ProphetSe7en Skrevet 8. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2016 Ja det står helt sikkert forklart i brukermanual Når jeg har sett på finn så har de som selges med ny lampe alltid vært på service samtidig, derfor jeg lurte på om den måtte sendes inn. Hadde et håp om at den kom i dag, men må nok vente til mandagen ser det ut til. Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 8. januar 2016 Del Skrevet 8. januar 2016 Sikkert folk med ti tommeltotter som ikke tør å skifte selv. Hold deg langt unna kopi lamper som finnes på nettet, disse kan ødelegge PJ. Gleder med til å lese førsteinntrykket ditt.. God helg Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 10. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2016 Noen som har noe innspill på dette med zoom og plassering av projektor? Vil det ha noe å si for bildekvalitet hva zoom en bruker? Bør jeg prøve å unngå å bruke zoom om mulig, eller har ikke dette noe å si? Jeg kan jo plassere den alt fra 2,7 til 3,5 meter i fra lerret, alt etter hva jeg stiller zoom på. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 10. januar 2016 Del Skrevet 10. januar 2016 Betyr ca nada for bildekvaliteten. Sett den der det er mest praktisk. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 10. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2016 Supert. Bare så for meg at en ekstra meter kasteavstand ville ha en del tap på veien Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 11. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2016 Der kom den hyggelige beskjeden i fra Postnord. 1 av 2 kolli er forsinket på ubestemt tid. De kunne ikke si noe om hvorfor den er forsinket, så misstenker at pakkene har blitt borte på veien. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 11. januar 2016 Del Skrevet 11. januar 2016 Supert. Bare så for meg at en ekstra meter kasteavstand ville ha en del tap på veien Når jeg tenker meg om er det nok best for ditt tilfelle å plassere den så nært lerretet du kan siden du får stor grad av lysrefleksjoner p.g.a lyst rom. Du kan jo teste det i praksis. Selve bildekvaliteten pleier ikke å bli særlig optisk påvirket. Mest for lyset sin del jeg nevner det. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 11. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2016 (endret) Både projektor og takfeste dukket opp i dag likevel, så det var en positiv overraskelse Lerret er forventet levert i morgen mellom 17-20. Da gjenstår det bare strømkabel og hdmi så er jeg i gang. Ja, og så må jeg finne en måte å få montert lerret på slik det bygger nok ut fra vegg, 30 cm. Ikke helt sikker på hva jeg skal gjøre her for at det skal se ok ut også. Endret 13. januar 2016 av PhilosopherSe7en Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 13. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2016 En liten oppdatering for de som leser her Projektor og takfeste kom mandag, og i går kommer lerret i hus. I dag fikk jeg HDMI kabel av JetzBullet (tusen takk), og jeg hentet hdmi splitter og 10 meter strømkabel til projektor hos Nexlan.no som har lager og butikk her i Bergen. Jeg la en hvitmalt list med 1,5 cm tykkelse i bakkant av lerret i håp om at det var nok til å få det i forkant av tv, men det var dessverre ikke nok. Jeg vil tro at jeg må ut ca 3 cm til for å komme i mål, det blir løst med å feste to klosser i bakkant som jeg montere festet til lerret på. Da vil lerret gå klart av tv, klossene blir skjult bak kassetten og det vil ikke se så gale ut. Så nå er det avsted til clas ohlson for å kjøpe kabelkanaler, lengre treskruer, så går kvelden til å få lerret og tv på plass. Projektor får jeg gå løs på i morgen Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 13. januar 2016 Del Skrevet 13. januar 2016 Bare hyggelig det vettu Post noen bilder når du er ferdig med bygg, så blir jeg happy. Du kan jo bygge ut lerret-feste med vinkelbeslag som clas ohlson har. Skru 2 stk (totalt 4 stk)vikelbeslag sammen til en "U" på hver side og fest lerret i vinkel som peker utover hvis du skjønner hva jeg mener. Da bygger den ut ca. 5 cm. http://www.clasohlson.com/no/Vinkelbeslag/Pr311694000 Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 14. