Gå til innhold

Chromecast og Viaplay offline

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man har samme utfordring i Spotify. Setter man Spotify til offline så kan man ikke koble seg opp mot for eks Chromecast under avspillingsenheter.

Noe som er litt logisk og. Man forteller programmet at man ikke har nett, og siden Chromecast primært sett henter innholdet sitt fra nettopp nett - hvorfor skal det fungere? :)

Det finnes noen unntak. Man kan streame hele skjermen. Dette foregår 100% lokalt, men avhengig av nett og ytelse på mobilen. Eg har opplevd at det går bra - men eg har og opplevd at det ikke fungerer nettopp pga ytelse. I tillegg finnes det apper som gjør det mulig å caste bilder, dokumenter, filer og filmer som er lagret lokalt. Ett eksempel her er AllCast. En forutsetning for å kunne bruke dette er at AllCast(eller alternativene) er i stand til å faktisk lese innholdet. Eg tipper at Viaplay krypterer innholdet i filene når de lastes ned, og dermed er nok ikke dette en løsning.

Lenke til kommentar

Jeg trodde grunnen var at Chromecast i utgangspunktet ikke streamet direkte fra telefonen, men fra serverne til tjenesteleverandøren, som f.eks. Netflix, Spotify eller til og med Plex...

Chromecast kan streame direkte fra telefonen uten problemer. Streame lokale bilder\video fra tlf via eks Plex er også problemfritt.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...