Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

asus rog swift pg278q Svart blinking på skjermen

Anbefalte innlegg

Hei. Bygde meg en pc før jul. 

Her er pc spec vis det er noe hjelp.

i5 - 6600K

Evga gtx 970 ftw +

asus z170-A 

Hovedproblemet jeg har er at jeg kjøpte meg asus rog swift pg278q

https://www.komplett.no/product/838757/datautstyr/skjermer/skjermer/asus-27-led-g-sync-rog-swift-pg278q

Da jeg fikk den fant jeg ut at jeg fikk problemer med strømforsyningen til denne da den ville ikke slå seg på til tider så måtte koble ut og inn med kontaktene, men det er ikke problemet. Har lagt inn en RMA på dette.

Problemet er at skjermen blinker svart. Går kjapt, men legger veldig merke til dette da det er irriterende.  Skjer helt random. Men bare vis jeg spiller. Ikke i skrivebord eller når jeg sitter på facebook.

Bare i spill.

Dette skjedde i starten også men forsvant en periode på 2-3 uker men nå har det plustelig begynt igjen.  det skjer ofte at skjermen blir svart. men rekker ikke og reagere nesten så er den tilbake som normal, men faen så irreterende.

Lurer på noen har den samme feilen med denne skjermen, har prøvd og søke litt rundt men finner mest ang denne strømmen. Hva burde jeg gjøre?

Er en jævlig fin skjerm.

Om noen kan sende meg noen linker om dette hadde vært fint. Har lett selv men har ikke funnet noen som virker fornuftig.

Endret av Bezerker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette høres nesten ut som en defekt skjerm.

Siden dette er en ROG skjerm (Republif Of Gamers) er det merkelig at dette skjer. Du kan prøve desse alternativene:

1. Koble denne skjermen til en annen PC som f. eks en Laptop med HDMI.

Jeg vil forresten vite hvilken tilkoblingstype du bruker. Er det HDMI, eller VGA/DVI-D? Dette kan være greit å vite siden det kan være tilkoblingstypen som tuller. jeg anbefaler bruk av HDMI.

2. Prøv også å endre hvilken Hz du kjører skjermen på. Prøv å veksle litt fra dag til dag.

3. Dersom desse alternativene ikke funker, bør du nok kontakte Komplett, og be om ny skjerm, siden dette da mest sansynlig er en defekt skjerm, uten at jeg kan si det helt sikkert.)

Endret av Isak Dombestein
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...