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2016 Ja jeg vurderte det også, men nå hadde jeg det jeg trengte til å bygge ut med klosser. Nå er projektor montert og testet for å se at bildet traff der jeg ønsket. Det var ikke mye lett å gå bildet 100% i vater og treffe 100% innenfor bilderammen av lerret. Misstenker at ett annet takfeste jenn det jeg har ville gjort en bedre jobb her. I det jeg skal låse posisjon etter finjustering av projektor så blir bildet plutselig helt ute av posisjon på lerret. Virker som at projektor vrier seg sammen med låsen i det jeg låser med hendelen, Nå er lerret i vater, samme er projektor, Men bildet er ikke mye i vater når det treffer lerret. Jeg har som sagt bare hatt projektor på for å stille alt inn. I morgen skal kabelkanaler festes og ledning legges i denne, så i morgen kveld blir det film og spilling på lerret Montering av projektor var forresten langt mer stress en jeg så for meg, men så gikk jeg løs på det alene også siden jeg ikke klarte å vente til i morgen. Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 15. januar 2016 Del Skrevet 15. januar 2016 Du kan jo justere med skiver mellom takfeste til PJ og taket, enkel måte å justere småfeil.. http://www.clasohlson.com/no/b/Jernvare/Skrue-og-spiker/Skiver God helg Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 19. januar 2016 Del Skrevet 19. januar 2016 Fornøyd med projektor og lerret? Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 19. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2016 Hei... Ja jeg er kjempe fornøyd med alt. TV på vegg ser langt bedre ut enn på tvbenken, film og spilling på projektor er en helt annen verden. Projektoren viser bra bilde, langt bedre enn jeg trodde jeg kunne få fra en projektor i denne prisklassen. Lerret har fine justeringsmuligheter for tilpasning av bilde, både horisontalt og vertikalt, så jeg er rett og slett superfornøyd. Skulle jeg endret på noe hadde jeg valgt et annet takfeste til projektoren, men utenom det så er alt perfekt. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 27. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2016 Bare en liten oppdatering her Siden alt ble montert så har projektoren blitt flittig brukt til filmer og serier, og litt spilling. Jeg synes det er en helt ny verden. Filmer og serier straks langt mer engasjerende. Bilde synes jeg er helt fantastisk, og selv med hvite vegger og normal belysning synes jeg at det gir et klart og fint bilde. Projektor er rett og slett utrolig artig, og sammen med nye høyttalere her i hus ble opplevelsen komplett Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 Godt å lese at du er strålende fornøyd med projektor, var aldri i tvil om noe annet Spør du meg er projektorer veldig undervurdert.. Vil man ha tv på 100" må man punge ut en liten formue! Ja.. man kan bruke PJ som tv. Dagens mid-range projektorer er godt nok for de fleste vil jeg påstå. Lager PJ din mye støy(eco-mode vs full rulle)? Kan jeg være så frekk å be deg poste noen bilder av oppsettet? Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 30. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2016 Se om jeg ikke kan få lagt ut noen bilder snart. Angående støy så synes jeg det er litt i overkant, men så snart filmen eller serien er på så høres den ikke med mindre det er scener med veldig lavt lydnivå. Den er noe lavere støynivå enn på w1070/w1070+ i følge de som har testet dem alle. Jeg har ikke testet så mye de ulike modusene, og kjører kun på smart eco nå. Ut i fra hva jeg leste om den i forkant så reguleres ikke viften ut i fra hvilken modus den kjører, men har samme nivå på alle tre, men en ekstra vifte slår inn ved normal modus. Dette kan jeg selvsagt teste i morgen. Blitt flittig brukt i kveld. Barne-tv for de minste på storskjerm er stas i helgene, så ble det idol for ungdommen etterfulgt av emulering av mario kart for de eldste. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 4. februar 2016 Del Skrevet 4. februar 2016 Fordelen med å kjøre smart eco er at pæren normalt sett blir mørkere med tiden og da kan du slå av den funksjonen og beholde samme lysmengden. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 4. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2016 Det stemmer vel ikke helt. Jeg trodde det var slik også, men det er endring fra Eco til Smart Eco/Normal som vil gi samme "brightness". Sound logic - but SmartEco is already as bright as Normal (try it ). Just with higher lamp life as I mention in my post above.The more typical approach is definitely what you've read: for most people, they should set up so that they're comfortable using Eco out of the box (which is the dimmest mode); and when the lamp does start dimming, only then swap over to SmartEco; which is brighter (by around 30% - about the same as Normal). Lenke til kommentar
vidor Skrevet 4. februar 2016 Del Skrevet 4. februar 2016 (endret) Ok, da er det det mer fancy nå. Ingen anelse hvordan de nye teknikkene fungerer i praksis. Min ble mye mørkere når jeg skrudde på modusen, men det var også bare en slik modus. Endret 13. februar 2016 av vidor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå