ProphetSe7en Skrevet 4. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2016 (endret) Takk for linken Vidor, skal sjekke ut når jeg kommer så langt som at alt jeg trenger er i hus Et kjapt spørsmål her. Har fått mulighet til å kjøpe en Benq w1070 fra mai 2013. 802 timer på lampen, pris 4700. Høres det ut som et bra kjøp opp mot for eksempel Optoma HD141x til 5500 ny? Alle steder jeg leser så er W1070 et lite hakk foran HD141x på alle områder bortsett fra viftestøy, pris og alder. Endret 4. januar 2016 av PhilosopherSe7en Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 4. januar 2016 Del Skrevet 4. januar 2016 Ganske like projektorer dette her. BenQ W1070(DLP). Lumens: 2000. Levetid på lampe: 6000 timer i eco mode. Inputlag: 24ms. Meget begrenset Lens Shift! Optoma HD141X(DLP). Lumens: 3000. Levetid på lampe: 5000 timer i eco mode. Inputlag: 17ms. Ingen Lens Shift, Jeg ville valg ny projektor hvis jeg var deg. Just my 5cent! 4500kr for brukt uten garanti kontra 5690kr ny med garanti, vel.. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 4. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2016 Det er vel fortsatt 2,5 år igjen av reklamasjonstiden på den som jeg kan kjøpe brukt, men det er klart at det er en større trygghet med 2,5 år ekstra. Har nå lest side opp og side ned rundt projektorer. Det er stort sett Benq W1070 som blir anbefalt de fleste steder gang på gang av de rimeligste projektorene. I klassen over får Benq W1300 og W1110 mye skryt sammen med Epson. Optoma får en anbefaling innimellom, men drunker helt blant alle w1070 anbefalingene. Det som virker å være største ankepunktet på HD141x mot W1070 er "color wheel", der Optoma ikke er rask nok og farger henger igjen før den henter seg inn igjen, samt at det er mer arbeid med å kalibrere under veis når en er halvveis inn i lampen sin levetid og brigthness er avtatt. Her kan en vistnok på W1070 bare endre modus fra eco til smarteco og en henter igjen brightnes på denne måten uten noe tap i bildekvalitet. Problemet mitt er at jeg begynte å lese om de ulike modellene og på den måten er blitt opplyst om "feil" de ulike modellene har og derfor vil legge merke til disse når jeg kjøper projektor. Hadde jeg droppet å lese om de, bare kjøpt en uten å tenke mer over det så er jeg 100% sikker på at jeg ville blitt fornøyd med valget mitt. Så nå står jeg mellom to valg dersom jeg kjøper nytt. Optoma HD141x, lerret og takfeste til totalt 7000. Økte budsjettet til 9000 og heller kjøpe benq W1070 med lerret og takfeste. 2000 er jo i grunn ikke noe å si på da dette er en projektor jeg håper gjør meg fornøyd i mange år fremover. Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 4. januar 2016 Del Skrevet 4. januar 2016 Støtter deg her Skulle jeg valgt mellom de to ny, hadde det nok blitt BenQ W1070. 2000 hadde du nok brukt på tull og fanteri i løpet av året uansett en bytur mindre og du er i boks. Hold oss oppdatert, blir artig dette! Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 4. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2016 (endret) Ja, 2000 kroner kan jeg avse for å investere i bedre bilde når jeg nå først skal kjøpe. Litt vanskelig å sammenligne nyere modeller da de har et navn i Europa, og et i resten av verden. For eksempel Benq W1070+ er samme som HT1075 Epson TW-5350 er samme som Epson 2045 og Epson 2040 (uten wifi) Epson TW-5350 og W1070 er vel de to modellene jeg nå står igjen med etter jeg bestemte meg for å øke budsjettet. Begge disse koster 7500. Test av TW-5300 som er samme som TW5350 men uten Wifi Test av W1070 Det er begrenset med brukererfaringer å finne fra TW-5350 opp mot W1070, men så er dette også en langt nyere modell og da er det ikke så rart. W1070 for som sagt skryt over alt, men denne er fra november 2012, der Epson er fra september 2015. En skulle jo tro at på tre år så har konkurentene til W1070 klart å ta igjen forspranget? Epson kommer også med wifi og miracast, og har etter hva jeg har lest de billigste lampene, ca 1/3 av prisen til Benq. Kan ikke bekrefte dette da jeg ikke vet hvor nye lamper kjøpes enda. Det er uansett ca 3-7000 timer frem i tid En annen fordel med Epson er at dette rundt "reinbue" er eliminert om jeg forstår det riktig. Epson er dessverre vanskeligere å plassere da den MÅ henge rett under topp av bildet, der W1070 kan fint henge ett stykke over bildet. Må måle litt her hjemme for å se hvor langt ned Epson faktisk må henge for at jeg skal kunne bruke den. Frykter den blir for lav til at den kan brukes her hjemme. Hva ville dere som har erfaringer med projektorer valgt her med et budsjett på 7500 for projektoren? En av de jeg nevner her eller en helt annen modell? Endret 4. januar 2016 av PhilosopherSe7en Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 4. januar 2016 Del Skrevet 4. januar 2016 (endret) Velkommen til den gale manns verden Nå har du lest så mye om PJs tester at hodeskallen din sikkert føles for liten.. Hjernen vil ut! Kjenner meg igjen her ja. Kanskje det er på tide med en demo, beste er jo se PJ i live action. Har du en HIFI sjappe som kan besøkes for demo? Den Epson saken ser jo bra ut. Dette er en LCD projektor, disse plages ikke med "regnbue effekten", det er DLP som gjelder der. DLP vs LCD projektor: http://www.projectorcentral.com/lcd_dlp.htm https://www.youtube.com/watch?v=uhFINRiCeFY Endret 4. januar 2016 av JetzBullet Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 4. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2016 (endret) Hifiklubben har den fra Epson, så tror jeg skal ringe de å høre om de har den på lager så jeg kan ta en tur innom. W1070 er jo en utgående modell, så ikke veldig lett å få sett den, men w1070+ skal vel være mulig å finne fortsatt for en demo. Epson er den jeg heller mot nå, men ser at det blir vanskelig med hensyn til montering dessverre. Om jeg velger 100" med 56 cm fra gulvet som bunn av bildet må Benq henge ca 260cm fra lerret og 70 cm fra taket. Epson med samme avstand fra lerret må henge 87 cm fra taket. På Benq kan jeg etter hva jeg har lest hente inn minst 15 cm på lens shift og dermed ha den 56 cm fra taket. Finner dessverre ingen informasjon om det er bunn eller topp av projektoren som skal være på denne avstanden fra taket. Om det blir laveste punkt kan det jo under tvil gå, men om det er høyeste punkt så vil den jo fort bygge 10 cm til og komme veldig lavt. 260 cm fra lerret plasserer projektoren ca midt i rommet, og da kan den ikke henge i 180cm høyde Jeg må nok tilbake til google, finne ut hva som er anbefalt høyde for lerret ut i fra sitteposisjon. Antar det er en formel på dette også med antall grader i synsfelt osv. Kanskje det viser seg at lerret må lavere eller høyere ut i fra hva jeg går ut i fra nå. Endret 4. januar 2016 av PhilosopherSe7en Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 4. januar 2016 Del Skrevet 4. januar 2016 Er jo ganske merkbar forskjell på DLP vs LCD. BenQ W1070+ vs Epson TW5200 https://www.youtube.com/watch?v=MGnZV06WzxE Lenke til kommentar
larax62 Skrevet 4. januar 2016 Del Skrevet 4. januar 2016 Jeg har holdt på med projektorer i en 15-16 år nå og må vel si at av de du ser på her så hadde jeg gått for Benq. Hvis du ikke er plaget av regnbueeffekten pga fargehjulet, men det hjulet går vel nå så fort rundt at det ikke er noe stort problem lenger. Det kan også lage litt lyd, da det spinner fort rundt, men tror ikke at det skulle være noe problem. Har ikke sett noen av disse projektorene selv, men personlig foretrekker jeg dlp fremfor lcd. Lcd får ikke sortnivået til dlp og heller ikke skarpheten. Selv sitter jeg med en Sony sxrd projektor og er utrolig godt fornøyd med den, selv om den er en 2,5 år gammel og billig til å være en Sony sxrd. Kjøpt brukt for 4 uker siden for 8500. Lønner seg å følge med på bruktmarkedet. Eller så ser jeg at Benq har kommet med et par nye nå. (https://www.komplett.no/product/858122/lyd-bilde/projektorer/hjemmekino/benq-3d-dlp-projektor-w1110 )Ser at den rimeligste blir litt utenfor ditt budsjett, men prøv heller å legg litt mer penger i det. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 4. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2016 Er jo ganske merkbar forskjell på DLP vs LCD. BenQ W1070+ vs Epson TW5200 https://www.youtube.com/watch?v=MGnZV06WzxE Ja det var store forskjeller. Hadde vært greit å sett forskjellen der begge er kalibrert skikkelig og i modus folk flest bruker en slik projektor. Epson blir uansett ikke aktuell grunnet plassering. Den må som nevnt over 87 cm ned fra taket, og da får jeg den i hodehøyde midt i stuen, noe som ikke er et tema en gang. Benq w1070 blir 73 cm fra taket, og da 187 i fra gulvet. Med lens shift kan jeg få den ca 2 meter over gulvet og 60 cm fra taket, noe som kan gå. Helst ville jeg hatt den montert helt oppunder taket, men innser at det kan bli vanskelig. Jeg har holdt på med projektorer i en 15-16 år nå og må vel si at av de du ser på her så hadde jeg gått for Benq. Hvis du ikke er plaget av regnbueeffekten pga fargehjulet, men det hjulet går vel nå så fort rundt at det ikke er noe stort problem lenger. Det kan også lage litt lyd, da det spinner fort rundt, men tror ikke at det skulle være noe problem. Har ikke sett noen av disse projektorene selv, men personlig foretrekker jeg dlp fremfor lcd. Lcd får ikke sortnivået til dlp og heller ikke skarpheten. Selv sitter jeg med en Sony sxrd projektor og er utrolig godt fornøyd med den, selv om den er en 2,5 år gammel og billig til å være en Sony sxrd. Kjøpt brukt for 4 uker siden for 8500. Lønner seg å følge med på bruktmarkedet. Eller så ser jeg at Benq har kommet med et par nye nå. (https://www.komplett.no/product/858122/lyd-bilde/projektorer/hjemmekino/benq-3d-dlp-projektor-w1110 )Ser at den rimeligste blir litt utenfor ditt budsjett, men prøv heller å legg litt mer penger i det. Har alt økt budsjettet en del, så noe mer økning her er dessverre ikke noe alternativ. Var det opp til meg alene hadde ikke dette vært noe problem, men når det skal godtas av damen også så spørs det om over 10k er aktuelt. Da sitter jeg med en W1110, men med to laken som lerret Et annet "problem" blir da at det straks er langt flere modeller å velge mellom om jeg skal opp i 10 000 for projektoren, og da blir det en ny evig runddans med reviews osv 10k er igjen ikke så langt unna LG PF1500G som er en LED projektor og har lampetid på 30 000 timer, uten at jeg vet om dette er en bra projektor eller ikke. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 5. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2016 Nå må jeg snart bestemme meg eller gi opp hele planen om projektor. Startet med å ville ha en rimelig projektor til rundt 5000, gjerne brukt. Nå er jeg oppe i 10 000 i budsjett uten å være det minste klokere av den grunn. Plassering av projektor har gjort at flere at modellene jeg vurderte nå er forkastet. Projektor kom enten for lavt ned, eller bilde for høyt opp. Her kunne jeg kompensert med en mellomting og samtidig valgt 120" lerret istedet. Får ta den delen i morgen for å se hva som vil passe best angående størrelse. Så innenfor budsjettet mitt og med mulighet til å ha projektor maks 50 cm fra taket står jeg igjen med følgende modeller. Har for min, og eventuelt andre interesserte tatt noen notater på de så jeg ikke glemmer ut. Om noen har noe de vil korrigere er det bare å gi beskjed. Epson EH-TW6600 - 10 000,- Denne får mye skryt, men får minus på sortnivå da det er en lcd projektor. Den ern er ikke egnet i kinorom/mørke rom da den er for lyssterk, men til gjengjeld er den glimrende i lyse rom/utendørs. Perfekt med hensyn til plassering grunnet lens shift i alle retninger. Mulighet for å lagre 10 ulike brukerinstillinger for kalibrering av bilde. Input lag 34ms. Egentlig litt for dyr. Benq W1070 - 7500,- Gammel traver som blir anbefalt gang på gang i alle diskusjoner rundt projektor under 15 000 og er den projektoren alle andre blir sammenlignet mot. Har ekstremt begrenset lens shift, og krever mer kontroll over lys i rommet enn hva TW6600 gjør. Tilgjengjeld har den bedre sortnivå. Bra til spilling med 24ms input lag Optoma HD36 - 7900,- Ser på papiret veldig bra ut, men i tester er det store forskjeller på hva folk mener. Noen klager på støy i bildet og dårlige farger, mens andre skryter den opp i skyene. Mulig de er testet med ulik firmware? Får uansett minus for viftestøy. Som W1070 har den begrenset lens shift. Input lag 27ms Optoma HD141x - 5600 Billig projektor som får skryt ut i fra prisen, men som ikke gir like bra bilde som de andre. Det er også den rimeligste projektoren, så kanskje ikke så rart at den ikke når helt opp sammenlignet med de andre. Mangler lens shift. Input lag 33ms Benq w1110 - 9000 Denne skal ta over for w1070+, som igjen skulle ta over for w1070. Får som de tidligere modellene mye skryt for bilde, og den er i tillegg blitt roligere når det gjelder viftestøy. Input lag opp fra w1070 til 43ms. Fortsatt veldig begrenset lens shit. Benq w1400 - 10500 Ligger i prisklassen til TW6600, men er ikke like egnet i lyse rom som TW6600. Til gjengjeld gir den bedre sortnivå og har også glimrende bilde.Krever langt mer kalibrering ut i fra fabrikkinstillingene enn andre modeller. Det er dessverre ikke mulig å lagre innstillingene, disse forsvinner så snart projektoren mister strøm. Har to profiler en kan lagre ulike innstillinger på, men som forsvinner så snart en kobles fra strømnettet. Litt mer lyssterk enn w1070. Ikke egnet til spilling med 66ms input lag. Begrenset lens shift. Er som TW6600 egentlig godt utenfor budsjettet mitt. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 5. januar 2016 Del Skrevet 5. januar 2016 (endret) Det er alltid pes før du bestemmer deg. Etter valget lurer du på om du gjorde riktig valg, og en stund etterpå er det veldig gøy W1070 burde vel være et rimelig trygt og fornuftig valg ? Med 144 Hz på fargehjulet burde det funke bra for nesten alle med unntak av de som er supersensitive (kanskje en liten promille av befolkningen). Statistisk sett en neglisjerbar problemstilling. Jeg mener den har nok lys til at det funker på 100". Bildet ferdig justert er godt nok i massevis for alle unntatt de perfeksjonistiske superentusiastene. Du trenger ikke legge all verden i lerret for denne heller, noe som får ned totalkostnaden. Jeg synes den er et godt kjøp. Når du først får den i hus tipper jeg du blir happy med den. Endret 5. januar 2016 av vidor Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 5. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2016 Ja jeg heller mot den selv, føler det blir et greit kompromiss med tanke på pris og mine ønsker. Lerret må nok bli noe større enn 100" for at ikke bildet skal komme for høyt opp, eller projektor skal komme for langt ned. Nå sitter jeg jo et stykke i fra med ca 4 meter, så tror at alt fra 100"-120" vil gå greit uten at det blir for voldsomt. Skal prøve å få markert opp størrelse på de ulike lerretene i dag og se hvordan det vil ta seg ut med de ulike størrelsene Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 5. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2016 Da har jeg et forslag til oppe til vurdering. Det er heldigvis ikke en ny projector jeg må ta stilling til, men plassering av lerret. Jeg har av en eller annen grunn ikke tenkt tanken på å fjerne tv helt, og vært fastlåst på at projector skal brukes på kveldene til film, sport og spilling. Men det er jo ingen grunn til at ikke projector kan overta helt for tv. På den måten slipper jeg å tenke på at lerret må monteres så det kommer ned i forkant av tv. Jeg kan da gå for rammelerret montert direkte på vegg. Dette synes jeg ser bra ut på de bilder jeg har sett av dette montert, samt jeg vil få en ryddigere løsning ved å fjerne tv helt. Ulempen med dette er jo at det fort går en del timer på lampen i løpet av en dag. Noen av dere som har byttet ut tv helt til fordel for kun å ha projector? Hadde vært greit med noen innspill på denne tanken, og da spesielt ulempene med å gjøre det slik. Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 5. januar 2016 Del Skrevet 5. januar 2016 Du har jo tatt av helt jo Ja hvorfor ikke bruke projektor til tv, det har jeg gjort siden år 2002.. Det kreves justering av lys som lekker inn i rommet projektor er i. Jeg har malt vegger/tak svartmatt, liker å kalle stuen min Semi-Batcave da jeg kan justere lyslekkasjer helt vekk. Min projektor Optoma HD25-LV har da 3500 ANSI Lumens, så den tåler litt lyslekkasje. Link: http://www.projectorcentral.com/optoma_hd25-lv_home_theater_projector_review.htm Som du ser er det litt vinduer bak lerret, samt på siden. Det var veldig deilig å melde fra til NRK-lisesavdeling at forholdet var slutt. Rammelerret ser veldig bra ut da! Hadde du ikke et vindu bak tv, hvis så blir det jo litt rart å blokke den med rammelerret? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 5. januar 2016 Del Skrevet 5. januar 2016 (endret) Glem tanken med å la projektor erstatte tv-en helt - det krever enten dyrt lerret med spesielle egenskaper eller 100% kontroll med lys utenifra. Vil du virkelig sitte der i mørket og se tv på dagtid? Vil du virkelig male stua svart, og måtte løpe rundt og skru av alt av lys når du skal se TV? Vanlige TV-er er virkelig fine allroundere, mens projektorer krever litt mer for å yte greit. Det er mulig å la projektoren ta over helt, men det er for spesielt interesserte, og du bør ikke starte helt der. Vurder keystone. Det er ikke ideelt, men gjør det mulig å være litt mer fleksibel med hvor høyt/lavt du setter projektor i forhold til lerret. En perfeksjonist vil aldri godta keystone-korrigering, men på en første, billig projektor i et rom der du uansett må til med litt kompromisser så er det veldig aktuelt. Selv kjøpte jeg en billig brukt mitsubishi til bruk i et flerbruksrom, og endte opp med et lite hakk med keystone for å flytte lerretet 40cm opp. Plutselig ble den mye mer plasseringsvennlig. Endret 5. januar 2016 av Jann - Ove Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 5. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2016 Rammelerret ser veldig bra ut da! Hadde du ikke et vindu bak tv, hvis så blir det jo litt rart å blokke den med rammelerret? Ser bra ut Ingen vindu bak der lerret kommer, men på motsatt vegg, der jeg sitter har jeg fire vinduer på rad og rekke. Her står sollys på fra morgen til kveld på sommeren. Det er jo forsåvidt et problem når vi ser vanlig tv også på sommeren, men lystette gardiner gjør at en slipper gjenskinn i tv. Jeg har dessverre ikke mulighet til å male rommet mørkt, det ville min samboer nektet plent på. Glem tanken med å la projektor erstatte tv-en helt - det krever enten dyrt lerret med spesielle egenskaper eller 100% kontroll med lys utenifra. Vil du virkelig sitte der i mørket og se tv på dagtid? Vil du virkelig male stua svart, og måtte løpe rundt og skru av alt av lys når du skal se TV? Vanlige TV-er er virkelig fine allroundere, mens projektorer krever litt mer for å yte greit. Det er mulig å la projektoren ta over helt, men det er for spesielt interesserte, og du bør ikke starte helt der. Vurder keystone. Det er ikke ideelt, men gjør det mulig å være litt mer fleksibel med hvor høyt/lavt du setter projektor i forhold til lerret. En perfeksjonist vil aldri godta keystone-korrigering, men på en første, billig projektor i et rom der du uansett må til med litt kompromisser så er det veldig aktuelt. Selv kjøpte jeg en billig brukt mitsubishi til bruk i et flerbruksrom, og endte opp med et lite hakk med keystone for å flytte lerretet 40cm opp. Plutselig ble den mye mer plasseringsvennlig. Blir som du nevner selv frarådet å bruke keystone fra alle kanter. De modellene jeg nå vurderer har lens shift nok til at jeg får projektoren så høyt som jeg ønsker. Angående å la den erstatte tv så vil nok valget falle på EH-TW6600, som i følge tester er strålende i lyse rom, også utendørs. Det kunne lat seg gjøre med høy gain på lerret, samt ND filter på kveldstid for å fungere i min stue? (tror jeg) Mulig at siden sollys vil komme direkte på lerret så ville det ikke fungert uansett? Det er uansett litt for mange usikre ting rundt å la den erstatte tv til at jeg velger det nå fra start av. Så jeg har nå bestemt meg. Jeg faller tilbake til min opprinnelige plan, der valget blir som følger: Projektor, en av følgende modeller. Vet ikke helt hvilken av de enda. W1070 til 7500 - Alt kjent for de fleste. Offset 110-130% W1070+ til 8500 - Samme som 1070 med minimale justeringer. En økning på på 200 lumen til 2200 er vel eneste som er verdt å nevne. Offset 110-130% W1110 til 8500 - Oppgradert utgave av W1070+. Oppgradert optikk, lavere viftestøy, men med dårligere lens shift enn de to tidligere modellene. Offset 102,5-107,5% gjør den vanskeligere å plassere. Lerret blir montert på vegg og bygger med stativ ut ca 30 cm. Dette gjør at det kan trekkes ned i forkant av tv. Størrelse vet jeg ikke enda, men alt fra 100" til 120" er aktuelt. Projektor i hus først, så får jeg justere bildet litt med pojektoren på bordet og se hva som passer best med hensyn til størrelse. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 5. januar 2016 Del Skrevet 5. januar 2016 (endret) Misforstå meg rett: sånn som du beskriver bruken og rommet den skal stå i, så bør du vurdere forsiktig bruk av keystone på tross av at det generelt sett ikke er anbefalt - nettopp fordi du kan få en projektor med begrensede justeringsmuligheter til å fungere, og da åpner det seg opp flere muligheter. Hvor mye keystone ødelegger kommer helt an på hvor heftig keystone man bruker - og når du har nok kastelengde til at keystone kun er aktuelt for å flytte lerrettet litt opp eller ned utover det offset betyr, så gir det mye mindre ødeleggelser av bildet enn det man får når man bruker keystone fordi man ikke engang er i nærheten av "rett" plassering for projektoren. Av de siste alternativene du nevner, så ville jeg selv tatt w1110. Velg projektorfeste nøye. Chief har knallgode veggfester, spesielt om du ønsker feste som lar deg plassere projektoren tett opp mot taket. (Mange billige fester bygger mye i høyden, og gjør det enda værre å plassere en projektor som går "akkurat") http://www.avshop.no/takfester/cat-c/c100481 (Jeg havnet selv på en RPA Mini) Edit: Dro ned lerretet mitt nå og målte. 4m kastelengde, 100" - og 40-50cm over idealhøyden til projektoren. Tar bort ca. 6cm med keystone. Det vil si at i verste fall (øverst) - så stjeler keystonekorrigeringen 2.64% horisontal oppløsning, ca. 50 piksler. (Avvik / (Bredde + avvik) dvs 6cm / (221cm + 6cm)) Poenget jeg vil fram til er at meget forsiktig bruk av keystone ikke utgjør mye i praksis, og at om en åpenbart bedre projektor vil fungere med litt keystone - så bør den være med i vurderingen. Endret 5. januar 2016 av Jann - Ove Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 5. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2016 Supert, skal ta det med i vurderingen Jeg ønsker minst 2 meter klaring fra gulvet og til laveste punkt på projektoren, gjerne mer. Dette gjør at jeg kan være maks 60 cm fra taket. Med de tre modellene jeg nå vurderer vil det gå akkuratt med 2 meter, og 220 med w1070 og w1070+. ved bruk av lens shift. Angående takfeste ser dette ut til å by på litt problemer. Jeg vil ha 400-600mm justering, noe jeg ikke klarer å finne. B-tech har 580-830mm eller 115-280mm. Leste om et takfeste tidligere i dag som var low-profile, men der en kan koble i løse "rør" etter behov så en før ønsket avstand fra taket. Husker dessverre ikke hvilket takfeste dette var. Dere andre her, kan dere si hvilken skjermstørrelse dere har, og avstand dere har fra gulvet og til bunn av bilde? Ca hvor på lerret plasserer dette øyehøyde når dere er i sitteposisjon? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 5. januar 2016 Del Skrevet 5. januar 2016 Chief har flere fester med mulighet for rør. Trykk på tilbehør og du får opp en ganske stor liste: http://www.avshop.no/chief-mfg-rpa-mini-universaloppheng/cat-p/c100481/p2586400 Jeg er litt usikker på akkurat hvor høyt det er til lerretet mitt, men jeg syns det er hakket for høyt. Ca. 80cm fra gulv til bunn av bildet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå