Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sliter med behov for bekreftelse

Anbefalte innlegg

Vel, nytt år og nye muligheter. Etter et år som single tenkte jeg å bruke kommende året til å legge grunnlaget for at sunt og forhåpentligvis langvarig forhold.

Etter å ha testet ut en del tinderdates og en relasjon hvor jeg ikke var motivert nok til å la det gå videre, har jeg funnet ut at jeg kanskje har et sterkere bekreftelsesbehov enn andre. Dette merker jeg hvis jeg f.eks endelig har funnet tonen med noen på tinder eller andre settinger, og innser at jeg er en av flere beilere. Kan gjerne ende opp med å sitte å tenke mye på dette, og hvordan det går innpå meg istedenfor å tenke; "jaja, ta det som det kommer". Kjenner at dette sliter meg mer ut, og liker ikke å måtte bruke så mye tankevirksomhet på mine egne reaksjonsmønstre.

Fant en interessant artikkel på TED ikke nødvendigvis om behovet for bekreftelse, men frykten for avvisning, som forklarer noe, men vil gjerne høre dere andres erfaringer på området.

http://ideas.ted.com/why-rejection-hurts-so-much-and-what-to-do-about-it/

Anonymous poster hash: 8855c...ca6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-245639

Stikk fingeren i jorden og innse dette; Du vil få mye mer ja enn nei, om du bare har baller nok til å spørre om det du vil ha.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...