Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Fastrustet glidestykke i bremsecalipper

jitte

Anbefalte innlegg

Har en 03 Suzuki Ignis som jeg nettopp har byttet klosser og skiver på (foran). På hver calipper er det ett glidestykke som sitter fast (det andre glir som det skal). Greia er at jeg får rotert det rundt, samt dyttet (nåja, hamret...) det inn, men ikke pokker om jeg får det ut for å pusse og smøre (evt bytte...). Har prøvd alle de vanlige triksene med å sette inn med rustløser, samt varme, for så å banke den ut, men til ingen nytte. Vurderer å borre ut, men ser at det kan bli litt knot (har ikke søylebormaskin), så lurer på om noen har noen tips til andre ting jeg kan prøve. Synes også det er veldig rart at jeg får dreid dem rundt men ikke dratt dem ut (siden de som er i orden bare er å trekke rett ut, og det er jo bare en helt rett og glatt pinne...). Alle tips er velkomne!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke annet enn en sånn liten Biltema gassbrenner, så det blir ikke akkurat glødende... Får se om jeg får låne noe.

Inge, jeg får ikke ut bolten, så hvis det er blitt en grad eller noe på enden så kommer jeg ikke til og får slipt... Tok ikke bilder da jeg holdt på dessverre, fikk bevegd glidestykket nok til at bremsene funker som de skal nå, men vil jo gjerne bytte dem sånn at hele calipperen er helt i orden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...