Gå til innhold

Strender med avrundede steiner/rullesteiner i Oslo?


Aiven

Anbefalte innlegg

Jeg og han jeg deler leilighet med planlegger et prosjekt, hvor vi skal legge mosaikk med naturstein på kjøkkenet (mellom kjøkkenbenk og kjøkkenskap). I den forbindelse ville det vært fint med steiner avrundet av havet. Er det noen som vet om en strand i Oslo eller like utenfor, med mye fin, avrundet stein?

Endret av Aiven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Tviler på det. For å få til avrundede steiner må du ha høyere energi enn det du finner på strendene i Oslo. Jeg tror du må ut mot kysten for å finne noen.

Lenke til kommentar

Det stemmer nok det Skatteflykning. Det generelle prinsippet er at du ikkje fritt kan forsyne deg av det du måtte finne på andres eigendom, enten denne er i privat eller offentlig eige.

 

I tillegg vil det være ein del områder som er freda der det uavhengig av grunneigarens tillatelse ikkje er lov å plukke stein.

 

Mitt tips er at du søker etter elvestein, enkelte grunneigarar med eiga elv selg rullestein frå elva. Slike vassdrag er skjeldan freda så grunneigaren kan plukke stein, leige ut fiskerettigheitar eller demme opp elva omtrent som dei vil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...