AnonymDiskusjon Skrevet 2. januar 2016 Del Skrevet 2. januar 2016 Hei, jeg er en (mann) på 18 år. Jeg har tidligere oppsøkt profesjonell hjelp tidligere (psykolog) på mitt lokale sykehus, da jeg fikk tilbud om det ettersom jeg har en kronisk sykdom som kan forårsake depresjon. Det hjalp å gå dit, men nye problemer har begynt å oppstå ogjeg har store problemer med å fungere i hverdagen. Problemene er ikke relatert til sykdommen (ihvertfall ikke som jeg vet). Jeg sliter med å dra på skolen og fraværet mitt begynner å bli skremmende høyt, men søvnproblemer og en rekke andre ting gjør ting vanskelige.. Da jeg oppsøkte hjelp tidligere så var det verste hvordan min mor og far oppførte seg, jeg sa til de flere ganger at jeg ville snakkes til som en normal person, men dette gikk ikke igjennom. Da jeg sluttet å dra til psykolog ble de endelig stille.. Jeg vil altså ikke fortelle de at jeg vil oppsøke psykolog, da de gjlr ting verre. Men da jeg er 18 og student så har ikke jeg penger til å betale 1000kr for en enkeltkonsultasjon engang. Så det jeg lurer på er om det er noen måte eller et tilbud som kan la meg gå til psykolog, da jeg ikke har økonomien til å legge ut for det selv... Var ikke ment som en sutrepost altså... Ville bare forklare situasjonen, da jeg tenkte det kanskje er relevant. Anonymous poster hash: 58ce6...bab Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 2. januar 2016 Del Skrevet 2. januar 2016 Hvis du ordner deg henvisning til en psykolog som går under frikortordningen vil du ikke betale mer enn 2185 kroner i året (per 2016). Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2016 Hvis du ordner deg henvisning til en psykolog som går under frikortordningen vil du ikke betale mer enn 2185 kroner i året (per 2016).jeg får frkkort temmelig kjapt uansett pga sykdommen min... Det er altså mulig å få en frikortordning hos psykolog? Isåfall passer det veldig bra... Anonymous poster hash: 58ce6...bab Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 2. januar 2016 Del Skrevet 2. januar 2016 Hør med fastlegen din, så ordner h*n henvisning. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2016 Hør med fastlegen din, så ordner h*n henvisning. Tusen takk! Anonymous poster hash: 58ce6...bab Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 2. januar 2016 Del Skrevet 2. januar 2016 Som student har du tilgang til sterkt reduserte helsetjenester via Studentsamskipnaden. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 3. januar 2016 Del Skrevet 3. januar 2016 I hvert fall her i Bergen er studentpsykologene ikke ment som noe langsiktig tilbud, så det er nok best å henvises okke som og heller bruke dem som avlastning hvis ventetiden blir lang (noe man dessverre må regne med). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå