene dere ga meg ettersom alternativet hadde blitt Acer Aspire Nitro VN7 med et svakere skjermkort, noe jeg helst ville unngå https://www.komplett.no/product/853437/pc-nettbrett/brbar-pc/pc-er/acer-aspire-nitro-vn7-591g-156-fhd Mvh Purreløken Lenke til kommentar
BertNaked Skrevet 13. januar 2016 Del Skrevet 13. januar 2016 (endret) Kjøpte i 2007 en compal fra Multicom, da dette var datidens gaming laptop. Produktnavn Antall Pris Totalt Multicom Compal IFL90+ 15.4" GeForce® 8600M GT 512MB Santa Rosa 1 13 623,- 13 623,- Frakt: 228,- Totalt (inkl. mva): 13 851,- Herav MVA: 2 770,- 7 august 2007 - Den var i monteringskø og ble sendt noen dager senere. Var fornøyd da jeg fikk den, men den bråkte litt og hadde en haug med merkelige programmer installert. 10 april 2008 - Spill begynte å fryse, blåskjerm kom av og til 15 juni 2008 - Sendte dem første epost om problemer med skjermkort og blåskjerm Hallo, Jeg kjøpte en Compal ifl90+ ifra dere Juli 2007 og har den siste tidenopplevd at den konstant slår seg av pga. den blir alt for varm. Dvs. skjermkort, prossessorkjernen går opp til hele 100 grader c. De svarte med at det trolig var støv som hadde samlet seg inn og ba meg om å bruke trykkluft. Så når dette ikke gjorde en ting, så sendte jeg den inn til service. Der kom de med påstander om at jeg hadde sølt greier nedi der, og at maskinen var skrap. Dette ut ifra at de fant en flekk under tastene. Så etter mye fram og tilbake med forbrukerrådet etc. Så gav jeg opp og kjøpte meg en stasjonær. Problemet deres er at de skal ha bedre hardware presset inn i laptoppene sine enn konkurentene - uten å tenke på bedre løsninger for kjølingen. Jeg slet med at maskinen ble fort varm siden dag en, og BF2142 ble umulig å spille. Der har du min erfaring. Endret 13. januar 2016 av BertNaked Lenke til kommentar
estens Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 Min erfaring med Multicom er blandet. Jeg kjøpte en Kunshan p771dm-g av de 27.11.15, mottok den 2.12og så ganske fort at den hadde problem med skjermen. Det resulterte i at jeg sendte den inn på reperasjon den 7.12. Den informasjonen jeg har fått har vert minimal, og jeg har selv mått ta kontakt med de for å få den. I dag ble den sendt i retur fra de, etter jeg i går truet med å heve kjøpet om den ikke ble returnert ferdig reparert innen den 22.01.16 Sett bort fra at jeg var uheldig og fikk en med en delvis defekt skjerm virker maskinen til å ha bra byggekvalitet, og jeg har ingenting å utsette på kjøleløsningen selv om det sitter en desktop cpu og 980m i den. Men servicen og kundebehandlingen er jeg mindre fornøyd med Lenke til kommentar
Gaardon Skrevet 18. januar 2016 Del Skrevet 18. januar 2016 Multicom selger jo laptoper uten OS også noe som er perfekt for særinger som meg selv som ikke ønsker å sponse microsoft noe særlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå