Gå til innhold

Hjelp til valg av pc-deler til gaming pc

Anbefalte innlegg

Hei! Har nå planer om å få bygget meg en ny skikkelig gaming pc, siden det er mange år siden sist har jeg lite peiling på hva som egentlig er bra.

Jeg har et budsjett på rundt 10000 kan strekke meg om det er nødvendig, men vil til gjengjeld ha en pc som holder en stund, og kan enkelt overklokkes og evenetuelt oppgraderes senere.

Takker for svar, Og godt nytt år!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du utdype litt mer hva du trenger?

Er det kun selve maskinen til 10K du skal ha, eller skal pengene inkludere noe mer? (windowslisens, skjerm, tastatur osv..)

Velkommen til forumet btw! :)

Takk for det. Jeg trenger igrunn bare innmaten, men ett kabinett og en ssd om hadde gjort seg, men det vil jeg ta uten om budsjettet mitt eventuelt. Trenger ikke os eller tastatur og mus, enda ihvertfall, kommer sikkert til å kjøpe ny skjerm etterhvert, men tar ikke det nå.

Lenke til kommentar

Akkurat, så du tar kabinett, ssd, os og eksterne enheter utenom budsjett. Da tenker jeg noe slikt:

http://www.prisjakt.no/list.php?l=242007&view=b

Netonnet har også noen pakker på tilsvarende komponenter, kanskje du sparer litt

https://www.netonnet.no/art/datakomponenter/oppgraderingspakker/hovedkortoginternminne/intel-i5-6600kz170-a16gb212evo/221176.11108/

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Jeg likte veldig hva du har valgt ut, men klarte ikke å finne ut om grafikkkortet har SLI muligheter, men er det nødvendig i det hele tatt?

hadde kanskje planer om å eventuelt legge til et grafikkkort til senere om det skulle la seg gjøre.

Lenke til kommentar

Det går fint med SLI her, men husk at denne serien av skjermkort fra nvidia fases ut i løpet av året. Så enten må du da kjøpe på bruktmarkedet, ellers bør du kjøre på SLI relativt raskt. Men egentlig da ville jeg heller gått for ett 980 TI enn to 970.

Lenke til kommentar

Ok, så egentlig så bør jeg byttet ut grafikk kortet i stedet for å legge til en extra om det skulle vær nødvendig? Men 970 vil vel kunne kjøre nye spill på fullt en stund framover før jeg trenger å skiftet det ut i det hele tatt?

Lenke til kommentar

970 vil fint fungere for 1080p gaming en god stund ja. Vil du ha SLI i fremtiden, ligger alt til rette for det.

Jeg tipper det kommer en del 970 på bruktmarkedet etter hvert, så kan du kanskje gjøre en god deal da. Alternativt kjøpe et nytt ett innen 6 mnd eller noe slikt. Men igjen: Vet du at du skal ha 970 SLI, innen kort tid, så ville jeg heller tatt 980 TI. Men da blir det jo dyrere enn 10K.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...