Gå til innhold

[Løst] tips til headsettforsterker.


Anbefalte innlegg

Hei.

kjøpte eit Denon ah mm400 for 4 uker siden også fant eg fort ut at forsterkeren eg bruker til høytalerene mine blei alt for kald og stygg lyd så da har eg lyst til og kjøpe en headsett forsterker.

Men så er det sånn at eg ikkje helt vet hvilken headsett forsterker som passer til disse. Og om eg skal ha rør headsett forsterker eller normal forsterker.

Hva er da forsjelen på en rør headsett forsterker iforholdt til en normal uten om den varme lyden du får i rør?

Eg hører mest på litt mer høye musikk volum og rock og noe med litt phase i.

Takk for tips på forhond:) :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefaler deg å kjøpe Creative Soundblaster x-fi HD. Har selv hatt denne i 2 år, og har drevet fidelio x2, HD650 og beyerdynamic dt770 med den. Lyden er nøytral, ingen forvrengning og er definitivt mest valuta for pengene.

Du kan ikke gå feil med den, for å si det slik :)

creative soundblasten, vet du hvordan den er ifororholdt til mayflower desktop objective2 ODAC Rev B eller lignene headsett amper i 1000 kr til 3000? Eller tror du eg kommer til og bli såpass fornøyd med soundblasten at det er den eneste du anbefaler til eit headsett på 32 ohm? :)

Edit: Eg kommer da til og kjøre lyden ifra pcen min og inn i denne også lurer eg da på om eg også kan lure bare ut lydkorte inni denne og bruke den som amp inn til forsterkeren min? :)

Endret av restinbobo
Lenke til kommentar

Om den kan brukes som AMP til en annen AMP vet jeg ikke, men jeg ser ikke poenget :)

Denne kobles til pcen via usb, deretter plugger du bare hodetelefonen/høytalerne i hodetelefon utgangen fremme, og mic i den andre om du bruker det.

Jeg vet ikke hvor stor forskjell du vil merke med denne vs andre dacer, men jeg er bra sikker på at du skal en del opp i pris for å merke noe.

Til prisen 900kr som denne koster er det en no-brainer. Du vil bli fornøyd, ingen tvil :)

Lenke til kommentar

Om den kan brukes som AMP til en annen AMP vet jeg ikke, men jeg ser ikke poenget :)

Denne kobles til pcen via usb, deretter plugger du bare hodetelefonen/høytalerne i hodetelefon utgangen fremme, og mic i den andre om du bruker det.

Jeg vet ikke hvor stor forskjell du vil merke med denne vs andre dacer, men jeg er bra sikker på at du skal en del opp i pris for å merke noe.

Til prisen 900kr som denne koster er det en no-brainer. Du vil bli fornøyd, ingen tvil :)

Er denne soundblasten en headsett amp som fortjener gode kabler eller svarer det ikkje og bytte ut noe kabler til noe dyrere ein orginal kablene?
Lenke til kommentar

 

Om den kan brukes som AMP til en annen AMP vet jeg ikke, men jeg ser ikke poenget :)

Denne kobles til pcen via usb, deretter plugger du bare hodetelefonen/høytalerne i hodetelefon utgangen fremme, og mic i den andre om du bruker det.

Jeg vet ikke hvor stor forskjell du vil merke med denne vs andre dacer, men jeg er bra sikker på at du skal en del opp i pris for å merke noe.

Til prisen 900kr som denne koster er det en no-brainer. Du vil bli fornøyd, ingen tvil :)

Er denne soundblasten en headsett amp som fortjener gode kabler eller svarer det ikkje og bytte ut noe kabler til noe dyrere ein orginal kablene?

 

Bruk medfølgende usb kabel. Plug i headsettet og kjør på :)

Lenke til kommentar

 

 

Om den kan brukes som AMP til en annen AMP vet jeg ikke, men jeg ser ikke poenget :)

Denne kobles til pcen via usb, deretter plugger du bare hodetelefonen/høytalerne i hodetelefon utgangen fremme, og mic i den andre om du bruker det.

Jeg vet ikke hvor stor forskjell du vil merke med denne vs andre dacer, men jeg er bra sikker på at du skal en del opp i pris for å merke noe.

Til prisen 900kr som denne koster er det en no-brainer. Du vil bli fornøyd, ingen tvil :)

 

Er denne soundblasten en headsett amp som fortjener gode kabler eller svarer det ikkje og bytte ut noe kabler til noe dyrere ein orginal kablene?

Bruk medfølgende usb kabel. Plug i headsettet og kjør på :)
ok, får nesten få hjem en sånn da tror eg ;) også får eg se om eg har kjøpt noe dumt eller noe genialt da vettu :) tusentakk for anbefalingen :)
Lenke til kommentar

 

 

 

Om den kan brukes som AMP til en annen AMP vet jeg ikke, men jeg ser ikke poenget :)

Denne kobles til pcen via usb, deretter plugger du bare hodetelefonen/høytalerne i hodetelefon utgangen fremme, og mic i den andre om du bruker det.

Jeg vet ikke hvor stor forskjell du vil merke med denne vs andre dacer, men jeg er bra sikker på at du skal en del opp i pris for å merke noe.

Til prisen 900kr som denne koster er det en no-brainer. Du vil bli fornøyd, ingen tvil :)

Er denne soundblasten en headsett amp som fortjener gode kabler eller svarer det ikkje og bytte ut noe kabler til noe dyrere ein orginal kablene?
Bruk medfølgende usb kabel. Plug i headsettet og kjør på :)
ok, får nesten få hjem en sånn da tror eg ;) også får eg se om eg har kjøpt noe dumt eller noe genialt da vettu :) tusentakk for anbefalingen :)

 

Tror du blir godt fornøyd jeg :)

Du har jo angrefrist som nevnt over om du skulle synes det ikke svarte til forventningene :)

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Om den kan brukes som AMP til en annen AMP vet jeg ikke, men jeg ser ikke poenget :)

Denne kobles til pcen via usb, deretter plugger du bare hodetelefonen/høytalerne i hodetelefon utgangen fremme, og mic i den andre om du bruker det.

Jeg vet ikke hvor stor forskjell du vil merke med denne vs andre dacer, men jeg er bra sikker på at du skal en del opp i pris for å merke noe.

Til prisen 900kr som denne koster er det en no-brainer. Du vil bli fornøyd, ingen tvil :)

 

Er denne soundblasten en headsett amp som fortjener gode kabler eller svarer det ikkje og bytte ut noe kabler til noe dyrere ein orginal kablene?
Bruk medfølgende usb kabel. Plug i headsettet og kjør på :)
ok, får nesten få hjem en sånn da tror eg ;) også får eg se om eg har kjøpt noe dumt eller noe genialt da vettu :) tusentakk for anbefalingen :)

Tror du blir godt fornøyd jeg :)

Du har jo angrefrist som nevnt over om du skulle synes det ikke svarte til forventningene :)

ja:) så det:)

men hadde denne soundblasten klart og kjørt sennheister hd800 kjempe bra? som eg kommer til og udvidde med litt senere i headsett arsenalet mitt når eg har spart opp...

Endret av restinbobo
Lenke til kommentar

Tviler jeg på. Soundblaster-kortet er helt ok om det er noenlunde likt mitt lydkort, men det fins løsninger som gir bedre lyd og det bør du nok prøve hvis du skal ha HD 800.  Skal du ha HD 800, så ta deg råd til å kjøpe en skikkelig forsterker og dac-løsnng.

Lenke til kommentar

Så lenge HD-800 er inntil 330ohm, så kjører den dem fint. Men som nevnt er det nok sikkert bedre å kjøpe en litt dyrere løsning om man først skal ha så dyre hodetelefoner som HD800. X-fi HD er en meget bra lydenhet, men til hodetelefoner til 10K bør man kanskje kjøpe noe bedre ;)

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

Så lenge HD-800 er inntil 330ohm, så kjører den dem fint. Men som nevnt er det nok sikkert bedre å kjøpe en litt dyrere løsning om man først skal ha så dyre hodetelefoner som HD800. X-fi HD er en meget bra lydenhet, men til hodetelefoner til 10K bør man kanskje kjøpe noe bedre ;)

jada, selvfølgelig, nå etter eg har fått soundblasteren og er fornøyd med den så ska eg bytte ut nad 216 thx'en min med ein ny effekt og forforsterker først før eg ser hvordan eg skal kjøre hd800'ene :);)

Lenke til kommentar

Tviler jeg på. Soundblaster-kortet er helt ok om det er noenlunde likt mitt lydkort, men det fins løsninger som gir bedre lyd og det bør du nok prøve hvis du skal ha HD 800.  Skal du ha HD 800, så ta deg råd til å kjøpe en skikkelig forsterker og dac-løsnng.

har tengt og bare kjøre denonene mine godt nå i første laget også ska annlegett mitt få en ny sub i høyere serie og nye effekt og forforsterker i første laget så soundblasteren er noe lite enkelt som eg ikkje kommer til og kjøre 800hd'ene med :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...