AnonymDiskusjon Skrevet 2. januar 2016 Del Skrevet 2. januar 2016 Hei, jeg begynner snart på 3. semester og har begynt å tenke på dette med utveksling. Det er egentlig noe jeg har slått helt fra meg, da jeg har samboer. Vi har vært sammen i snart tre år og bodd sammen i litt over ett år. Hun bor da i min leilighet som jeg eier. Jeg begynner faktisk å bli litt usikker nå, utveksling er noe jeg virkelig kunne tenkt meg og jeg tror det hadde vært veldig sunt for meg og komme meg litt ut i verden. Noen som har erfaring med kjæreste og utveksling? Forholdet går litt opp og ned til tider, og jeg er veldig redd for at jeg vil angre som faen om det om ett år viser seg at det ikke skal være oss. Det økonomiske kunne gått fint, men 6 mnd fra hverandre er jo lenge. Anonymous poster hash: 20e0d...72c Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2. januar 2016 Del Skrevet 2. januar 2016 Hei, jeg begynner snart på 3. semester og har begynt å tenke på dette med utveksling. Det er egentlig noe jeg har slått helt fra meg, da jeg har samboer. Vi har vært sammen i snart tre år og bodd sammen i litt over ett år. Hun bor da i min leilighet som jeg eier. Jeg begynner faktisk å bli litt usikker nå, utveksling er noe jeg virkelig kunne tenkt meg og jeg tror det hadde vært veldig sunt for meg og komme meg litt ut i verden. Noen som har erfaring med kjæreste og utveksling? Forholdet går litt opp og ned til tider, og jeg er veldig redd for at jeg vil angre som faen om det om ett år viser seg at det ikke skal være oss. Det økonomiske kunne gått fint, men 6 mnd fra hverandre er jo lenge. Anonymous poster hash: 20e0d...72c Hva med å invitere henne med? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2016 Hun går på en annen skole og kan ikke ta utveksling før hun har kommet like langt som meg. Anonymous poster hash: 20e0d...72c Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 2. januar 2016 Del Skrevet 2. januar 2016 Vente til hun har kommet like langt som deg? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 2. januar 2016 Del Skrevet 2. januar 2016 Mange arbeidsgivere liker utveksling på CV-en, så dette handler ikke bare om hvorvidt man er hypp på en tur. Samboere kan komme på besøk. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 2. januar 2016 Del Skrevet 2. januar 2016 (endret) Er ikke sikkert han vil sette studiet på vent til hun er like langt da Endret 2. januar 2016 av TheNarsissist Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 2. januar 2016 Del Skrevet 2. januar 2016 Er ikke sikkert han vil sette studiet på vent til hun er like langt da Var ikke det jeg mente, men det virket som at utvekslingsmulighetene for han nå er åpen fremover, mens hun må studere litt til. Han kan sikkert dra på utveksling litt senere i sitt utdanningsløp, dermed vente med å dra til hun er kommet dit han er i dag. Ikke sette sin utdannelse på vent. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2016 Takk for svar Slik jeg ser det er kanskje ikke dette med cv like viktig, da jeg uansett skal starte på juss etter bacheloren og da evt kan dra på utveksling da (En stund til da). En ting jeg må tenke på er at jeg må slutte i jobben min dersom jeg drar på utveksling. Dette er jo en relativt god kontor jobb med bra timelønn og mye fleksibilitet. Få en slik jobb i Oslo igjen er ikke direkte enkelt. Ingen sukesshistorier her? Anonymous poster hash: 20e0d...72c Lenke til kommentar
Faaensoldemor Skrevet 2. januar 2016 Del Skrevet 2. januar 2016 Har ikke opplevd akkurat det samme, men min kjæreste var bortreist i 5 måneder når vi hadde vært sammen i 3 år. Det gikk helt fint ettersom vi visste akkurat hvor lang tid det ville gå før vi så hverandre igjen, hadde vært mye verre hvis det var på ubestemt tid. Selvfølgelig var det ensomt til tider, men vi snakket på telefon/skype nesten hver dag. Lenke til kommentar
blured Skrevet 2. januar 2016 Del Skrevet 2. januar 2016 Man blir bundet av å være i et forhold, men man trenger ikke låse seg helt fast. Har dere vært sammen under ett år, så er kanskje 6 mnd lenge. Men om dere har vært sammen en stund, og man ser for seg at det kommer til å vare livet ut / det er en person man ser for seg barn med osv en gang i fremtiden, synes jeg ikke det er spesielt lenge. Kjæresten min dro på utveksling mens jeg var hjemme. Da hadde vi vært sammen i to år, gikk helt fint det. Besøkte henne et par ganger, og vi snakket jevnlig over telefon/skype. Hun vurderte også å ta masteren i utlandet (ble ikke noe av), og jeg tenker på å ta et halvt års utveksling om et års tid. Personlig synes jeg det var ganske behagelig når hun var på utveksling, og forholdet vokste helt klart på det. Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 2. januar 2016 Del Skrevet 2. januar 2016 Mange arbeidsgivere liker utveksling på CV-en, så dette handler ikke bare om hvorvidt man er hypp på en tur. Samboere kan komme på besøk. Kan sikkert være et pluss, men neppe veldig vesentlig de fleste steder. Hvis han reiser bort i et halvt år, kan det fort være nok til at forholdet ryker (men det trenger ikke å være noen ulempe). Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 2. januar 2016 Del Skrevet 2. januar 2016 Hvis forholdet skal klare ekteskap og barn (som er planen for de fleste) så er en utveksling bare en parantes i det hele. Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 3. januar 2016 Del Skrevet 3. januar 2016 Det kan ikke sammenlignes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå