Lapette Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Forestiller meg at det er et telefon-nr man ringer for å skru på dataen, men det er vel ikke det?? Hadde jo vært drit kult.. Har et hovedkort som støtter wake on ring og wake on lan.. Tell me something Lenke til kommentar
timtowtdi Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Ja du er på sporet: wake-on-ring skal kunne slå på maskinen din, men hvordan dette fungerer/gjøres får du forske litt på, er jo kanskje litt ugreit dersom maskinen slår seg på uansett hvem som ringer bl.a. timtowtdi Lenke til kommentar
Sir_Arcus Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Wake on ring er vel akkuratt det samme som wake on lan. Wake on LAN = Ethernet Wake on Ring= Token Ring Correct me if i am wrong;-) henrik Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 yupp, er vel ibm som holdt på med tokenring Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Tror ikke det er tokenring... en kamerat hadde en datamaskin som skrudde seg på hver gang telefonen ringte.. fant ut at "wake on ring" sto på i bios og skrudde av denne. Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Tror ikke det er tokenring... en kamerat hadde en datamaskin som skrudde seg på hver gang telefonen ringte.. fant ut at "wake on ring" sto på i bios og skrudde av denne. Så den gikk på lyd altså ? eller ? Lenke til kommentar
Sir_Arcus Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Tror ikke det er tokenring... en kamerat hadde en datamaskin som skrudde seg på hver gang telefonen ringte.. fant ut at "wake on ring" sto på i bios og skrudde av denne. Trur nok det er to forskjellige ting med likt navn... Jeg vet 100% sikkert at det er token ring nettkort som har denne funksjonen, men når dere sier det syntes jeg å huske og ha sett noe lignende på modem oxo. Så til Lapette må vel svaret bli, at det kommer ann på om du snakker om modem eller NIC. henrik Lenke til kommentar
knutby Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Jeg hadde wake in ring før.. På vei hjem fra skolen ringte jeg hjem til meg of la på etter et ring. Når jeg var hjemme hadde PCen startet Lenke til kommentar
solboy Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Google says http://www.buildorbuy.org/pcwakeup.html Mvh solboy Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Så den gikk på lyd altså ? eller ? Heh nei ikke akkurat... Pc'n var koblet direkte til telefonlinja gjennom et modem. Et modem er en sånn boks.. sånn til å koble til internett med.... Lenke til kommentar
Lapette Skrevet 17. november 2003 Forfatter Del Skrevet 17. november 2003 så genialt.. hva er token ring for noe? Hvilket nr. må en ringe da? Man kan vel ikke bare ringe fra den vanlige telefonen? Vi har DSL koblet på telefonen, hvis jeg skrur på wake on ring, vil dataen da skru seg på hvis jeg ringer dette nr? tuffft :nice: Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 token ring= en måte å bygge opp ett nettverk på. en noe gammel metode, nå er det mer stjerne og andre... skal vel fungere slik at en skal kunne slå på sin egen maskin og jobbe på den andre steder en der selve maskinen står. alle de siste hovedkortene mine har hatt denne, men tøffere å starte maskinen med en spesiell bokstav på tastaturet eller lignende.. E for engage feks.. Lenke til kommentar
lallis Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 alle de siste hovedkortene mine har hatt denne, men tøffere å starte maskinen med en spesiell bokstav på tastaturet eller lignende.. E for engage feks.. Hvordan gjør du det? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 W.O.R.-støtte finnes på veldig mange hovedkort og analogtelefon-modem'er (ikke ISDN/kabel/ADSL-modem) . Dette krever selvfølgelig at du har koblet modem'et til telefonlinja, har skrudd på W.O.R-støtten i bios, koblet den lille kabelen mellom modem'et og W.O.R-headeren på hovedkortet, og ringer til modemet (telefonlinja di) når du vil at PC'n skal starte. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 alle de siste hovedkortene mine har hatt denne, men tøffere å starte maskinen med en spesiell bokstav på tastaturet eller lignende.. E for engage feks.. Hvordan gjør du det? var i bios på msi kortet mitt at jeg kunne sette slik at enten en knapp på tastaturet eller høgre/venstre musknapp førte til at maskinen slo seg på. Se i bios på hovedkortet ditt så kan det hende du har samme mulighet der. Har ikke sjekka om jeg har dette på aopen kortet mitt. Kan være litt bra å ha dersom en ikke vil at alle og enhver skal kunne slå på maskinen så lett da knappen for å slå på maskinen ikke fungerte med dette. Kun T tasten som kunne starte min maskin. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Hvis du vil ha WOR men hovedkortet ditt bare støtter WOL(eller du har bare isdn) kan du gjøre det på en annen måte. Kjøp en billig mobiltelefon med kontantkort, lodd av ledningene til buzzeren(den som lager ringelyden) på mobilen og koble de på WOL-pinnene på HK(de fleste hovedkort har dette, jf hk-manual), dermed ringer du bare til mobilen for å starte pc. Enkel og grei WOR kan vere en fordel om modde en lader til mobilen hvis dette skal brukes over tid (jeg tar ikke noe ansvar hvis noen prøver dette og ødelegger noe, men det fungerer helt fint hvis gjort riktig) Lenke til kommentar
Lapette Skrevet 18. november 2003 Forfatter Del Skrevet 18. november 2003 WOW! Hightech! Nesten så jeg skulle prøvd det.. Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Hvis man først skal gjøre noe stilig ut av det så må man kjøpe en fjernkontroll til sentrallås+mnottakerenhet på biltema. Litt tøft på lan å slå på pc'en på god avstand....... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå